RSS - Stiri Prahova, Stiri Ploiesti, Tu alegi

La începutul anului 2014, la nivelul Consiliului Judeţean Prahova se află în implementare un număr de 18 proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile în care Consiliul Judeţean Prahova este solicitant/partener sau partener prin unităţile subordonate.

 

 

 

Proiectele sunt finanţate prin Programul Operaţional Regional, Programul Sectorial de Mediu, Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice şi prin INTERREG IV C. Valoarea totală a proiectelor este de 1.337.333.009 lei (aproximativ 300.000.000 euro).

 

Pentru implementarea cu succes a proiectelor pentru care au fost semnate contractele de finanţare, Consiliul Judeţean Prahova va asigura sumele necesare pentru acoperirea cotei de cofinanţare, valoarea cheltuielilor neeligibile, precum şi cota de TVA aferentă. Suma necesară este estimată la 202.372.030 lei (aproximativ 45.000.000 euro).

 

În ceea ce priveşte stadiul proiectelor finanţate din fonduri europene, la această dată, pentru toate proiectele finanţate prin POR, în care Consiliul Judeţean Prahova este solicitant, au fost semnate contractele de execuţie lucrări.

 

Toate contractele de lucrări aferente proiectului „Reabilitarea şi modernizarea sistemelor cu apă şi canalizare în judeţul Prahova” sunt semnate şi sunt în etapa de execuţie.

 

Din cele trei contracte de lucrări ale proiectului „Sistem de Management integrat al deşeurilor în judeţul Prahova” – finanţat prin POS Mediu – Axa prioritară 2, a fost semnat un contract de execuţie lucrări, celelalte două fiind în etapa de evaluare.

 

În ansamblu, proiectele contribuie la atingerea obiectivelor prevăzute de Strategia Naţională de Dezvoltare Regională şi urmăresc, în plan general, revitalizarea economică şi socială a regiunii, iar în plan particular, dezvoltarea durabilă a infrastructurii locale şi judeţene, sprijinirea mediul de afaceri, protecţia mediului şi creşterea eficienţei energetice, susţinerea sănătăţii şi asistenţei sociale, dezvoltarea şi promovarea turismului.

Procurorul Gheorghe Muscalu a fost ales, luni, vicepreşedinte al Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), după ce a obţinut voturi zece "pentru", în defavoarea contracandidatului Bogdan Gabor, informează Mediafax.

 

 


   
Rezultatul votului a fost anunţat de fostul preşedinte al CSM, Oana Schmidt Hăineală, în locul căreia a fost ales, tot luni, judecătorul Adrian Bordea.


   
Proiectele de management ale candidaţilor au fost postate pe site-ul CSM cu câteva ore înaintea şedinţei Plenului Consiliului în care a fost aleasă noua conducere, după încheierea mandatelor preşedintelui CSM, procurorul Oana Schmidt Hăineală şi a vicepreşedintelui, judecătorul Adrian Bordea.


   
Gheorghe Muscalu este licenţiat în Drept, a absolvit Colegiul Naţional de Apărare şi urmează studii de doctorat la Academia Naţională de Informaţii.
   

Din iunie 2006, el este procuror şef al Serviciului de prevenire şi combatere a infracţiunilor de terorism şi a celor contra siguranţei statului din cadrul Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT). Anterior, în perioada 2004 - 2005, a ocupat funcţia de procuror şef al DIICOT, iar în perioada 2002-2004 a fost procuror şef al Secţiei de Combatere a Criminalităţii Organizate şi Antidrog din aceeaşi Direcţie.
   

El a ocupat şi funcţia de procuror şef al Parchetului de pe lângă Judecătoria Sinaia, în perioada 1997- 2001.
   

Procurorul Gheorghe Muscalu deţine, împreună cu soţia, un teren intravilan de 2.450 de metri pătraţi în Câmpina, judeţul Prahova, achiziţionat în 1998, şi o casă de locuit de 195 de metri pătraţi, construită în 2001.
   

Muscalu mai are trei autoturisme, două dintre ele, fabricate în 1962 şi 1967, nefiind funcţionale.
   

Procurorul are două credite, de 150.000 de euro, respectiv 23.500 de euro, contractate în 2007 şi 2012 şi scadente în 2027 şi 2017.
   

Potrivit declaraţiei de avere, Gheorghe Muscalu a încasat, ca venituri salariale, 108.784 lei de la DIICOT, 1.071 de lei de la PICCJ, 42.261 lei de la CSM şi 6.172 de lei de la Institutul Naţional al Magistraturii.


   
Soţia acestuia a realizat venituri salariale totale de peste 100.000 de lei, 78.572 lei reprezentând indemnizaţie de judecător, iar 36.515 lei, drepturi restante.


   
În declaraţia de avere, Muscalu mai precizează că a mai beneficiat de o diurnă în valoare de 643,24 lei, iar fiica sa a încasat 480 de lei din alocaţia de stat.

Miercuri, 8 ianuarie 2014, la sediul Consiliului Judeţean Prahova, a avut loc o întâlnire între reprezentanţii companiilor Transgaz şi Distrigaz Sud şi cei ai Consiliului Judeţean Prahova precum şi ai primăriilor Râfov, Slănic şi Vărbilău.

 

 

Întâlnirea a fost moderată de Mihail Albulescu, secretar de stat în Ministerul Energiei.

 

În cadrul discuţiilor s-a stabilit înfiinţarea unei reţelei de distribuţie de gaze naturale pe Valea Slănicului care va cuprinde 9 localităţi, precum şi dezvoltatrea unei magistrale de transport Ploieşti (SRM Buda) - Plopeni - Slanic care va fi realizată de către Transgaz cu o investiţie proprie de aproximativ 3,5 milioane euro. Ulterior, reţeaua de distribuţie în localităţi va fi dezvoltată prin concesionare şi licitaţii cu ajutorul operatorilor privaţi.

 

Totodată, a fost analizată posibilitatea racordării la reţeaua de gaze naturale a Comunei Râfov, în acest sens urmând ca în termen de două săptămâni să se depună actele necesare întocmirii studiului de fezabilitate şi bugetarea lucrării începând cu trimestriul III – 2014.

 

La întâlnirea de astăzi au fost prezenţi Mircea Cosma – preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mihail Albulescu - secretar de stat în Ministerul Energiei, preşedintele Consiliului de Administraţie Transgaz - Ion Sterian, directorul Departamentului Dezvoltare Transgaz - Ion Tataru, directorul Distrigaz Sud - Pantilie Stelian, senatorul Radu Oprea şi Rareş Enescu - consilier judeţean.

 

Următoarea rundă de discuţii va avea loc în perioada 3-7 februarie, dupa adoptarea bugetelor locale.

Inceput de an bogat in oferte de munca pentru ploiesteni. Coca-Cola, KFC, Lidl sau Rompetrol face angajari in aceasta perioada. Iata posturile disponibile:

 

 

LIDL angajeaza Specialist(ă) Resurse Umane Sediu Regional Ploieşti

 

Responsabilităţi

  • Realizarea diverselor rapoarte privind activitatea de resurse umane
  • Întocmirea şi / sau verificarea contractelor individuale de muncă ale personalului pentru sediul regional şi magazine
  • Verificarea documentelor specifice salarizării (pontaj, cereri de concediu, etc)
  • Management-ul bazei de date interne de recrutare
  • Participarea la procesul de evaluare a performanţelor angajaţilor; oferă suport în relaţiile dintre angajaţi şi manageri din sediul regional şi magazine
  • Acţionează asupra respectării dreptului naţional cu privire la protecţia datelor
  • Participarea la discuţii pe teme comune cu departamentul de resurse umane din sediul central
  • Experienţă în payroll şi domeniul administrativ constituie un avantaj

Profilul dvs.

  • Capacitatea de a lucra atât în echipă cât şi singur(ă)
  • Pregătire şi experienţă relevante în domeniul resurselor umane
  • Experienţă în salarizare şi cunoştinţe de legislaţia muncii constituie un avantaj
  • Cunoştinţe bune de operare PC (Word, Excel)
  • Cunoaşterea limbii germane / engleze constituie un avantaj
  • Persoană comunicativă, organizată şi atentă la detalii
  • Persoană flexibilă şi rezistentă la stres

Oferta

  • Pachet salarial atractiv şi peste medie
  • Instruire sistematică şi practică
  • Mediu de lucru plăcut, modern şi dinamic
  • Posibilitatea de dezvoltare profesională

APLICA AICI

 

KFC angajeaza CASIERI si BUCATARI

 

Cautam persoane tinere, dinamice, cu energie pozitiva, care doresc sa lucreze in echipa, intr-un mediu de lucru placut. Pentru posturile de casier si bucatar nu este necesara experienta anterioara.

 

Oferim program flexibil, full time si part time (6 ore, 4 ore, weekend), mediu de lucru placut, pachet salarial atractiv.

 

APLICA AICI

 

Rompetrol angajeaza Derulant contract

 

Rol: Aprovizionarea cu utilaje, echipamente, materiale si piese de schimb, in vederea derularii mentenantei curente si a proiectelor de investitii sau reparatii.

 

Responsabilitati:


1.Intermediaza relatia dintre producatorii si furnizorii de utilaje, echipamente, materiale si piese de schimb si departamentele din Rominserv in scopul indeplinirii obligatiilor contractuale existente;

2.Monitorizeaza derularea contractelor in scopul aprovizionarii in termenele stabilite pentru mentenanta curenta:

  • Identifica potentiali producatori / furnizori pentru achizitia de utilaje, echipamente, materiale sau piese de schimb solicitate prin comenzile interne emise de catre solicitanti;
  • Pregateste si lanseaza cererile de oferta;
  • Transmite ofertele de la prestatori spre avizare tehnica catre solicitant;
  • Intocmeste raportul de analiza a ofertelor;
  • Selecteaza furnizorul pe baza raportului de analiza;
  • Pregateste contractele si le transmite spre aprobare superiorului direct;
  • Negociaza termenii contractuali cu furnizorii.

3.Intocmeste si actualizeaza permanent baza de date in scopul evaluarii producatorilor si furnizorilor de utilaje, echipamente, materiale si piese de schimb;

4.Initiaza si pregateste pachetele de utilaje, echipamente, materiale si piese de schimb pentru contracte cadru cu scopul de a fi propus pentru licitatie.

Cerinte:

  • Studii superioare tehnice;
  • 2 ani experienta in achizitii cu expunere la activitati de achizitii materiale si echipamente industriale (identificare si selectie furnizori, negociere si derulare contracte, analiza preturilor);
  • Experienta in mentenanta echipamentelor din industria de Petrol & Gaze reprezinta un avantaj;
  • Cunostinte privind selectia si managementul relatiilor cu furnizorii;
  • Cunostinte privind organizarea de licitatii;
  • Cunostinte generale de legislatie comerciala si financiara necesare intocmirii contractelor;
  • Foarte bune abilitati de analiza si negociere;
  • Capacitate de organizare;
  • Cunostinte medii de limba engleza;
  • Cunostinte medii de MS Office;
  • Cunostintele de SAP/Maximo reprezinta un avantaj.

APLICA AICI

 

Coca-Cola angajeaza OPERATOR PET

 

http://gal.bestjobs.ro/galleries/bestjobs/company/1915869/OperatorPET-Ploiesti_23_12_2013.jpg

 

APLICA AICI

 

În ultimii ani, retailerii de fashion ne-au obişnuit cu reduceri serioase încă din primele zile ale anului. Nici 2014 nu face excepţie, astfel că magazinele afişează deja discounturi de până la 70%. În mod oficial, perioada de soldare pentru perioada toamnă-iarnă debutează pe 15 ianuarie.

 

 

 

 

Majoritatea marilor retaileri de fashion au deja în desfăşurare campanii promoţionale pentru a scăpa astfel de stocuri şi a putea face loc colecţiei de primăvară-vară. Discounturile ajung până la 70%, în unele cazuri şi vor fi şi mai semnificative pe măsură ce ne apropiem de luna februarie.

 

O excepţie în acest caz este H&M care va da startul reducerilor de sezon (soldărilor) începând cu data de 15 ianuarie 2014 şi până la 28 februarie.

 

Oricum, în mod oficial şi conform legislaţiei referitoare la comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă (OG 99/2000), perioada soldărilor de toamnă-iarnă începe pe 15 ianuarie şi va dura până pe 15 aprilie. Atenţie însă! Reducerile se aplică în limita stocurilor disponibile. În afara acestor perioade, comercianţii sunt liberi să desfăşoare vânzări promoţionale.

 

Cine are reduceri acum

 

Majoritatea magazinelor şi-au redus preţurile cu 30-50%.

 

Astfel, magazinele Mango au reduceri de 50% la toată colecţia de toamnă-iarnă, Levi's are discounturi de până la 50% în limita stocurilor disponibile, în timp ce la Bershka, până pe 14 ianuarie, s-au tăiat preţurile la pulovere, pantaloni, rochii, jeans, tricouri etc cu până la 30%.

 

Tot până când intrăm oficial în perioada de soldare (15 ianuarie) există promoţii şi la Lee Cooper, reducerea maximă fiind de 60%. După această dată, discounturile vor fi chiar mai mari şi vor dura atâta timp cât există stocuri.

 

Zara oferă unele articole la jumătate de preţ până pe 14 ianuarie. De asemenea, până pe 13 ianuarie, există discounturi de 30-40% în magazinele Calvin Klein, în timp ce la Koton reducerile ajung până la 50% şi vor ţine până la finele lunii ianuarie. După aceeea, retailerul va tăia din preţuri până la 70%.

 

Şi unităţile Pull&Bear au reduceri înainte de 15 ianuarie: au tăiat până la 40% din preţurile iniţiale, urmând probabil alte discounturi după această perioadă.

 

La Massimo Dutti preţurile au scăzut cu până la 50% , oferta fiind valabilă în limita stocurilor disponibile, în timp ce la New Yorker discountul variază între 30% şi 70%, în limita stocurilor disponibile. Şi Next are reduceri la unele articole, avantajul clientului fiind de până la 50% din preţul iniţial.  

 

Puma are discount de 25% la o parte din colecţia de toamnă-iarnă, până în luna februarie, în limita stocurilor disponibile, Intersport are campanie până la finele lunii februarie, cu preţuri reduse cu 10-50%, Tommy Hilfiger are campanie promoţională până în februarie, cu preţuri între 20 şi 50% mai mici, Timberland oferă discounturi de 30% la unele articole din colecţie, iar LcWaikiki a tăiat din preţuri cu până la 50% până la finele acestei luni.

 

În ceea ce priveşte magazinele de încălţăminte, Humanic  are reduceri de 50% la majoritatea articolelelor, iar Benvenuti a tăiat din preţuri cu până la 55% până pe 28 februarie.

 

In AFI Palace Ploiesti au inceput reducerile. Iata unde poti gasi preturi cu discounturi de pana la 60%:

 

Lee Cooper - reduceri de pana la 60%

Optinova - consultatii gratuite si reduceri la ochelarii de vedere, de pana la 25%

Reserved - reduceri de pana la 50%

Cropp - reduceri de pana la 50%

Kenvelo - totul -50%

 


Metoda prin care hoţii sună la telefon şi cer bani pentru o persoană care a suferit un accident a fost aplicată şi în cazul unui fost secretar de stat.

 

Este vorba despre fostul secretar de stat, Achim Irimescu, care a fost victima metodei de furt ,,accidentul". Astfel, în timpul unei vizite la Bruxelles, o persoană a a cerut bani la minister spunând că Irimescu a făcut un accident. Până la urmă, totul nu a fost decât un foc de paie.

 

Aceste metode sunt destul de frecvent aplicate de către hoţi, pentru a scoate bani de la persoane credule.



Administraţia Naţională de Meteorologie a emis cod galben de ceaţă pentru 37 de judete.

 

 

 

Între orele 09:00 şi 12:00, pe arii extinse în zonele joase din judeţele Alba, Mureş, Harghita, Braşov, Sibiu şi Covasna, inclusiv municipiile Alba-Iulia, Sebeş, Târgu-Mureş, Miercurea-Ciuc, Sibiu, precum şi drumurile naţionale şi europene aferente, se va semnala ceaţă care determină scăderea vizibilităţii local sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri, izolat burniţă, chiciură şi posibil depunere de polei.

 

Între orele 09:00 şi 12:00, pe arii extinse din Dobrogea, se va semnala ceață care determină vizibilitate redusă sub 200 m şi izolat sub 50 m, izolat burniţă.

 

Între orele 08:00 şi 11:00, pe arii extinse în judeţele Brăila, Ialomiţa, Călăraşi, Teleorman, Giurgiu, Ilfov şi municipiul Bucureşti, jumătatea sudică a judeţelor Dâmboviţa şi Prahova şi local în judeţul Buzău; inclusiv drumurile naţionale şi europene aferente şi autostrăzile A1, A2, A3, se va semnala ceaţă ce determină scăderea vizibilităţii, local sub 200 m şi izolat sub 50 m, izolat burniţă.

 

Între orele 08:00 şi 11:00, pe arii extise în judeţele Mehedinţi şi Olt, local în judeţele Dolj, Gorj, Vâlcea, inclusiv municipiile Drobeta Turnu Severin, Slatina, Craiova şi Tirgu Jiu, se va semnala ceaţă care determină reducerea vizibilităţii local sub 200 m şi izolat sub 50 m.

 

Între orele 08:00 şi 12:00, în zonele joase din judetul Cluj, inclusiv drumurile nationale si europene, se va semnala ceata ce determina scaderea vizibilitatii orizontale sub 200 m, izolat sub 50 m.

 

Între orele 08:00 şi 11:00, în centrul judetului Hundeoara, inclusiv zona municipiului Deva, zona de campie a judetului Arad, inclusiv zona municipiului Arad, zona de campie a judetului Bihor, vestul si sudul judetului Timis, sudul judetului Caras-Severin, se va semnala ceata care determina vizibilitate redusa, local sub 200 m si izolat sub 50 m, posibil burnita.

 

Între orele 07:10 si 12:00, în zonele joase din judetele Bistrita-Nasaud, Satu Mare, Maramures si Salaj, inclusiv drumurile nationale si europene, se va semnala ceata ce determina scaderea vizibilitatii orizontale sub 200 m, izolat sub 50 m.

 

Între orele 07:00 si 11:00, pe spații extinse în județele Neamț, Bacău, Vrancea, Botoșani, Iași, Vaslui, Galați, inclusiv drumurile naționale și europene, se va semnala ceață, vizibilitate redusă sub 200 m, izolat 50 m, trecător asociată cu burniță.

 

Traficul rutier, naval şi aerian sunt îngreunate.

 

Conform informaţiilor de la Serviciul de Poliţie Transporturi Maritime, toate porturile de la Marea Neagră sunt închise traficului maritim şi fluvial, din cauza ceţii.

 

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că la această oră (7:30), în mai multe zone, traficul rutier se desfăşoară în condiţii de ceaţă.

 

În judeţele Ialomiţa, Bistriţa-Năsăud şi Covasna vizibilitatea scade sub 100 de metri, în Prahova sub 50 de metri pe drumurile naţionale 1D şi 1B şi sub 100 de metri pe DN1, în zona Băicoi, în Braşov pe drumurile naţionale 10, 11 şi 13 - sub 50 de metri, iar pe DN1 sub 100 de metri în zonele Săcele - Timişu de Jos şi Codlea - Făgăraş, în Iaşi sub 100 de metri pe DN28A şi DN2, în Cluj pe DN1C Cluj-Napoca - Gherla - sub 50 de metri, iar pe A3-Transilvania şi celelalte drumuri sub 100 de metri. Fenomenul este întâlnit şi pe autostrăzile A1 Bucureşti - Piteşti, între kilometrii 11 şi 90 (vizibilitate sub 100 de metri), pe A3 Bucureşti - Ploieşti, pe A2 Bucureşti - Constanţa şi pe A4, unde vizibilitatea scade, pe alocuri, sub 50 de metri.

 

Administraţia Naţională de Meteorologie a emis atenţionări nowcasting referitoare la ceaţă, pentru judeţele Gorj, Hunedoara, Arad, Bihor, Mehedinţi, Olt, Brăila, Ialomiţa, Călăraşi, Teleorman, Giurgiu, Ilfov, Argeş, Dâmboviţa, Prahova, Buzău, Cluj, Suceava, Neamţ, Bacău, Vrancea, Botoşani, Galaţi, Vaslui, Iaşi, pentru Dobrogea, iar în judeţele Alba, Mureş, Harghita, Braşov, Sibiu, şi Covasna, pe lângă ceaţă există şi risc de formare a poleiului.

 

Se impune, aşadar, rularea cu viteză adaptată în funcţie de vizibilitate şi folosirea corespunzătoare a luminilor. De asemenea, ţinând cont de faptul că temperaturile sunt scăzute în unele zone ale ţării, recomandăm reducerea vitezei pe porţiunile de carosabil umed, care poate deveni alunecos.

 

Şi traficul aerian are de suferit din cauza vizibilităţii reduse. Cinci curse aeriene externe şi interne operate, miercuri, pe Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" din Cluj-Napoca au întârzieri din cauza ceţii, unele chiar de aproape patru ore.

 

Temperaturile rămân mai calde decât ar trebui în această perioadă, însă vremea devine mohorâtă, iar dimineţile vor fi dominate de ceaţă.



Prahova are si comune demne de luat ca exemplu cand vine vorba de plasarea fondurilor in interesul cetatenilor. Printre acestea se numara si Primaria comunei Paulesti, care a demonstrat eficienta maxima in anul care tocmai s-a incheiat. Reabilitarea scolilor, alimentarea cu apa potabila sau modernizarea retelei de gaze sunt doar cateva dintre cele mai importante proiecte finalizate in cursul anului 2013.

 

 

Iata care sunt principalele proiecte care si-au pus amprenta asupra comunei, in decursul anului 2013:

 

Ianuarie - a intrat in vigoare noul Plan Urbanistic General

Februarie - a fost inlocuita conducta de alimentare cu gaze in satul gageni

Martie - a fost marita suprafata carosabila a principalelor drumuri judetene, prin toaletarea arborilor aflati pe marginea celor mai circulate sosele din comuna

Aprilie - campanie de amenajare si decolmatare a santurilor

Mai - modernizarea bazei sportive din Paulesti si schimbarea gardului care imprejmuieste Parcul cu Castani. Tot in luna mai a demarat programul de asfaltare-reabilitare a drumurilor

Iunie - Inlocuirea retelelor de alimentare cu gaze naturale in Gageni, proiect care a dus la imbunatatirea alimentarii si la sporirea sigurantei cetatenilor.

Iulie - s-a realizat o noua aductiune de apa potabila

August - locuitorii comunei au primit ajutoare alimentare din fonduri UE

Septembrie - au fost montate lampi de iluminat public, cu leduri

Octombrie - tinerii din Paulesti au primit loturi pentru casa

Noiembrie - au demarat lucrarile la terenul de minifotbal din Gageni

Decembrie - Caminul Cultural din Gageni a fost modernizat. Celor interesati sa o inchirieze, cladirea poate oferi acum cele mai bune conditii: instalatie de incalzire centrala, bucatarie dotata si utilata, grupuri sanitare moderne, spatii pentru birouri, sistem nou de iluminat, sala de conferinte, etc.

 

 

Inceputul anului 2014 i-a strans pe romani in fata ghiseelor de taxe si impozite la fel ca in fiecare an. Pana acum, informatizarea sistemului de plata a impozitelor a stimulat doar varicele si consumul de calmante.

 

 

In urma cu trei ani, Presedintele Basescu il soma pe ministrul Comunicatiilor de atunci, Valerian Vreme, sa rezolve problema platii electronice, amenintandu-l in gluma ca ii ia cardul de salariu: "Martie [anul 2012 - n.r.] am inteles ca este termenul?  Daca nu, o sa iti iau tie cartea de credit, de tot!"

 

 

Intre timp s-au facut pasi importanti catre implementarea sistem electronic de plata a impozitelor, insa in fata sectiilor financiare cozile sunt la fel de lungi ca in anii trecuti. Toate planurile de informatizare a Romaniei par sa fie la fel de eficiente precum caratul apei cu ciurul.

 

Pentru unii romani, statul la coada este mereu prima optiune

 


Situatia este cat se poate de previzibila si nu ar trebui sa mire pe nimeni. Realist vorbind, nu te poti astepta ca un pensionar de 60-70 de ani sa isi cumpere calculator si sa invete sa il foloseasca doar ca sa isi plateasca impozitul o data pe an. Asadar, avem deja un numar de oameni care pur si simplu prefera sa mearga la un ghiseu si sa astepte cateva ore sa-si plateasca taxele in fata unui casier doar ca sa plece acasa cu o chitanta in mana. Insa uitandu-te la oamenii de la rand nu vezi doar pensionari si oameni care prefera sa fie acolo. Ei de ce vin?

 

O alternativa ar fi sistemul de infochioscuri. Doar ca nu e o alternativa.


In acest moment sunt doar 18 infochioscuri functionale in toata tara, dintre care 14 in Bucuresti si patru in Ploiesti.

 

Plata online a impozitelor, un bun prilej sa mai stam putin la coada

 


Pe site-ul care a declarat razboi statului la rand sunt inscrise doar vreo 90 de primarii si doar sapte directii financiare din intreaga tara. Norocosii care isi pot plati impozitele aici sunt bucurestenii din sectoarele 1, 3, 4 si 6, plus locuitorii din orasele Targu Jiu, Giurgiu si Ploiesti. Atat. Asadar, ghiseul.ro sta la dispozitia a circa doua milioane de romani, din 20 de milioane. Pentru 90% din populatia tarii ramane valabil doar vechiul “portal”
www.stai-la-rand-in-frig.ro

 

Functionarea platii online se face pe baza de utilizator si parola, date pe care primaria trebuie sa le transmita cetateanului prin posta sau sa i le elibereze la cerere. Se poate si fara utilizator si parola, dar contribuabilul trebuie sa stie exact ce plateste si care este suma exacta, date pe care le obtine, evident, tot de la sectia financiara. Daca nu stie exact sumele si denumirile taxelor, situatia se complica rau. Pe site-ul Sectorului 6 al Capitalei sunt enumerate nu mai putin de 62 de tipuri de taxe, absolut derutant pentru un om care nu a mai platit impozite online. Oricum, merita sa ai incredere in sistemul de plata electronic, mai ales ca pe data de 6 ianuarie 2014 site-ul ghiseul.ro inca afisa informatii despre programul de Craciun din 2013!

 

ghiseu

 

Reducerea de 10%, un motiv suficient pentru unii ca sa stea in picioare

 


Bine, dar pana pe 31 martie mai sunt cam trei luni, iar reducerea nu e doar pentru cei care platesc la ghiseu. Si atunci, de ce ne inghesuim de acum?

 

Poate numarul mare de contribuabili care stau la coada mai are si o alta explicatie. Legea ii obliga acum pe toti co-proprietarii unui bun sa vina personal la Directia de Taxe si Impozite pentru a-si plati taxele. Iar daca sunt 10 proprietari ai unui teren sau ai unui apartament, toti 10 trebuie sa vina cu buletinul in mana la ghiseu pentru a-si plati partea si pentru a fi introdusi in baza de date electronica “luati in evidenta”.

 

 

Atunci, de ce mai stam la coada ca sa ne platim impozitele?

 


In primul rand, nu prea avem incotro, iar daca avem totusi o posibilitate la indemana, nu am aflat inca de ea. Mai mult, sistemele electronice de plata a impozitelor ne-au dezamagit unul dupa altul, iar si nu ne inspira incredere. Atunci cand e vorba de platit bani catre Stat, romanii sunt foarte circumspecti si isi iau toate masurile de precautie. Nu vor sa ajunga cumva sa plateasca de doua ori o taxa din cauza vreunei defectiuni a sistemului electronic. Multi romani prefera sa stea la coada pentru ca nu au de ales, dar adevarul e ca sunt destui cei care stau la coada pentru simplul fapt ca s-au obisnuit asa.

Adrian Nastase, condamnat la 4 ani de inchisoare cu executare in dosarul Zambaccian, a postat un prim mesaj pe blogul personal, de la incarcerarea la penitenciarul Rahova.

 

 

 

In articolul intitulat "Cateva ganduri, despre sentinta", Nastase catalogheaza verdictul magistratilor ca fiind o "decizie politica", luata "dinainte", fara ca probele din dosar sa aiba vreo greutate.

 

Iata ce scrie fostul premier:

 

 

"Dragi prieteni,

 

Nu mi-am închipuit că răzbunarea politică poate merge atât de departe și că ea poate îmbrăca forme atât de perverse.

 

Aveam informații, din zona Cotroceni, cu câteva zile înaintea Anului Nou, că se luase “hotărârea” ca sentința în dosarul Zambaccian să fie de închisoare cu executare, atât pentru mine, cât și pentru soția mea.

 

în final, probabil pentru rațiuni legate de eventualele reacții ale opiniei publice, pedeapsa pentru soția mea a fost modificată.

 

În declarația sa de Anul Nou, Băsescu anunța că justiția trebuie să câștige batălia cu politicul. Oare puterile statului sunt în război? Eu credeam că sunt, într-adevăr, separate, doar că trebuie să coopereze. Ce înseamnă însă justiție pentru Băsescu? Înseamnă, în principal, cele două complete de recurs de la ICCJ, cele care decid fără să mai existe alte căi de atac.

 

Unul din complete este condus de judecătoarea Livia Stanciu, președinta ICCJ, numită și reconfirmata de Băsescu, după ce a judecat recursul în dosarul “Trofeul Calității”, iar celălalt – cel care m-a judecat pe mine – este condus de judecătorul Ionuț Matei, vicepreședinte al ICCJ, de asemenea numit de către Băsescu. Recent, de altfel, Băsescu, atunci când l-a numit, l-a lăudat spunând că este “extrem de puternic” și “tare pe picioarele lui”.

 

Oare de unde îl știa Băsescu? Poate din decizia pe care judecătorul Matei o pronunțase, pe fond, în dosarul afișelor electorale, cel care acceptase 972 de martori ai DNA, contra cinci martori ai apărării?

 

În completul care s-a pronunțat pe 6 ianuarie figurau, de altfel, toți cei trei judecători de la fond din Dosarul afișelor… Între ei și Ioana Bogdan, fosta consilieră a lui Daniel Morar. Am cerut recuzarea lor dar, evident, cererea mi-a fost respinsă. Aceasta a fost JUSTIȚIA care a dat sentința din 6 ianuarie.

 

Notele scrise ale avocaților noștrii (peste 100 de pagini) au fost depuse pe 19 decembrie și, apoi, după Crăciun. Credeți că ele au fost citite de către cei cinci judecători de Anul Nou? Le-am adăugat în anexă și puteți judeca singuri cum a fost cu numirea Irinei Jianu, sau dacă se poate vorbi de luare de mită sau de șantaj în acest dosar. Au contat argumentele pentru acest complet (nu pentru justiție!). Eu cred că nu.

 

Decizia fusese luată, probabil, dinainte și nu au contat probele din dosar.

 

Vă reamintesc și faptul că, inițial, completul de judecată, în toamnă, a fost condus de judecătoarea Aida Popa – vicepreședintă, atunci, a ICCJ. Probabil pentru că ea condusese completul ce mă achitase in Dosarul “Mătușa Tamara”, candidatura ei pentru un nou mandat a fost invalidată de CSM (recitiți vă rog, dialogul de la CSM, cu acel prilej, între Livia Stanciu și Aida Popa!) iar următoarele două ședințe au fost conduse de președinta secției penale. Unul din martorii din proces – Cristina Popa – a fost ținută în “rezervă” (deși fusese convocată de patru ori) pentru a se împlini termenul de numire ca vicepreședinte al ICCJ a lui Ionuț Matei și pentru preluarea de către acesta a conducerii completului. Astfel încât, Ionuț Matei a participat doar la audierea unui singur martor (acest lucru era necesar pentru că altfel nu ar fi putut intra în dezbaterea judecătorească) și la ascultarea pledoariilor avocaților, în proces. Misiunea sa era, evident, și aceea de a încerca să “acopere” decizia din Dosarul “afișelor electorale”, în care scrisese că eu reprezint “simbolul corupției”. Or, cum în dosarul Zambaccian, la fond, toți cei trei judecători infirmaseră acuzațiile de corupție, obiectivul lui a fost acela de a le reintroduce, pentru a-și justifica poziția anterioară.

 

Nu consider că cele două complete de recurs de la ICCJ, conduse de judecătorii cenzurați de Băsescu (vă aduceți aminte de refuzul său de a o numi ca președintă a ICCJ pe judecătoarea Bărbulescu?) pot fi identificate cu “justiția din România”. Ele reprezintă, din păcate, justiția politică a lui Băsescu, un instrument de luptă, sub aparența justiției, împotriva adversarilor politici.

 

Sigur, nu mă aștept ca unii jurnaliști, cum ar fi Cristian Tudor Popescu – cel care ar trebui să-și aroge unele merite în alegerea, ca președinte, a lui Băsescu, în 2004 – sau Ion M. Ioniță care, după 9 ani, încă nu a aflat că în blocul din Zambaccian eu am un singur apartament primit în contrapartidă cu terenul pus la dispoziția constructorului, iar acesta, Sergiu Sechelariu, a avut trei apartamente, pe care – de altfel, le-a și vândut, nu mă aștept, deci, să citească notele scrise ce cuprind explicațiile avocaților pe aceste subiecte. O vor da înainte cu “justiția”, cu “valorile”, cu “independența”, cu “oamenii politici”, menținând confuzia dintre conceptul de justiție, pe de-o parte, și sentințele concrete date de unele complete configurate politic, pe de altă parte. Sper, însă, ca voi să aveți mai multă răbdare să descoperiți ce înseamnă efectele “dictaturii judiciare”, pentru a-l cita pe premierul Turciei.

 

În ceea ce mă privește, în noaptea care a trecut, mi-am limpezit gândurile și am tras mai multe concluzii. Când va fi cazul vi le voi împărtăși pe toate.

 

În orice caz, de data asta nu voi mai putea spune că este exclusiv vina lui Băsescu. Răul poate fi făcut nu doar prin acțiune, ci și prin inacțiune. Faptul că actuala coaliție a consolidat mecanismele prin care Băsescu controlează sistemul judiciar la vârf, aplicând, în continuare, reguli aberante, este o mare neîmplinire.

 

În loc să se concentreze pe adoptarea unor legi moderne, echilibrate, pe efortul de revizuire a Constituției, actuala coaliție se ocupă, nejustificat de mult, în opinia mea, de conflictele locale din teritoriu.

 

Ca să dau un singur exemplu, este oare normal ca judecătorii din aceeași secție – cea de penal – colegi de birou, să formeze și completele de fond și cele de recurs la ICCJ? Nu ar fi mai potrivit ca fondul să fie judecat la curțile de apel și doar recursurile la ICCJ, cum consideră profesorul Viorel Ciobanu? Sau, nu ar fi necesar să se revină, prin lege, la configurația de nouă judecători (de la toate secțiile) pentru completele de recurs – actualmente formate exclusiv din colegi de secție (și de birou) ai judecătorilor de la fond?

 

În ceea ce privește “confiscarea” aberantă a unei sume de bani, decisă de complet, vă voi spune, cu un alt prilej, care este în opinia mea, substratul acestei decizii.

 

În finalul acestor rânduri, vă rog, dragi prieteni, să nu ne mai prefacem: nu a fost vorba de o decizie a JUSTIȚIEI, ci de o răzbunare politică, realizată prin intermediul unui complet condus de un judecător numit de Băsescu și care a avut o misiune de îndeplinit.

 

Subliniez, eu nu atac JUSTIȚIA ca atare – am dovedit ca jurist, ca profesor de drept, dar și prin adoptarea unor reglementări importante ce guvernează și astăzi activitatea în domeniul justiției, că respect valorile justiției. Eu mă refer la o anumită sentință, dată de un anumit complet, în anumite condiții. Și consider că această sentință nu poate fi subsumată JUSTIȚIEI independente, ci doar unei activități politice partizane. Din păcate …

 

Dar va răspunde, oare, cineva, pentru răul făcut, pentru suferințele și pentru proiectele neîmplinite?

 

Nu știu încă. Probabil că nu… Sau?

 

P.S. Fără îndoială, ați observat și un alt “obiectiv” al sentinței – extinderea la cinci ani a interzicerii drepturilor mele politice, față de cei doi ani – în procesul afișelor electorale!

 

Notele si rezumatul le puteti descarca de aici:

 

Note scrie recurs Zambaccian Adrian Nastase

Note scrise 12.12.2013 Daniela Nastase

Rezumat concluzii scrise final"

 

 
 
 

"Aş putea să dau o veste bună în această seară şi anume că în majoritate am terminat cu aplicarea deciziei Curţii Constituţionale pentru 220.000 de pensionari şi începând cu luna ianuarie ei îşi vor primi pensiile recalculate cu indicele respectiv. Problema va fi cu restanţele care trebuie date, pe care probabil că le vom da în luna martie, pentru că acolo este un proces mai laborios de calcul", a spus ministrul, la România TV.

 

Mariana Câmpeanu a reiterat că, din ianuarie, pensiile vor fi ajustate atât cu valoarea punctului de pensie majorat, cât şi cu indicele de corecţie. 

 

"Restanţele vor fi primite, probabil, în luna martie. Dacă vom termina mai devreme, cum s-a terminat şi acum, sigur că o vom face la timpul potrivit", a subliniat Câmpeanu.

 

În ceea ce priveşte persoanele care au venituri foarte mici, trebuie căutate alte soluţii sau schimbată toată filosofia sistemului de pensii, a precizat şeful de la Muncă. 

 

La data de 6 noiembrie 2013, Curtea Constituţională a României a arătat că dispoziţii ale OUG nr. 1/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice sunt neconstituţionale, deoarece au efecte retroactive evidente, contrare prevederilor Constituţiei. Decizia Curţii a fost publicată în Monitorul Oficial în 7 decembrie.

 

Prevederile OUG 1/2013 declarate neconstituţionale stabilesc: '(2) Indicele de corecţie prevăzut la alin. (1) se aplică şi punctajelor medii anuale calculate pentru persoanele ale căror drepturi de pensie s-au deschis începând cu luna ianuarie 2011. (3) În situaţia persoanelor prevăzute la alin. (2), indicele de corecţie se aplică asupra punctajului mediu anual cuvenit sau aflat în plată în luna intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă'. 

 

La 6 noiembrie 2013, ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu, a declarat că pensionarii din ultimii aproape trei ani vor primi bani în plus, în condiţiile în care coeficienţii aferenţi anilor 2011 şi 2012 sunt mai mari decât cei din 2013.

Primarul PDL din Secaria, Iulian Popa, se indreapta in ritm alert spre inchisoare. Daca in luna mai a anului trecut, Judecătoria Sinaia l-a condamnat la patru ani de închisoare cu suspendare într-un dosar privind fapte de corupţie, respectiv obţinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Comunităţilor Europene sau din bugetele administrate de acestea ori în numele lor, Procurorii din cadrul Serviciului Teritorial Ploiești au dispus, din nou, trimiterea în judecată a primarului din Secaria.

 

 

Mai mulţi foşti şi actuali edili, precum şi directori din cadrul Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), au fost trimişi în judecată, în decembrie, pentru fapte de corupţie, informează DNA, într-o centralizare a dosarelor trimise instanţelor în ultima lună din 2013.

 

Procurorii din cadrul Serviciului Teritorial Ploiești au dispus trimiterea în judecată a inculpaților:

 

POPA IULIAN, primar al comunei Secăria, județul Prahova, în sarcina căruia s-au reținut următoarele infracțiuni:

— instigare la infracțiunea continuată de folosire sau prezentare de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, care are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene, cu consecințe deosebit de grave,

— instigare la infracțiunea continuată de înșelăciune, cu consecințe deosebit de grave,

 

MĂNCILĂ ROMULUS, în sarcina căruia s-au reținut următoarele infracțiuni:

 

— folosire sau prezentare de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, care are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene, înșelăciune, ambele cu consecințe deosebit de grave, fals în declarații și uz de fals, toate în formă continuată, precum și infracțiunea de fals în înscrisuri sub semnătură privată.

 

În rechizitoriul întocmit s-a reținut următoarea stare de fapt:

 

În perioada 2008 — 2011, inculpatul Măncilă Romulus, în vederea obținerii unor sume de bani din fonduri europene și din bugetul național, a depus la APIA — Centrul Județean Prahova, patru cereri de plată pe suprafață, declarând în fals că deține animalele și suprafețele de teren pentru care a solicitat plata, prezentând în acest sens documente inexacte și înscrisuri false.

 

Inculpatul Măncilă Romulus a fost determinat de inculpatul Popa Iulian, primarul comunei Secăria, județul Prahova să încheie un contract de arendare în cursul lunii aprilie 2008, acesta din urmă întocmind și semnând contractul fără aprobarea Consiliului Local al comunei Secăria, județul Prahova și fără respectarea procedurii legale de atribuire în arendă.

 

Contractul a fost întocmit și semnat de cei doi inculpați într-un scop bine determinat, și anume, acela de însușire a banilor fără a exista intenția de a întreține pășunile în bune condiții de agromediu, conform reglementărilor naționale în vigoare.

 

În modalitatea descrisă inculpatul Măncilă Romulus a obținut, pe nedrept, fonduri pentru agricultură în sumă totală de 2.337.631,51 lei (2.022.110,36 lei din fonduri europene și 315.521,15 lei reprezentând cofinanțare din bugetul național), sume ce reprezintă paguba adusă bugetelor menționate și cu care Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură s-a constituit parte civilă.

 

Dosarul a fost trimis spre judecare la Tribunalul Prahova.

Marti, 07 Ianuarie 2014 17:45

Programul Prima Casă continuă şi în 2014

Scris de

Veste importanta pentru cei care vor să-şi cumpere o locuinţă: programul Prima Casă continuă şi în 2014, potrivit unui proiect de act normativ publicat pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, care prevede prelungirea termenului de utilizare a sumelor disponibile în 2013 până la finalul acestui an.

 

 

Este vorba atât de sumele care nu au fost alocate din plafonul pe 2013, respectiv 22 de milioane de lei şi 196 de milioane de lei pentru ANL, cât şi de sumele alocate băncilor dar neutilizate, respectiv 158 de milioane de lei şi 301 milioane de lei pentru ANL, scrie Capital.ro.

 

'Suma reprezentând diferenţa rămasă neutilizată din plafonul alocat pentru anul 2013, precum şi suma nealocată din plafonul anului 2013, se vor publica pe site-ul FNGCIMM şi cel al Ministerului Finanţelor Publice până la data de 15 ianuarie 2014', se precizează în proiectul de act normativ.

 

În plus, în 2014 vor putea fi reutilizate şi sumele recuperate, iar în cazul în care acestea au fost în euro, se vor transforma în lei la cursul valabil la data intrării în vigoare a Hotărârii de Guvern nr.565/2013.

 

De asemenea, prin proiectul de act normativ se propune lărgirea sferei împrumutătorilor cu condiţia ca aceştia să-şi desfăşoare activitatea de creditare a persoanelor fizice pe baza reglementărilor validate de Banca Naţională a României.

 

Megaparinti.ro este un site creat din dorinta de a fi alaturi de parinti si de a le oferi suportul necesar pentru a face fata cu brio in meseria de parinte.

 

 

"Suntem un grup entuziast, care incearca lansarea unui concept inedit, adica o instruire, credem noi, cu eficienta a tinerilor parinti. Vrem ca parintii sa stie, sa fie informati, pentru a putea lua cele mai bune hotarari pentru copilul lor. Medici, parinti, bunici ne-am coalizat pentru a indeplini ceea ce ne-am propus. Urmariti-ne, consultati-ne, aveti incredere in experienta noastra, si veti beneficia de cele mai noi informatii, pertinente, de solutii la multe dintre problemele pe care le aveti in legatura cu cresterea si dezvoltarea copilului dvs. de la nastere si pana la varsta de prescolar.", au declarat initiatorii acestui proiect.

 

De ce workshopuri pentru parinti?

 

Pentru ca, din pacate, copiii nu vin pe lume si cu un manual de utilizare, iar faptul ca ai devenit parinte nu inseamna si ca stii ce trebuie sa faci pentru a avea un bebelus sanatos.

 

Workshop privind alimentatia copilului de la 0 la 3 ani

 

De cele mai multe ori, parintii primesc o sumedenie de sfaturi “bine intentionate” privind alimentatia bebelusului, care nu fac decat sa le complice existenta. Cum alimentatia bebelusului constituie un subiect intens dezbatut de mamici, Megaparinti vine in intampinarea acestora pentru a solutiona toate aspectele cu privire la alimentatia copilului de 0-3 ani.

 

Despre ce veti invata:

 

  • Ce inseamna alimentatie sanatoasa
  • alimentatia copilului in toate etapele de dezvoltare ale acestuia: alaptarea, divesificarea, alimentatia copilului dupa varsta de 1 an
  • Ce inseamna o nutritie optima pentru copilul tau
  • Calitatea nutritiei – modul cum alegem alimentele, diversificarea acestora distribuita zilnic in mese echilibrate si adecvate nevoilor copilului, aportul adecvat de nutrient esentiali
  • Cum sa aveti o conduita nutritionala corecta si benefica pentru copil - ce inseamna hrana sanatoasa si care sunt principiile de baza ale unei alimentatii sanatoase pentru copilul tau
  • Curba ponderala sau graficele de crestere
  • Probleme speciale aparute ca urmare a introducerii alimentelor solide – alergiile alimentare, varsaturi si diaree, anemia, constipatia, obezitatea
  • Capcanele alimentatiei copilului
  • Sfaturi pentru succesul unei diete echilibrate
  • Totul despre diversificarea alimentaţiei la bebelusi

 

Beneficii

 

La sfarsitul workshopului veti sti:

 

  • Sa mentineti o igiena a alimentatiei – adica un mod ordonat si coherent de alimentatie ( distributia meselor pe parcursul unei zile, calitatea nutritionala a meselor in functie de momentul zilei si de tipul de alimentatie, modul corect de preparare a alimentelor si calitatea alimentelor, evitarea contaminarilor bacteriene)
  • Sa aveti o atitudine psihologica sanatoasa (masa trebuie sa fie un moment placut, linistit; mancarea nu este un „premiu”, ci o necesitate; copiii nu trebuie fortati sa manance si nici certati pentru ca „nu au mancat tot din farfurie”)
  • Sa alcatuiti o dieta echilibrata pentru copil si de ce este importanta o dieta echilibrata pentru dezvoltarea ulterioara a copilului
  • Cand si cum sa treceti la etapa diversificarii, care este ordinea introducerii alimentelor

 

Structura workshop:

 

Workshopul este structurat in 3 module, in functie de varsta bebelusului. Fiecare modul dureaza 1 ora si 30 de minute. Modulele se vor desfasura incepand cu 18.01.2014 (Modul I), 25.01.2014 (Modul II), 01.02.2014(Modul III)

 

Cost modul: 70 ron

 

Promotii:

  • Participare la 2 module = 120 ron/persoana
  • Participare la toate 3 modulele = 150 ron/persoana
  • Inscriere 2 persoane = 15% reducere fata de preturile mai sus mentionate
  • Inscriere 3 sau mai multe persoane = 20% reducere
  • Inscriere timpurie (pana la 15 decembrie 2013) = 10% discount
  • Inscriere si plata pana la 15 decembrie 2013 = 25% discout
  • Pentru fiercare dintre module: Prima persoana care se inscrie participa gratuit, iar urmatoarele 3 au discount de 40%.

 

Locatie: Str. Strandului, nr. 1, Cladirea Grafex, la 3 minute distanta de Mall-ul Afi Palace Ploiesti

 

Inscrieri pe: http://www.facebook.com/Megaparinti.ro

 

workshop

 

 

Modulul I – Sugarul mic (0-6 luni)

 

Subiecte:

1. Alaptarea, o alegere inteleapta

  • Avantajele alaptarii pentru bebelus
  • Avantajele alaptarii pentru mama
  • Colostrul
  • Tehnica alaptarii
  • Colectarea (mulgerea) si congelarea laptelui matern
  • Cat de des trebuie alaptat bebelusul
  • Cum sa am lapte suficient
  • Alimentatia mamei in timpul alaptarii
  • Incidente in alimentatia naturala
  • Furia laptelui: perioadele de crestere a sanilor, hormonii si producerea laptelui, cum decide corpul tau cat lapte sa produca
  • Stimulente pentru cresterea lactatiei
  • Problem aparute in timpul alaptatului

 

2. Cresterea in greutate

  • cum iti dai seama daca bebelusul este hranit suficient
  • cresterea in greutate si controlul greutatii
  • grafice sau curba ponderala
  • Cresterea si dezvoltarea copilului. Criterii pentru aprecierea cresterii

 

3. Ce este Vitamina D si de ce este necesara?

 

4. Plansul copilului insamna foame?

 

5. Pericolul supraalimentatiei

 

Modului II – Sugarul de 6-12 luni

 

Subiecte:

 

1. Diversificarea

  • Cand, cum, cu ce incepem?
  • Care sunt semnele pe care sugarul vi le da in legatura cu inceperea diversificarii.
  • Tabele privind ordinea introducerii alimentelor solide
  • Ce inseamna o masa echilibrata
  • Greseli obisnuite la introducerea alimentelor solide
  • Ce facem cu bebelusii mofturosi
  • Probleme speciale aparute ca urmare a introducerii alimentelor solide: alergiile alimentare, varsaturi si diaree, anemia, constipatia, obezitatea
  • Administrarea de suplimente alimentare
  • Mituri despre alimentatia bebelusului

 

2. Jurnalul alimentar – ce este, cum il facem, la ce foloseste

 

3. Diete special in alimentatia copilului (in diaree, de exemplu)

 

4. Instinctul familiei legat de anumite obiceiuri alimentare

 

5. Alimentatia copilului de 9-12 luni

 

Modulul III – Copilul de 1-3 ani

 

Subiecte:

 

1. Alimentatia sanatoasa

  • Sfaturi pentru succesul unei diete echilibrate
  • Capcanele alimentatiei copilului de 1-3 ani
  • Importanta micului dejun pentru copil
  • Bebelusi la masa. Ce se intampla daca sar o masa?
  • Cum sa imi conving copilul sa manance legume?
  • Alimentatia in cazul copiilor cu anemie
  • Cum mentinem o dieta sanatoasa a copilului
  • Program alimentar strict sau “oricand, orice, numai sa manance”?
  • Sfaturi pentru alimentatia sanatoasa a copilului mic

 

2. Exista pericolul obezitatii ca aceasta varsta? ( curbe ponderale, grafice)

 

3. Elemente psihologice legate de masa

 

4. Formarea legaturii parinte-copil in ceea ce priveste comportamentl alimentar

 

Acestea si multe alte informatii utile, prezentate intr-un mod atragator, surprizator si relaxat, le veti putea gasi la Workshopul nostru de Alimentatie, sustinut de Doamna Dr.Gabriela PUPAZESCU, medic primar specialist in pediatrie.

 

Daca:

-          Ai multe surse de informatii si nu mai stii pe care sa le consideri "de incredere"

-          Ai nevoie de informatii simple si utile

-          Vrei pur si simplu sa socializezi si sa faci schimb de pareri si experiente cu alte mamici

 

atunci noteaza-ti intrebarile pe o hartie si vino sa iti gasesti raspunsurile la toate dilemele tale legate de alimentatia bebelusului tau!

 

Va asteptam cu mare drag!

 

Inscrieri pe: www.facebook.com/Megaparinti.ro

Ca urmare a finalizării procedurilor de achiziţie publică, săptămâna viitoare Consiliul Judeţean Prahova va emite ordinul de începere a lucrărilor pentru încă două proiecte cu finanţare europeană.

 

 

 

Este vorba despre Proiectul „Centrul de Afaceri Multifuncţional Lumina Verde” Ploieşti, judeţul Prahova, depus de Consiliul Judeţean Prahova spre finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013 – Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, sub-domeniul „Poli de creştere”.

 

Centrul de afaceri "Lumina Verde" se va construi în incinta Parcului Industrial Ploieşti iar obiectivul general este promovarea dezvoltarii durabile a mediului de afaceri prin crearea unei noi structuri de sprijinire a afacerilor.

 

Proiectul are o perioadă de implementare de 27 de luni cu o valoare totală de 40.450.278,35 de lei. Fiind un proiect generator de venituri cota de cofinanţare a judeţului Prahova este de 50%. Valoarea contractului de lucrări este de 35.920.830 lei. Durata de execuţie a lucrărilor este de 18 luni.

 

Al doilea ordin de începere a lucrărilor vizează proiectul ,,Restaurarea şi consolidarea Conacului Pană Filipescu, Filipeştii de Târg, judeţul Prahova” . Proiectul este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 ”Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul Major de intervenție 5.1 ”Restaurarea şi valorificarea durabilă a patrimoniului cultural, precum şi crearea/modernizarea infrastructurilor conexe”.

 

Valoarea totală a proiectului de restaurare şi consolidare a edificiului este de 13.250.215,54 lei, din care valoarea din care valoarea contractului de lucrări reprezintă 6.871.324 lei, iar contribuţia Consiliului Judeţean Prahova 1.326.583 lei. Durata de execuţie a lucrărilor este de 19 luni.

 

Conacul a fost construit la jumătatea secolului al XVII-lea de către logofătul Pană Filipescu, soţul Mariei Cantacuzino (fiica mare a postelnicului Constantin Cantacuzino). Clădirea este amplasată pe Drumul Voievozilor şi este unică în judeţ prin faptul că face trecerea către stilul brâncovenesc.

În ultimele 24 de ore, echipajele de intervenţie din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Şerban Cantacuzino” al judeţului Prahova au fost solicitate pentru gestionarea următoarelor evenimente:

 

 

06.01.2014, ora 13:30 – incendiu apartament

 

            În localitatea Boldeşti Scăieni, strada Podgoriei, echipajele de pompieri au intervenit cu o autospecială de lucru cu apă şi spumă şi ambulanţa SMURD pentru localizarea şi lichidarea unui incendiu izbucnit la un apartament, proprietar, C. Gheorghe.

            Au ars: mobilierul din sufragerie, textile şi obiecte de uz casnic.

            Pompierii au salvat bunuri în valoare de aproximativ 500.000 lei, valoarea pagubelor fiind de 5.000 lei.

            Cauza probabilă: scurtcircuit electric – conductor, cablu electric defect, neizolat corespunzător sau cu izolaţia deteriorată în urma unei acţiuni mecanice ori fizice.

            Proprietarul apartamentului, în vârstă de 80 de ani, a fost asistat de către echipajul SMURD.

 

06.01.2014, ora 18:00 – tentativă suicid

 

În municipiul Ploieşti, strada Ghighiului, echipajele de pompieri au fost solicitate să intervină la o tentativă de suicid. La sosirea echipajelor, numita S. Elena, în vârstă de 27 de ani, ameninţa că se sinucide, sărind de pe un stâlp de înaltă tensiune, de la aproximativ 20 m. După negocieri, aceasta a coborât până la o distanţă de 10 m după care s-a aruncat, fiind preluată de către un echipaj SMURD şi transportată la UPU Ploieşti.

 

Trei echipaje de pompieri au asigurat intervenţia în timpul slujbei de Bobotează, la Mănăstirea Ghighiu, Catedrala “Sf. Ioan Botezătorul” Ploieşti şi la Mănăstirea Sinaia.

 

 

Echipajele SMURD au intervenit în 37 cazuri de urgenţă medicală. În toate cazurile, paramedicii au acordat primul ajutor medical calificat, persoanele fiind monitorizate şi transportate la Unitatea de Primiri Urgenţe, în vederea acordării îngrijirilor medicale de specialitate.

Federal-Mogul Corporation anunță că subsidiarele europene ale Companiei au început procedurile pentru semnarea unui acord definitiv de achiziționare a unor active Honeywell Friction Material – divizia auto de componente de frânare, cu sediul in Germania și peste 2000 de angajați în întreaga lume.

 

 

 

Tranzacţia include și două unități de producţie recent înfiinţate în România și China. Părţile urmează procedurile standard de obţinere a aprobărilor din partea autorităților şi, dupa caz, a partenerilor cheie. Cele două companii estimează că tranzacţia se va încheia în al doilea semestru al 2014.

 

Achiziția accelerează strategia Federal-Mogul pe termen lung – de a consolida principalele linii de produse, inclusiv portofoliul global de materiale de fricțiune pentru echipamente originale și pentru clienții aftermarket. Credem că această tranzacție va aduce beneficii semnificative tuturor partenerilor.”, spune Carl C. Icahn, Președinte al Consiliului Federal-Mogul.

 

Tehnologiile de frânare Honeywell, recunoscute la nivel global, alături de standardele înalte ale companiei, fac din această achiziție o completare solidă a portofoliului nostru global de materiale de fricțiune”, a declarat Kevin Freeland, CEO, Federal-Mogul Vehicle Components. ”Îmbinând expertiza Federal-Mogul şi Honeywell în frânare, ne așteptăm să obținem beneficii importante din oportunităţile de sinergie din toate ariile. Clienții din toate segmentele şi regiunile vor putea beneficia de ce e mai bun din ambele companii.”

 

Achiziţia Honeywell va întări poziţia Federal-Mogul în ceea ce priveşte tehnologiile de fabricaţie și inginerie în domeniul frânării, sporind capacitatea și capabilitatea producţiei. Clienții globali, atât de echipamente originale, cât și aftermarket, vor putea astfel beneficia, la costuri competitive, de cele mai inovatoare soluții.

 

În prezent, Federal-Mogul oferă o gamă extinsă de echipamente originale pentru autovehicule și utilaje, precum și componente de frânare aftermarket. Pe piaţa globală de piese aftermarket, compania comercializează liniile de produse de frânare Wagner®, Ferodo® şi Necto®. Federal-Mogul este dintre primele companii care a oferit clienților de echipamente originale produse de frânare fără (sau cu conținut redus de) cupru. De curând, Compania a lansat și pe piața aftermarket plăcuțele de frână cu conținut redus de cupru.

 

Despre Federal-Mogul

 

Federal-Mogul (NASDAQ: FDML) este o companie de frunte în domeniul producţiei şi distribuţiei globale de piese şi servicii pentru producătorii de vehicule şi operatorii de service-uri, atât pe piaţa automobilelor şi echipamentelor pentru vehicule comerciale ușoare, medii și grele, navale, feroviare și aerospațiale, cât şi pe piaţa energetică sau industrială. Produsele Companiei contribuie la reducerea consumului de combustibil si a emisiilor de CO2 şi cresc siguranţa vehiculelor.

 

Federal-Mogul operează prin două divizii de afaceri independente, fiecare dintre acestea având un CEO ce raportează Consiliului Director Federal-Mogul. Divizia Federal-Mogul Powertrain proiectează și produce componente pentru sisteme de propulsie pentru echipamente originale și sisteme de protecție pentru automobile și vehicule grele, industriale și de transport. Divizia Federal-Mogul Vehicle Components vinde și distribuie un portofoliu larg de produse, peste 20 de mărci recunoscute pe piața globală de aftermarket. În același timp, oferă producătorilor de echipamente originale produse de frînare, direcţie-suspensie, ștergătoare, și alte componente auto. Mărcile Federal-Mogul disponibile pe piața aftermarket includ ștergătoare ANCO®, bujiile, ștergătoarele și filtrele Champion®; produsele de motor AE®, Fel-Pro®, FP Diesel®, Goetze®, Glyco®, Nural®, Payen® Sealed Power®; piesele de direcţie şi suspensie MOOG® şi produsele de frânare Ferodo® si Wagner®.

 

Federal-Mogul a fost fondată în Detroit, în 1899. Compania are 44.500 de angajaţi în 34 de ţări, cu sediul central în Southfield, Michigan, Statele Unite. Pentru informaţii suplimentare, vizitaţi www.federalmogul.com.

 


Poliția Locală Ploiești a desfășurat, în perioada 1- 5 ianuarie 2014, o serie de acțiuni pentru asigurarea unui climat de ordine și liniște publică pe raza municipiului. În urma activităților întreprinse de polițiștii locali au fost aplicate 193 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor fiind de 25.600 lei.

 

 

 

Poliţiştii locali cu atribuţii pe linie rutieră au efectuat controale specifice pentru o bună conduită a conducătorilor de autovehicule pe raza localității, asigurând totodata și fluidizarea traficului rutier.

 

Ca urmare a activităților de patrulare, faptele astfel sancționate au constat în tulburarea liniștii și ordinii publice, consum de alcool pe domeniul public, deținerea de acte de identitate expirate, comerț stradal neautorizat cucetină de brad, coronițe, vâsc și aranjamente specifice de sărbători, abandonul deșeurilor menajere în alte locuri decât cele special amenajate, arderea deșeurilor menajere și a resturilor vegetale pe domeniul public, precum și circulația cu atelaje hipo pe alte trasee decât cele stabilite de catre Consiliul Local Ploiești.

 

Permanent, s-a acţionat și în zonele frecventate de cerşetori şi parbrizari, în intersecţiile şi sensurile giratorii aflate pe axa nord-sud a municipiului. Persoanele depistate au fost sancționate contravențional şi îndepărtate din zonă.

 

În cadrul acțiunilor de prevenire a faptelor antisociale au fost legitimate și 179 de persoane, în multe situații fiind și avertizate cu scopul preîntâmpinării unor situații de încălcare a ordinii și liniștii publice.

 

De asemenea, 150 de polițiști locali din cadrul Serviciului Ordine Publică și Serviciului Circulație au acționat, pe trei schimburi, în zonele aglomerate ce au fost generate de manifestările organizate pe domeniul public cu ocazia sărbătorilor de iarnă, de funcționarea Orășelului Copiilor sau de prezența unui număr mare de oameni la cumpărături, precum și în preajma lăcașurilor de cult.

Primăria Municipiului Ploieşti, prin Serviciul Public Finante Locale (S.P.F.L.), informează ploieştenii ca impozitele si taxele locale percepute pentru anul 2014 au ramas la nivelul celor din 2013, iar persoanele fizice si juridice beneficiaza in continuare de bonificatie pentru plata integrala si cu anticipatie a obligatiilor datorate bugetului local, pana la data de 31 martie 2014.

 

 

Potrivit Hotararii Consiliului Local nr.501/2013 privind impozitele si taxele locale pentru anul 2014, persoanele fizice si juridice beneficiaza de bonificatie de 10% la plata la impozitul pe cladiri, terenuri si mijloace de transport.

 

Pentru plata impozitelor si taxelor locale, Serviciul Public Finante Locale Ploiesti pune la dispozitia contribuabililor ploiesteni o paleta larga de servicii, menite sa limiteze timpul pe care trebuie sa-l acorde in vederea achitarii obligatiilor fiscale datorate bugetului local al Municipului Ploiesti.

 

Astfel, va reamintim ca se poate efectua plata in numerar direct la casieriile S.P.F.L. situate in:

 

  • B-dul Independentei nr. 16- in zilele de luni, marti, joi intre orele 8.00-16.30, miercuri intre orele 8.00-18.30 si vineri intre orele 8.00-14.00;
  • Str. Basarabi nr.5 - de luni pana vineri, intre orele 8.00-18.00;
  • Soseaua Vestului nr. 19 - in zilele de luni, marti, miercuri, joi intre orele 8.00-16.30 si vineri intre orele 8.00-14.00;
  • in incinta Halelor Centrale, etaj 1- la sediul Directiei de Gestiune Patrimoniu - in zilele de luni, marti, miercuri, joi intre orele 8.00-16.30 si vineri intre orele 8.00-14.00;
  • in incinta Tribunalului Prahova, str. Valeni nr.44, parter - in zilele de luni, marti, miercuri, joi intre orele 8.00-15.30 si vineri intre orele 8.00-14.00.

 

De asemenea, achitarea cu ordin de plata se poate face prin banca, unde contribuabilul are cont deschis.

 

 

In acest context, persoanele juridice şi fizice pot achita cu ordin de plata:
Banca: Trezoreria Ploiesti
Beneficiar: Primaria Municipiului Ploiesti
C.U.I. 2844855

 

Pentru codul de cont corespunzator platii dorite, va recomandam sa accesati pagina de internet a municipalitatii www.ploiesti.ro , unde, in sectiunea “Impozite si taxe locale” exista Lista conturi IBAN .

 

Totodata, Serviciul Public Finante Locale Ploiesti pune la dispozitia contribuabililor un terminal electronic pentru derularea tranzactiilor prin intermediul cardurilor (P.O.S.). Astfel, posesorii de card bancar pot achita impozitele la ghiseele casieriilor institutiei.

 

In cazul efectuarii platii prin Internet, aceasta se poate efectua la adresa http://www.ploiesti.ro.

 

 

Autentificarea se face pe baza de cont de utilizator si parola. Parola de acces in sistem poate fi obtinuta prin completarea unui formular. Cererea va fi depusa la sediul S.P.F.L. din B-dul Independentei nr.16, la Biroul Informatica si Administrarea Bazei de Date, insotita de o fotocopie dupa BI/CI.

 

Ploiestenii contribuabili au posibilitatea de a efectua plata obligatiilor fiscale locale si prin intermediul infochioscurilor amplasate în următoarele puncte: hypermarket Real, Inspectoratul Judetean de Politie Prahova - strada Vasile Lupu nr. 60, etajul II -Serviciul Inmatriculari Permise, in incinta MALL SHOPPING CENTER (fost Mercur) şi la sediul instituţiei in B-dul Independenţei nr.16. Plata se efectuează pe baza cardului bancar si a cartii de identitate a contribuabilului. Primăria Municipiului Ploieşti nu percepe comision contribuabililor pentru aceste încasări.

 

In cazul persoanelor netransportabile, Serviciul Public Finante Locale Ploiesti a pus la dispozitia acestora, o linie telefonica gratuita “telefonul verde” – 0800800659, prin intermediul careia, aceasta categorie de contribuabili poate solicita ca o echipa de colectare din cadrul institutiei sa se deplaseze la domiciliu in vederea incasarii impozitelor si taxelor locale datorate. Contribuabilii pot apela aceasta linie telefonica de luni pana joi, in intervalul orar 08.00 – 1630 si in ziua de vineri, in intervalul orar 0800-1400.

 

Precizam ca, o alta modalitate de colectare a impozitelor si taxelor locale pusa la dispozitia contribuabililor ploiesteni, care nu se pot deplasa la casieriile institutiei sau nu au timpul necesar, este deplasarea la domiciliul acestora a echipelor de colectare, in zilele de luni si miercuri din fiecare saptamana. Mentionam ca, in acest caz, locul unde se efectueaza colectarea se anunta cu doua saptamani inainte, in mass-media locale, se afiseaza la domiciliul contribuabilului, pe site-ul institutiei www.spfl.ro si pe site-ul Primariei Municipiului Ploiesti www.ploiesti.ro .

 

In aceeasi ordine de idei reamintim ca, terminalele de plată sunt amplasate în centre comerciale şi pot fi folosite oricând, conform orarului acestora, inclusiv sâmbata şi duminica. Acestea sunt instalate în următoarele locuri:

 

a). Minimarketuri situate în Ploieşti: str. Moreni nr.55, str. Malu Roşu nr.28, str. Găgeni nr.78, Aleea Portiţei bl.9, str. Lupeni nr.22, str. Cameliei nr.16, str. Matei Basarab nr.67bis, str. Găgeni- staţia Coreco Spital, str. Armaşi nr.32, B-dul Bucureşti nr.9, str. Toma Ionescu nr.24, str. George Coşbuc nr.9, Şoseaua Nordului nr.1, str. Rudului nr.238, str. Poştei nr.57, str. Ghighiului nr.9, str. Gheorghe Lazăr nr.14, str. Caşin nr.14, str. Bahluiului – complex Lămâiţa, str. Cantacuzino nr.275, str. Buna Vestire nr.173B, str. Transilvaniei nr.52, str. Mihai Eminescu nr.8, str. Plăieşilor nr.4, str. Petrolului nr.24, str. Lupeni nr.92, str. Deltei FN, bl.50- parter, str. Domnişori nr.11, str. Mihai Bravu nr.308, str. Râfov nr.31 şi nr.53, str. Mihai Bravu –Lukoil, str. Gheorghe Doja nr.236, Aleea Strejnic, bl.A11, sc.A, ap.1, str. Crişan nr.74B, str. Rubinelor nr.65, str. Ana Ipătescu nr.59.

 

b). Unităţi comerciale situate în Ploieşti: Complex Aurora Vest, str. Anotimpului nr.3A; magazinul MIR Alice, str. Enăchiţă Văcărescu nr.130E; magazinul Livius, Şoseaua Nordului nr.9; Minimarket LuluCom, str.Armaşi nr.32; Anna Market, B-dul Republicii nr.165; Piaţa 1Decembrie – Staţia Coreco; magazinul Steliri, str. Cristianului nr.16; Patiserie- str. Emile Zolla – Staţia Coreco; Market Meda, str. Popa Farcaş nr.69; Sirius Market- Nonstop, str. Mărăşeşti nr.310, str. Andrei Mureşan nr.2, str. Gheorghe Doja nr. 6 şi str. Domnişori nr.89-91; Mall Winmarket (subsol – magazinul Flanco, cofetărie- parter, Vodafone, spaţiul lângă scară, cafenea etaj 1, magazinul Carrefour), B-dul Republicii nr.17-25; Galeriile Real, comuna Blejoi, sat Blejoi nr.1200; magazinul Alimih, str. Bahluiului nr.1; magazinul Vicang,str. Trotuş nr.2; magazin Valicom, str. Transilvaniei nr.42; Alimfruct Market, str. Alexandru Lăpuşneanu nr.52; Zona industrială – Fabrica, str. DN72; Ploieşti Shoping City, comuna Blejoi nr.915A, DN1B; Hale şi Pieţe – Piaţa Sud, Piaţa Aurora, Hala Centrală, Piaţa 9 Mai, Piaţa Nord, Piaţa Mihai Bravu ; magazinele Profi Rom Food, str. Malu Roşu nr.85, str. Lupeni nr.6, str. Eremia Grigorescu nr.8 şi str. Mărăşeşti nr.265B, magazinele Mega Image, str. Gheorghe Doja nr.91-93, Şoseaua Nordului nr.1şi B-dul Republicii nr.108, bl.13, B2.

 

Plata se realizează în numerar, pe baza CNP-ului contribuabilului. Primăria Municipiului Ploieşti nu percepe comision contribuabililor pentru aceste încasări.

Fostul premier Adrian Năstase a declarat, luni, la secţia 2 de Poliţie, din Bucureşti, că decizia instanţei supreme l-a luat pe nepregătite.

 
 

"Nu eram pregătit pentru această sentinţă!", a spus fostul premier, potrivit Realitatea TV.

 

Întrebat cum comentează decizia justiţiei, Năstase a declarat, la ieşirea din Secţia 2, vizibil afectat: "Îngrozitoare, după părerea mea, extrem, extrem de injustă, o răzbunare murdară. Ce pot să spun mai mult?".

 

Fostul premier a ieşit din secţie însoţit de politişti, încătuşat, şi s-a urcat într-o maşină, cu care a fost dus la Penitenciarul Rahova, unde va sta în carantină timp de 21 de zile, urmând ca, în cel mult o lună, Administraţia Penitenciarelor să îi stabilească regimul şi locul de detenţie.

 

Instanţa supremă i-a condamnat luni, în dosarul Zambaccian, pe Adrian Năstase la patru ani de închisoare cu executare, pe soţia acestuia, Dana Năstase, la trei ani cu suspendare, iar pe Irina Jianu, la patru ani cu executare.

 

Cât va sta Năstase, de fapt, în închisoare?

 

După ce a executat o treime din pedeapsa primită, Adrian Năstase va avea dreptul să ceară eliberarea condiţionată. Din această perioadă însă, se scad cele nouă luni de închisoare executate deja de fostul premier în dosarul Trofeul Calităţii, astfel că Năstase ar putea fi liber după doar şapte luni!



Page 134 of 981