TOP Alimente sănătoase pentru oameni OCUPAȚI

Publicat in Sanatate & Frumusete 05 Octombrie 2017 102 ori
Google+ WhatsApp
TOP Alimente sănătoase pentru oameni OCUPAȚI
TOP Alimente sănătoase pentru oameni OCUPAȚI

Este complet adevărat faptul că nu trebuie să mănânci 100% „corect”, ci să faci schimbări mici, dar care să te țină pe termen lung. Mă refer aici la alegeri alimentare smart, care să înlocuiască covrigii, pateurile, ciocolățelele, sucurile și alte mărunțișuri cu indice glicemic până la cer și nutrienți spre zero.

Și pentru că timpul ne joacă feste mai mereu și ne scapă printre degete, iată o listă cu câteva alimente pe care e bine să le ai la îndemână, pentru că sunt gustoase, sănătoase, versatile și ușor de pregătit.

Pe lângă fructe și legume proaspete, care ar trebui să fie baza, zic eu, ține aproape următoarele produse:

Couscous

Aliment mai simplu de preparat nu cred că există. Fierbi apă, o torni peste couscous, aștepți câteva minute și e gata de servit!

Merge ca fel principal alături de o mâncare de legume, în salate, cu brânză sau carne, dar și ca desert sau gustare.

Mazăre congelată

Fierbe extrem de ușor, deci e gata repede. Merge cu roșii, salată verde, ulei de măsline și un pește la conservă sau cu iaurt și fructe uscate.

Fructe uscate

Perfecte ca gustare, dar mai ales ca să înveselești salatele alea de care te plângi mereu că n-au gust. Sunt un pretext bun să experimentezi combinația dulce + sărat.

Indiferent că îți faci rezerve de caise, stafide, curmale, smochine sau altceva, alege-le deshidratate, nu confiate, pentru că acestea din urmă sunt scăldate în zahăr. Și poate nu vrei asta.

Hrișcă

O găsești sub forme variate, nu are gluten și este destul de ieftină. Pentru a fierbe boabele, folosește 2 căni de apă la o cană de hrișcă și un pic de sare.

Nuci și semințe

Și aici mă refer nu doar la nucile clasice, dar și la migdale, caju, alune, fistic sau orice altă nucă îți place ție (apropo, te încurajez să încerci și sortimente mai puțin cunoscute, cum ar fi acesta sau acesta).

Alege varianta crudă, simplă. La fel și pentru semințe – de floarea-soarelui, dovleac, susan, in etc. Se ronțăie cu poftă și măsură (haha, dacă poți) ca gustări, se presară peste salate sau alături de deserturi.

Conserve de năut/ fasole/ linte/ mix

Le poți savura ca atare, le poți adăuga în salate sau le poți pasa ca să pregătești o pastă numai bună de mâncat cu felii/ bețișoare de legume sau crackers. Personal, prefer să cumpăr boabele uscate și să le fierb eu (mai ales năutul și lintea), mi se pare că au un gust mai bun; însă articolul ăsta e despre soluții rapide, deci conservele sunt mai la îndemână.

Iaurt simplu

Merge ca gustare, desert, mic-dejun sau dressing la salată. Mai multifuncțional de-atât… Cum sună iaurt cu cacao, fructe și fulgi de migdale, eventual și cu un strop de miere? Sau cu scorțișoară și smochine? Nu, nu din ăla cumpărat de-a gata, cu zahăr și alte dubioșenii, ci “asamblat” de tine, folosind iaurt simplu și celelalte ingrediente.

Conserve de pește

Sigur că e de preferat peștele proaspăt, de captură, pescuit din zone sigure etc etc. Dar cum ziceam, e vorba de a alege soluția mai bună, nu neapărat pe cea perfectă, dacă nu se poate. Conservele de pește merg sunt o soluție practică pentru a da consistență unei salate.

Alege-le pe cele în apă sau ulei de măsline și evită-le pe cele în sos, care au de obicei și ingrediente mai puțin prietenoase.

Paste integrale

Apă, sare, paste și masa e gata! N-o să stau să înșir aici sutele de combinații care se pot face cu paste, că ajungem la pensie. Merg cam cu orice: într-o salată alături de legume crude, semințe și brânză, cu un sos de roșii, cu pesto, cu legume la grătar sau chiar cu… ciocolată.

Mie îmi plac inclusiv simple, cu ulei de măsline și roșii, dar tu poți să te joci cât vrei cu imaginația și ingredientele. 

Condimente și ierburi aromate

Deși sunt mai mult “prafuri”, pot face ușor diferența între o mâncare “meh…” și una gustoasă. E vorba de scorțișoară, cardamom, turmeric, curry, chilli, chimen, garam masala, oregano, rozmarin și multe-multe altele. Când cumperi mixuri, citește întotdeauna ce conțin, ca să nu te trezești că primele ingrediente sunt sarea și zahărul (not cool).

Aceste alimente sunt doar începutul. Cu un pic de organizare în lista de cumpărături și în agendă, poți să explorezi alte ingrediente și să-ți pregătești mesele din timp, ca atunci când te ia foamea să nu te înfigi direct în merdeneaua de la colț, scăldată-n ulei și apoi în regrete.

Admin.A

www.PH-online.ro a fost înfiintat în 2008, ca prim cotidian online al Prahovei. De atunci, publicatia Ph-online.ro se pozitioneaza pe primul  loc in topul celor mai citite ziare online ale Prahovei, conform Trafic.ro, inregistrand peste 1.000.000 de afisari ale stirilor, in fiecare luna.
Daca ai surprins ceva interesant in localitatea ta, trimite-ne povestea insotita de imagini pe adresa de
Contact:
 mail-office sau mail-office