Numărul la telefon la care poţi suna dacă ţi-au umflat factura la gaze sau electricitate
Eveniment

Numărul la telefon la care poţi suna dacă ţi-au umflat factura la gaze sau electricitate

Românii care se simt furaţi de furnizorii de gaz sau electricitate pot face reclamaţie. Astfel, ați putea beneficia de o soluționare promptă a litigiului și, dacă este cazul, de o rambursare și/sau o despăgubire. Dacă reclamația nu este soluționată în mod satisfăcător atunci persoana se poate adresa ANPC ( Agenția națională pentru Protecția Consumatorului).


„Atunci când oferta sau factura pe care o primește nu concordă cu ceea ce a avut persoana în contract să trimită o sesizare către Protecţia Consumatorilor. Sigur că noi splituim competența cu Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) care să şi ocupă de formele de contract existente astăzi pe piață. În aceste situaţii consumatorul trebuie să facă o sesizare mai întâi către operatorului economic respectiv furnizor să găsească o soluționare amiabilă acolo.

În cazul în care nu găsește această soluționare amiabilă nu trebuie să plătească trebuie să se îndrepte și către ANPC.
Specialiștii noștri vor verifica exact modul de calcul în conformitate cu prevederile actuale legale. În cazul în care modul de calcul nu este corect cu celeritate se vor restitui sumele, dacă acestea s-au plătit, dacă nu s-au plătit se va refactura clientului respectiv", a explicat Paul Anghel, director general ANPC, citat de romaniatv.net.

Ministrul Energiei Virgil Popescu a declarat miercuri, după ședința de guvern, că există o procedură pentru cei care au facturile umflate. Acesta spune că ANRE ar trebui să se ocupe, iar românii care primesc facturi fără compensarea prețului la energiei trebuie să semnaleze acest lucru prima dată la furnizor, iar mai apoi la ANRE.
„Astăzi, în ședința de guvern, a venit și președintele autorității de reglementare și ne-a spus procedurile. Oamenii trebuie să știe că ANRE are un call center foarte mare care poate răspunde la foarte multe solicitări. Ne-a comunicat că a intrat într-un control la furnizori. Procedura există pentru fiecare și ne-a spus-o:
Reclamă la furnizor, acesta are posibilitatea să returneze banii în 5 zile dacă suma este peste 100 de lei.

Dacă este sub 100 de lei se scade din factura următoare. Dacă furnizorul nu face acest lucru, reclamația se duce la ANRE și rezolvă ANRE. Există proceduri, există acel call center", a declarat ministrul Energiei.

Pentru problemele legate de facturi, consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pe pagina web a ANRE.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Mihai Culeafă, a precizat că, în prezent, "foarte multe" dintre reclamaţiile venite la ANPC vizează facturile la energie. Potrivit acestuia, aproximativ 300 de comisari de control ai Autorităţii efectuează în această perioadă verificări la furnizorii de energie electrică şi gaze, scrie stirileprotv.ro.

Culeafă a adăugat că termenul în care ANPC trebuie să răspundă sesizărilor este 30 de zile, arătând însă că o scurtare semnificativă a acestui termen este dificilă în contextul actual.

19 Ianuarie 2022 913 ori
S-a dat ordinul la nivel mondial. Gata cu restricțiile!
Ştiri Internaţionale

S-a dat ordinul la nivel mondial. Gata cu restricțiile!

Deși zilele acestea se înregistrează recorduri absolute de cazuri Covid, ordinul dat la nivel mondial a fost de încetare a restricțiilor. Așa cum anticipam, în ciuda zecilor de milioane de teste pozitive din toată lumea, numărul extrem de scăzut al spitalizărilor și al deceselor a grăbit momentul încheierii pandemiei. Rând pe rând, autoritățile și experții anunță că noul coronavirus nu mai reprezintă un pericol pentru populație.

Semnalul de încheiere a pandemiei a fost deja dat pe plan mondial. Deși unele țări vor aștepta încheierea acestui ultim val, startul a fost furat de state precum Marea Britanie, Suedia și Italia, care renunță, treptat, la toate restricțiile.

Dintre acestea, Suedia s-a remarcat printr-o măsură radicală, anunțând că nu le va mai solicita călătorilor să prezinte un test negativ la coronavirus înainte de a intra pe teritoriul ţării. Guvernul suedez a transmis, oficial, că niciun călător nu mai este considerat ca reprezentând un risc deosebit de a afecta răspândirea Omicron în Suedia, deși țara se confruntă în ultima perioadă cu un număr extrem de mare de cazuri Covid. Decizia suedezilor confirmă, de fapt, ceea ce Agenția Europeană a Medicamentului și Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor au ezitat să confirme, faptul că ultimul val al Omicronului nu mai produce spitalizări și decese semnificative nici în rândul vaccinaților, nici în cel al nevaccinaților.

Bătălia pentru a forța, pe ultima sută de metri, cât mai multe vaccinări se duce însă în câteva state, dintre acestea detașându-se, deloc surprinzător, Austria, care a impus vaccinarea obligatorie a persoanelor cu vârste de peste 18 ani, sub amenințarea unor amenzi uriașe, stârnind proteste de stradă masive. Însă, la nivel mondial, cu toate amenințările și restricțiile impuse, numărul de persoane vaccinate nu a reușit să mai crească în ultimele două luni. Dar, până în acest moment, jumătate din populația globului a fost vaccinată, semn că planul pentru această etapă a fost îndeplinit.

Pfizer ne dă voie să ne reluăm viața normală

Directorul executiv al Pfizer, compania cu cele mai mari profituri din ultimul an, a transmis că acesta este ultimul val de restricții și că, în curând, ne vom putea întoarce la viața normală. Acesta a admis că virusul va continua să circule ani de zile și că este important ca oamenii să primească cele trei doze ale schemei vaccinului Pfizer. Totodată, șeful Pfizer a afirmat că va fi, probabil, nevoie de boostere anuale, iar persoanele imunocompromise ar putea fi injectate la fiecare patru luni, semn că afacerea trebuie să continue. Acesta a îndemnat părinții să-și vaccineze copiii pentru a-i proteja (?), arătând că eficacitatea vaccinului Pfizer în rândul acestora este nu bună, ci "foarte, foarte, foarte bună". „Vom putea în curând să ne reluăm o viață normală. Suntem bine poziționați pentru a atinge acest obiectiv în primăvară, mulțumită tuturor uneltelor pe care le avem la dispoziție: testele, vaccinurile foarte eficace și primele tratamente care pot fi administrate acasă", a declarat Albert Bourla, directorul executiv al Pfizer.

Fauci face un pas înapoi

Controversatul Anthony Fauci, epidemiologul "șef" al Statelor Unite, a anunțat și el că există posibilitatea ca noul coronavirus să poată fi controlat, la fel ca în cazul valurilor sezoniere de gripă sau ale altor boli respiratorii. Acesta și-a exprimat speranța, în cadrul Forumului de la Davos, că pandemia de coronavirus își va pierde din încărcătura letală şi capacitatea de a genera cazuri grave, cerând, totuși, ca lumea să rămână în alertă.

19 Ianuarie 2022 4012 ori
A venit factura! România riscă să intre în recesiune din cauza imprumuturilor facute de Cîțu
Politica

A venit factura! România riscă să intre în recesiune din cauza imprumuturilor facute de Cîțu

După ce a împrumutat România fără număr, fostul premier Florin Cîțu îi ține lecții, indirect, ministrului actual al Finanțelor, Adrian Câciu (PSD).

Florin Cîțu a spus, marți, că dacă România nu va acționa rapid asupra deficitului și să reducă mai mult decât este astăzi inflația, se va intra „într-o spirală" în care vor crește prețurile, dobânzile și economia, apoi, „se prăbușește".

"Există riscul ca, dacă nu vom acţiona rapid asupra deficitului şi să-l reducem mai mult decât este astăzi, la 5,84, să intrăm într-o spirală în care vor creşte preţurile, pentru că Banca Centrală trebuie să fie ajutată, cresc preţurile, cresc dobânzile şi economia, după aceea, se prăbuşeşte. Nu mai spun că, Doamne fereşte, măsurile pe care le avem acum nu sunt credibile în faţa investitorilor, în faţa agenţiilor de rating, orice mesaj care vine de acolo şi spune că România nu este credibilă în perioada următoare, creşte costurile de finanţare a României, într-o perioadă în care nu avem nevoie de aşa ceva. Deja în octombrie ne împrumutam la 13 ani cu 4 şi ceva, acum ne împrumutăm cu un procent peste, deja. Când împrumuţi miliarde, pentru că ai un deficit de finanţat, lucrurile se complică. De aceea, e important, acest Guvern are luxul de a vedea că economia pe de-o parte încetineşte, pe de-o parte costurile cresc şi apar nişte nori negri la orizont şi poate să ia decizii azi. Noi nu am avut luxul acesta în 2020 şi am reuşit să avem cea mai rapidă creştere economică, cea mai mare revenire din UE", a declarat Florin Cîţu.

Întrebat ce se va întâmpla dacă Guvernul nu va face nimic din ceea ce spune el că ar trebui, Florin Cîțu a afirmat că „atunci există un pericol foarte mare".

„Dacă nu vom face nimic și vom păstra mesaje populiste riscul este clar: în cursul acestui an economia să se gripeze mai mult decât ne așteptam. Gândiți-vă că deja pornim anul acesta cu o creștere economică sub cea de anul trecut și Banca Mondială a redus creșterea economică pentru 2022 de la estimarea făcut acum câteva luni de zile. Aceste lucruri deja se văd. Trebuie să fie un efort din partea Guvernului, care să lucreze la toată această dinamică, este un sistem complex și dacă nu se acționează din timp lucrurile vor fi complicate", a răspuns Florin Cîțu.

Întrebat, dacă România riscă să intre în recesiune în 2022, Florin Cîțu a răspuns afirmativ.

„Depinde de șocuri. Dacă inflația accelerează rapid și dobânzile cresc rapid, da, se poate acest lucru (intrarea în recesiune – n.r.). Dar eu sper să avem înțelepciunea să nu mergem în acea direcție. Să avem înțelepciunea să vedem că deja am cheltuit banii de la buget pe compensarea facturilor. Alții nu mai sunt și dacă cumva există riscul să luăm banii de la investiții – eu sper să nu se întâmple acest lucru – să îi punem la cheltuieli sociale sau în altă parte, atunci eșecul este garantat", a averrtizat fostul premier.

19 Ianuarie 2022 1413 ori
Erori în milioane de facturi la energie
Eveniment

Erori în milioane de facturi la energie

ANPC continuă controlul la furnizorii de energie electrică și gaze. A făcut aproape 100 de controale, alte 100 sunt în curs. Mai mulți operatori au emis facturi fără compensarea prețurilor sau nu răspund la timp solicitărilor. Peste 2.000.000 de facturi s-au stornat de la un singur operator.

Până în acest moment, comisarii ANPC au terminat 94 de acțiuni de control în întreaga țară, alte 100 fiind în curs de derulare.

Până acum, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 645.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

De exemplu, la Electrica Furnizare, prin procesul verbal de constatare a contravenției, s-au stornat 2.232.224 de facturi la care nu se cuprinse conceptele de compensare/plafonare de la 1 noiembrie 2021, informează ANPC.

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC:

• nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021

• tabelul privind consumul energie electrică de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%

• informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea

• nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor

• nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile

• contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate

• diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator

• împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns

• procedură nesigură: operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori

• practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative

• furnizarea de energie electrică, fără licență

• nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni.

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris (prin poștă sau predare personală la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, ale căror adrese sunt stipulate pe site-ul www.anpc.gov.ro).

Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.

19 Ianuarie 2022 414 ori
Pagina 291 din 5958

Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.