Alimentele care îţi dau o stare de spirit mai bună. Bonus: ajută şi la siluetă

Publicat in Sanatate & Frumusete 07 Ianuarie 2020 756 ori
Google+ WhatsApp
Alimentele care îţi dau o stare de spirit mai bună. Bonus: ajută şi la siluetă
Alimentele care îţi dau o stare de spirit mai bună. Bonus: ajută şi la siluetă

Vremea posomorâtă sau kilogramele în plus îţi afectează starea de spirit. Urmând sfaturile de mai jos îţi poţi regăsi zâmbetul şi recăpăta silueta, căci există alimente cu gust delicios şi cu efect de combatere a stresului sau proastei dispoziţii, care acţionează în acelaşi timp asupra metabolismului. În plus, este foarte uşor să le introduci în meniul tău zilnic!

Bananele sunt săţioase şi pun stresul pe fugă

Aceste fructe sunt cunoscute pentru efectul de creştere a bunei dispoziţii, conţinând multă serotonină. În plus, datorită vitaminelor B (B1, B2, B6, B12) şi a catecolaminei vegetale, bananele te destind şi combat stresul, care contribuie la îngrăşare. Consumă zilnic câte o banană, ca gustare sau la micul dejun, pentru a lupta cu agitaţia din viaţa de zi cu zi şi a nu renunţa uşor la dietă.

Ardeiul iute aduce veselie şi stimulează metabolismul

Dacă simţi cum te cuprinde melancolia, cel mai bine este să incluzi în meniu puţin ardei iute. Endorfinele rezultate în urma consumului acestui condiment minune te ajută să scapi de proasta dispoziţie, iar capsaicina stimulează arderea grăsimilor. Pune ardei iute în sosul de roşii pentru paste, vei obţine un prânz delicios, cu duble beneficii pentru sănătate.

Legumele sunt sursă de vitamine şi reglează tranzitul

Dacă te simţi des obosită şi demotivată, este necesar să introduci mai multe legume în dietă. În broccoli, varză, morcovi şi în alte legume găseşti fibre, cu rol în reglarea tranzitului intestinal şi mult betacaroten, care se transformă în vitamina A şi sprijină metabolismul, aducându-ţi energia ce îţi lipseşte.

În plus, clorofila din legumele verzi sprijină activitatea cerebrală, iar vitamina C „sparge“ depozitele de grăsime şi favorizează formarea ţesutului conjunctiv.

Mănâncă zilnic trei porţii de legume sau de salată. De exemplu, dimineaţa poţi bea un pahar de suc de morcovi cu două picături de ulei, pentru a asimila mai uşor betacarotenul, la prânz poţi prepara o mâncare cu varză albă, iar seara broccoli gătit la abur.

Ciocolata fierbinte alină sufletul şi alungă foamea

Această băutură este cunoscută pentru efectul său antidepresiv, căci combinaţia dintre ciocolată şi lapte stimulează secreţia de serotonină. Nu exagera, însă, o cană este cantitatea ideală, iar mai multe vor avea efectul contrar, provocând nervozitate. Ca să nu devină o bombă calorică, prepară băutura din 200 ml lapte degresat şi din 20 g ciocolată cu 70% cacao în substanţă uscată. Foloseşte îndulcitor în loc de zahăr. Astfel, o cană de ciocolată va avea doar 212 kcal.

Peştele gras nu îngraşă şi te face isteţ

În special peştele gras, precum somonul, macroul şi heringul, conţine acizi graşi Omega 3, care îţi aduc multe beneficii: îmbunătăţesc starea de spirit, susţin buna funcţionare a aparatului cardiovascular, favorizează producţia de leptină, hormonul ce inhibă pofta de mâncare. De aceea, ideal ar fi să incluzi peştele gras de două sau trei ori pe săptămână în meniul tău.

Admin.A

www.PH-online.ro a fost înfiintat în 2008, ca prim cotidian online al Prahovei. De atunci, publicatia Ph-online.ro se pozitioneaza pe primul  loc in topul celor mai citite ziare online ale Prahovei, conform Trafic.ro, inregistrand peste 1.000.000 de afisari ale stirilor, in fiecare luna.
Daca ai surprins ceva interesant in localitatea ta, trimite-ne povestea insotita de imagini pe adresa de
Contact:
 mail-office sau mail-office