Beneficiile consumului fructelor și legumelor zilnic

Publicat in Oferte & Promotii 09 August 2022 340 ori
Google+ WhatsApp
Beneficiile consumului fructelor și legumelor zilnic
Beneficiile consumului fructelor și legumelor zilnic

Acestea sunt alimente esențiale într-o dietă sănătoasă, iar consumul lor zilnic contribuie la o stare de sănătate mai bună.

Fructele și legumele sunt alimente hipocalorice, cu un conținut ridicat de apă și un aport ridicat de fibre, vitamine, minerale și alte componente cu efecte pozitive asupra sănătății. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă un aport zilnic minim de 400 g de fructe și legume (cu excepția cartofilor, a cartofilor dulci, a porumbului și a maniocului, din cauza conținutului de amidon). De exemplu, mâncați cel puțin o jumătate de farfurie de legume la prânz, o jumătate de farfurie la cină și 2 sau 3 fructe pe zi.

Fructele și legumele furnizează o mare varietate de vitamine și minerale, fitochimicale, antioxidanți și reprezintă principala sursă de fibre din alimentație.

Vitaminele sunt substanțe de care organismul are nevoie în cantități foarte mici, dar pe care nu le poate produce singur, așa că trebuie obținute din alimente. Vitaminele A, D, E și K pot fi stocate în organism, în timp ce altele, cum ar fi vitaminele din complexul B și vitamina C, fiind hidrosolubile, sunt excretate în urină și trebuie consumate zilnic. Fructele și legumele sunt alimentele care le conțin în cele mai mari cantități. În ceea ce privește mineralele, fructele și legumele sunt sărace în sodiu și bogate în potasiu, magneziu, calciu și fier.

Fibrele aduc multiple beneficii organismului, cum ar fi îmbunătățirea funcției intestinale și prevenirea constipației, reducerea nivelului de colesterol, asigurarea sațietății, controlul nivelului de zahăr din sânge. În plus, acestea au un "efect de curățare" asupra dinților, îmbunătățind sănătatea orală.

Substanțele fitochimice sunt responsabile de culoarea și aroma diferitelor fructe și legume. Majoritatea sunt antioxidanți puternici care ajută la prevenirea bolilor și prelungesc viața. Printre exemple se numără licopenul din roșii, betacarotenul din dovlecei și morcovi, resveratrolul din strugurii roșii, quercetina din ceapă, limonoidele din cojile de citrice și alicina din usturoi, printre multe altele.

Avantajele consumului de legume și fructe

Consumul de legume și fructe este recomandabil din mai multe motive. Unul dintre ele este că oferă organismului tot felul de nutrienți valoroși pentru îndeplinirea diferitelor procese.

1. Ne ajută să ne potolim pofta de mâncare

Datorită conținutului lor de fibre alimentare, atât fructele, cât și legumele ne ajută să ne simțim sătui atunci când mâncăm. În plus, acestea ne ajută să menținem senzația de sațietate pentru mai mult timp, împiedicându-ne astfel să ne înfruptam din orice găsim.

2. Ne ajută să pierdem în greutate

Consumul de legume și fructe este cel mai bun mod de a pierde în greutate într-un mod sănătos, fără să ne fie foame și fără a fi nevoiți să numărăm caloriile. Aceste alimente ne ajută să slăbim din următoarele motive:

- Acestea controlează pofta de mâncare datorită puterii lor de sațietate.

- Acestea sunt bogate în fibre, astfel încât pot combate balonarea abdomenului.

- Acestea ne ajută să combatem retenția de lichide și constipația.

- Sunt sărace în calorii.

- Acestea ne ajută să evităm pofta de dulciuri și sunt cea mai bună alternativă pentru gustările din timpul zilei.

3. Consumul de legume și fructe ajută la reglarea tranzitului intestinal

Datorită conținutului ridicat de fibre, vitamine, minerale și enzime, fructele și legumele sunt esențiale pentru o bună funcționare a intestinului. Consumându-le în fiecare zi, reglăm funcția intestinală.

Dacă ne vom crește brusc consumul de fructe și legume, trebuie să ținem cont de acest lucru: la început putem avea constipație timp de câteva zile, până când fibrele crescute sunt asimilate de intestin.

Cu puțină răbdare și bând multă apă pe parcursul zilei, putem începe să ne bucurăm de un tranzit intestinal bun, fără alte complicații.

4. Acestea hrănesc toate organele și sistemele corpului

Diferitele vitamine și minerale prezente în alimentele vegetale ne ajută să întărim toate celulele, organele și sistemele corpului. Și, deși ne gândim de obicei la vitamina C, fier, zinc, magneziu și calciu, există multe alte substanțe nutritive pe care le putem obține din aceste surse alimentare naturale.

Deși este indicat să consumăm fructele întregi, le putem savura și în smoothie-uri, shake-uri și așa mai departe. Același lucru este valabil și pentru legume; le putem mânca crude, în ciorbe, în piureuri și așa mai departe.

Admin.A

www.PH-online.ro a fost înfiintat în 2008, ca prim cotidian online al Prahovei. De atunci, publicatia Ph-online.ro se pozitioneaza pe primul  loc in topul celor mai citite ziare online ale Prahovei, conform Trafic.ro, inregistrand peste 1.000.000 de afisari ale stirilor, in fiecare luna.
Daca ai surprins ceva interesant in localitatea ta, trimite-ne povestea insotita de imagini pe adresa de
Contact:
 mail-office 

Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.