Produse lactate: cum să le alegem pe cele mai bune

Publicat in Oferte & Promotii 02 Iulie 2022 Actualizat: 02 Iulie 2022 765 ori
Google+ WhatsApp
Produse lactate: cum să le alegem pe cele mai bune
Produse lactate: cum să le alegem pe cele mai bune
Lapte proaspăt, lapte pasteurizat, iaurt, brânză, cașcaval. Gama de produse lactate este foarte largă. Toate au în comun un aport bun de calciu și vitamina D. Tot ce trebuie să faceți este să faceți o selecție în funcție de nevoile dumneavoastră.
 
Produsele lactate sunt cele mai bogate alimente în calciu, care este, de asemenea, bine asimilat. De aceea, pentru a optimiza creșterea celor mai mici și a-i proteja pe ceilalți de osteoporoză (demineralizarea scheletului), se recomandă "de trei ori pe zi" (câte unul la fiecare masă). Și chiar mai mult pentru adolescenți, femeile însărcinate sau care alăptează și persoanele în vârstă, ale căror nevoi de calciu sunt mai mari.
 
Ce sunt produsele lactate și care sunt diferitele familii?
 
Produsele lactate sunt laptele sau alimentele  prelucrate obținute din lapte. Denumirea de "lapte" este rezervată "exclusiv produsului obținut prin una sau mai multe mulgeri, fără adaos sau scădere". Prin "produse lactate" se înțeleg produsele derivate exclusiv din lapte, "înțelegându-se că pot fi adăugate substanțe necesare pentru fabricarea lor, cu condiția ca aceste substanțe să nu fie utilizate pentru a înlocui, în totalitate sau parțial, niciunul dintre constituenții laptelui".
 
Produsele lactate se împart în trei categorii:
 
•lapte: crud, proaspăt, pasteurizat, sub formă de praf ;
•brânzeturi;
iaurt, brânzeturile albe și laptele fermentat.
 
Bogate în calciu și vitamina D, produsele lactate sunt esențiale pentru construcția oaselor. De asemenea, acestea furnizează proteine de o calitate la fel de bună ca și cele din carne, vitaminele B2 și B12, precum și vitaminele A și D, atunci când nu sunt prea degresate.
 
Care este cel mai bun produs lactat pentru a-ți lua doza de calciu?
 
Calciul este esențial pentru funcționarea organismului, în special pentru sănătatea scheletului și a oaselor. Acesta este motivul pentru care este recomandat să îl consumăm în fiecare zi.
 
Locul 1: lapte
 
Indiferent dacă este integral, semidegresat sau degresat, conținutul său de calciu rămâne foarte ridicat: aproximativ 120 mg de calciu la 100 ml. Este cu atât mai interesant cu cât este ușor de consumat în orice moment al zilei (la micul dejun sau la gustare, în timpul unei pauze dulci la birou, după o sesiune de sport etc.). Este, de asemenea, un ingredient esențial pentru o bucătărie gustoasă, de la cea mai simplă la cea mai elaborată.
 
Locul 2: brânzeturi tari
 
Nu este nevoie să mâncați foarte mult, o cantitate mică din aceste brânzeturi maturate delicioase oferă o cantitate semnificativă de calciu. Emmental, gouda, cașcaval, telemea, brânză de capră, brânză de oaie, ingrediente perfecte pentru a completa un prânz ușor sau o cină rafinată, pentru a vă cufunda în deliciile gătitului cu brânză topită, pentru a da stil unui aperitiv sau pentru a orna un sandviș.
 
Locul 3: iaurt (integral sau degresat) și alte tipuri de lapte fermentat
 
Economic, iaurtul este cel mai bogat produs lactat proaspăt în calciu. Este adesea consumat ca atare la sfârșitul mesei, dar este, de asemenea, un ingredient ideal pentru a aduce prospețime și moliciune în gătit, de la aperitiv la desert. Laptele fermentat, preparat cu alți fermenți decât cei folosiți în iaurt, este o specialitate inevitabilă în mai multe regiuni ale lumii.
 
Locul 4: produse lactate îndulcite și lactate aromatizate, precum și brânzeturi moi (Camembert, Brie, Reblochon etc.) și brânzeturi cu nervuri albastre (mucegai).
 
În sfârșit, produse atât de diferite precum iaurtul cu fructe sau brânzeturi moi sau cu mucegai au un lucru în comun, în afară de faptul că sunt fabricate din lapte de vacă! Acestea furnizează cantități bune de calciu. Între cei ce iubesc dulcele, dar și iubitorii de brânză, există ceva pentru toată lumea.
 
Care produse nu sunt de fapt pline de calciu?
Contrar credinței populare, untul și smântâna sunt grăsimi și nu produse lactate, așa cum s-ar putea crede. Brânzeturile prelucrate tartinabile nu sunt nici ele bogate în calciu, ci sunt foarte grase și pot să conțină și multă sare. Nici laptele de soia nu este un produs lactat și nu conține mult calciu.

Admin.A

www.PH-online.ro a fost înfiintat în 2008, ca prim cotidian online al Prahovei. De atunci, publicatia Ph-online.ro se pozitioneaza pe primul  loc in topul celor mai citite ziare online ale Prahovei, conform Trafic.ro, inregistrand peste 1.000.000 de afisari ale stirilor, in fiecare luna.
Daca ai surprins ceva interesant in localitatea ta, trimite-ne povestea insotita de imagini pe adresa de
Contact:
 mail-office 

Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.