RSS - Stiri Prahova, Stiri Ploiesti, Tu alegi

NICOLAE CEAUŞESCU încă este aniversat cu flori la cimitirul Ghencea de către nostlgici. Potrivit site-ului WikiLeaks, în România s-ar fi pus la cale asasinarea liderului comunist Nicolae Ceauşescu, în timpul unei vizite a preşedintelui în localitatea sa natală, Scorniceşti.

 
 

 

NICOLAE CEAUŞESCU ar fi putut fi asasinat. Informaţia despre încercarea de asasinare a lui Nicolae Ceauşescu se regăseşte într-o telegramă clasificată trimisă la 23 mai 1974 de Ambasada SUA la Bucureşti către Departamentul de Stat de la Washington. Atentatul ar fi eşuat mai degrabă din cauza nepriceperii celor care l-au planificat decât ca urmare a abilităţii Securităţii.

 

Ambasada americană a obţinut informaţii de la un student ugandez căsătorit cu o româncă şi de la câteva contacte româneşti potrivit cărora Nicolae Ceauşescu urma să fie eliminat în timpul unei deplasări în localitatea natală Scorniceşti.

 

Telegrama mai arată că un ofiţer al Ambasadei Marii Britanii la Bucureşti ar fi obţinut aceeaşi informaţie dintr-o sursă mult mai credibilă şi informată, şi anume redactorul-şef adjunct al ziarului „România Liberă".

 

Istoricul Alex Mihai Stoenescu susţine, însă, că nu ştie nimic de aceste planuri. „Este pentru prima dată când aud astfel de informaţii", a spus Stoenescu.

 

De ce şi-a scurtat Nicolae Ceauşescu vizita în SUA

 

Nicolae Ceauşescu şi-a scurtat vizita în Statele Unite, în decembrie 1973, din cauza nemulţumirii faţă de valoarea împrumuturilor obţinute prin intermediul Washingtonului, conform unor altui mesaje diplomatice transmise de ambasada americană de la Bucureşti.

 

„La doar o zi de la revenirea lui Ceauşescu în România, consilierul pentru afaceri sovietice Peşcerskyi a transmis ambasadei că a auzit de la contacte române din presă şi din cadrul PCR că nemulţumirea lui Ceauşescu faţă de anumite elemente ale vizitei, în special în domeniul economic, a fost cauza scurtării vizitei. Potrivit surselor, Ceauşescu se aştepta să primească credite în valoare de trei sute de milioane de dolari, dar a primit doar zece milioane; când şi-a dat seama că nu mai putea obţine nimic, şi-a scurtat vizita", scria, în decembrie 1973, Donald Bramante, secretar I al Ambasadei SUA la Bucureşti. Nicolae Ceauşescu a efectuat o vizită oficială în Statele Unite în intervalul 4-8 decembrie 1973.

 

Iliescu a fost în cărţi pentru Externe?

 

Potrivit unei alte telegrame WikiLeaks, Ion Iliescu s-a aflat în 1974 pe lista candiaţilor pentru funcţia de ministru de Externe, alături de Ştefan Andrei.

 

Misiunea diplomatică de la Bucureşti relata la Washington, la 4 mai 1974, că existau zvonuri potrivit cărora se dorea înlocuirea ministrului de Externe George Macovescu. Candidaţi pentru funcţie ar fi fost Ştefan Andrei, care ar fi urmat să-şi păstreze şi unele atribuţii în cadrul partidului, şi, „în mod ciudat", Ion Iliescu, fostul secretar de partid marginalizat în anul 1971, după ce a fost criticat de Ceauşescu. Cei de la Ambasada americană de la Bucureşti precizează în telegramă că informaţia nu a fost obţinută de la surse româneşti, ci de la cele străine, în special bulgăreşti.

 

Ştefan Andrei, cel care a fost numit în 1978 ministru de Externe, a negat informaţiile lansate de WikiLeaks.

 

„În 1974, atât eu, cât şi Ion Iliescu am fost aleşi membri supleanţi ai CPEx (n.r. - Comitetul Politic Executiv al PCR). Eu eram secretar al Comitetului Central pe probleme internaţionale, deci coordonam Ministerul de Externe, iar Iliescu voia să meargă pe linia activiştilor de partid. Nu se punea problema ca unul dintre noi să fie numit ministru de Externe", a motivat Ştefan Andrei pentru „Adevărul".

 

Fostul demnitar din perioada comunistă susţine că Ceauşescu nu a luat în calcul, în 1974, schimbarea ministrului de Externe de atunci, George Macovescu. „Este o poveste. Această ipoteză a pus-o numai Ambasada americană. Nici din discuţiile personale, Ceauşescu nu a lăsat de înţeles că vrea să-l schimbe pe Macovescu. A renunţat la el abia în 1978", îşi aminteşte Ştefan Andrei.

 

Evreii din URSS, înapoi în Israel prin România

 

Evreii din Republica Moldova şi Ucraina, care doreau să emigreze în Israel, tranzitau teritoriul României, în număr mic, dar constant, potrivit unei telegrame trimise pe data de 23 mai 1973 de Ambasada SUA la Bucureşti către Departamentul de Stat de la Washington. Oficialii americani citau declaraţiile unui reprezentant al companiei aviatice israeliene El Al. Reprezentantul companiei evreieşti la Bucureşti a precizat că, în fiecare săptămână, ajungeau la Bucureşti, cu trenuri care plecau din Chişinău şi Cernăuţi, aproximativ 25 de evrei. Aceştia plecau în Israel cu primul zbor El Al disponibil.

 

Sursa: historia.ro



UPDATE ORA 14.30 Conform ultimelor comunicari primite de Institutia Prefectului Judetul Prahova, din cauza fenomenelor meteorologice cod portocaliu in vigare au fost inregistrate urmatoarele disfunctionalitati:

 

 

 

  • Deranjamente colective si individuale in alimentarea cu energie electrica – 3.496 consumatori afectati in localitatile Cheia, Blejoi, Calugareni, Tataru, Silistea, Cioranii de Jos, Valea Popii, Musita, Schiulesti, Homoraciu, Grosani, Cerasu. Pe teren au fost deplasate 18 echipe de interventie.
  • A fost inchisa temporar circulatia pe DN1D km 0 – 27.
  • A fost inchisa temporar circulatia pe DN1B km 47 – limita cu judetul Buzau.
  • A fost inchisa temporar circulatia pe autostrada A3 km 13 – 69.
  • A fost restrictionata circulatia la autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 to pe DN71 Sinaia – Moroieni.
  • A fost restrictionata circulatia la autovehiculele cu masa mai mare de 3,5 to pe DN1A.
  • A fost restrictionata circulatia la autovehiculele cu masa mai mare de 7,5 to pe toate drumurile nationale de pe raza judetului.
  • A fost inchisa temporar circulatia pe urmatoarele drumuri judetene: DJ102D Baba Ana – Boldesti Gradistea – Salciile; DJ102N intre DN1B si DN1D (Colceag – Parepa).
  • Circulatia CFR a fost restrictionata pe un fir in zona Comarnic – Valea Larga, 11 trenuri fiind blocate in gari.

 

Din cauza conditiilor meteorologice grele, localitatile Boldesti Gradistea si Colceag sunt momentan izolate.

 

Interventia Armatei, cu o senilata, o freza, un vehicul 6x6 cu lama si un convoi militar de transport apa si paine, cat si un camion militar 6x6 este in curs in zona Mizil – Fulga.

 

         

Deoarece nu poate fi asigurat accesul in siguranta al elevilor la institutiile de invatamant, Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgenta al Judetului Prahova, dupa consultarea Inspectoratului Scolar si al primarilor, a hotarat suspendarea cursurilor in toate scolile de pe teritoriul judetului Prahova in zilele de 27 si 28 ianuarie 2014 (luni si marti).

Comandamentul de deszăpezire al municipiului Ploiesti, coordonat de primarul Iulian Badescu s-a intrunit astazi la ora 11.30 la sediul Primariei.

 

 

 

Au fost prezenţi la comandament viceprimarul Iulian Teodorescu, seful comandamentului de deszăpezire, comandantul Politiei Municipiului Ploiesti – comisar sef Cristian Manea, directorii instituţiilor subordinate Consiliului Local – RASP, SGU, SC TCE SA, Politia Locala.

 

La aceasta ora se intervine conform procedurii legale si a programului aprobat pe Urgenta I – arterele principale, poduri, pante, intersectii, spitale, scoli, dar si pe legaturile cu strazile secundare din Urgenta II. Utilajele mici cu lama si frezele intervin pentru degajarea trotuarelor.

 

170 de lucratori ai SGU si Rosal degajeaza cu lopata trecerile de pieton si statiile pentru transportul in comun, dar si aleile din cimitire. De asemenea, lucratorii Sc Hale si Piete degajeaza zapada de pe trotuarele din jurul pietelor agroalimentare.

 

Conducerea municipiului Ploiesti a solicitat companiilor Coca Cola, BAT, Bergenbier, Aquila sa-si planifice activitatea logistica astfel incat sa nu puna in pericol traficul din zonele adiacente fabricilor – tirurile care vin in zona vor fi directionate sa parcheze in afara municipiului Ploiesti sau in incinta unitatilor respective conform reglementarilor in vigoare.

 

Municipalitatea face apel la ploiestenii sa fie atenti unde îşi parcheaza masinile, pentru a nu impiedica accesul utilajelor de deszapezire. In cadrul comandamentului reprezentantii SGU au fost abilitaţi să ridice maşinile care obstrucţionează operatiunile de deszăpezăre.

 

Totodată, facem apel la persoanele fizice si la agenţii economici ce îşi desfăşoară activitatea în zone aglomerate, cu un trafic pietonal intens, sa cureţe zăpada din faţa sediilor, a magazinelor şi a locuinţelor. Pentru a veni în sprijinul asociaţiilor de proprietari operatorul de salubritate a pus la dispoziţia acestora saci cu material antiderapant. Până în momentul de faţă societatea Rosal a distribuit 1000 de saci cu material antiderapant. Obligaţia de a indeparta zăpada este prevăzută în HCL nr. 228/2006 pentru aprobarea regulamentului privind stabilirea unor masuri pentru gospodarirea Municipiului Ploiesti. Astfel,   sanctiunile aplicate de Politia Locala Ploiesti sunt cuprinse intre 500 si 1500 de lei pentru persoanele fizice si intre 1000 si 2500 de lei pentru persoanele juridice.

PROGNOZA METEO. Fenomenele meteorologice actuale vor ajuta culturile agricole din sudul țării, unde sunt probleme în ceea ce privește rezerva de umiditate din sol, iar stratul de zăpadă le va proteja de temperaturile foarte scăzute, a afirmat, vineri seară, directorul general al Administrației Naționale de Meteorologie (ANM), Ion Sandu.

 
 
 

PROGNOZA METEO. "În sud erau probleme, cu 7 litri de precipitații în toată luna. Agricultorii erau destul de speriați, pentru că este periculos. Acest viscol vine ca la carte, adică mai întâi zăpadă și apoi viscol. Vor fi temperaturi de minus 10 — minus 15 grade, dar stratul de zăpadă este protector și lucrurile vor sta bine în vară cu recolta, iar după aceea începe temperatura să crească spre temperaturi normale. De exemplu, dacă la București ajunge la minus 10 grade noaptea, între 30 (ianuarie — n.r.) și 4 februarie vom avea minus 5 grade. O creștere de 5 grade ne aduce la temperaturi normale. Din 4 februarie, până în data de 12 — 13 (februarie — n. r.) va fi din nou o scădere în jur de minus 10 grade, după care s-ar cam termină aceste evenimente mai dure, să zicem", a spus Sandu, la B1 TV.

 

Potrivit acestuia, ar putea să mai fie un episod de vreme rea în perioada 29 — 30 ianuarie.

 

PROGNOZA METEO: Luni şi marţi viscolul se mai potoleşte

 

"Luni și marți va fi o pauză, dar chiar dacă va ninge este nesemnificativ și pentru autorități și pentru populație. Dacă ninge și nu mai bate vântul nu este nicio problemă. Zăpada va fi slabă de luni după-masă și marți, vântul nu mai este puternic decât pe Marea Neagră, deci este o pauză în acest sens. Chiar dacă ninge, ninge fără implicații. După aceea, pe 29 — 30 ianuarie este un semnal că vine din nou un ciclon din Marea Mediterană și este posibil să se amplifice tot în partea de sud, sud-est", a explicat el.

 

Șeful ANM a menționat că în sudul țării erau probleme cu rezerva de umiditate din sol, și nu în nordul țării unde "stau foarte bine".

 

Ion Sandu a precizat că între vremea extrem de rece din SUA și cea din Europa există o conexiune. "Este o legătură directă sau aproape directă. Căldura din ianuarie din Europa — că nu a fost numai în România — are legătură cu ce s-a întâmplat în America. Un ciclon care se formează în ocean are partea rece în spate și partea caldă în față. Fiind un blocaj de la Câmpia Rusă și până la centrul Europei — blocaj înseamnă o masă de aer cu presiune foarte mare care nu a putut fi mișcată până acum a blocat orice ciclon care se forma în ocean și rămânea cu partea rece pe americani și cu partea caldă pe Europa. Deci, este aproape directă legătura între vremea din SUA și cea din Europa. Este o deblocare în acest moment, semnalele sunt că se revine un pic după data de 12 februarie, deci avem maximum o lună de iarnă și nu cu intensitatea celei din America, datorită configurației sinoptice", a arătat directorul ANM.

 

Conform acestuia, temperaturi medii mai mari s-au înregistrat în ianuarie 2007. "A fost în ianuarie 2007, dacă nu mă înșel, cu o abatere de temperatură de 6,5 grade (în medie — n.r.). Acum avem 4-5 grade și, cu temperaturile acestea negative, vom avea o abatere de 3 grade, media. Deci, de două ori mai cald a fost în ianuarie 2007, decât acum. Astfel de fenomene de blocaj se întâmplă și în timpul verii, când avem acele perioade de căldură foarte mare, și mai rar în timpul iernii", a mai spus Ion Sandu.

 

ANM a emis vineri avertizări Cod Galben și Cod Portocaliu de ninsori abundente și viscol, valabile până duminică seară, în 27 de județe din sudul și sud-estul țării, inclusiv în București. AGERPRES



Gest uimitor al preşedintelui Traian Băsescu, după accidentului aviatic din Apuseni. După ce a refuzat să comenteze pe marginea subiectului, şeful statului a trimis coroane de flori la mormântul pilotului Adrian Iovan şi la cel al studentei Aura Ion.

 

 


Prima reacţie a preşedintelui Traian Băsescu după tragedia de luni, din Apuseni, a fost să trimită câte o coroană de flori la mormintele celor doi care au pierit în timpul unei misiuni umanitare. Administraţia Prezidenţială nu a confirmat oficial faptul că s-ar fi trimis cele două coroane de garoafe roşii, însă pe acestea în loc de ferpar a fost prinsă o panglică tricoloră, cu mesajul "Sincere regrete / Traian Băsescu, preşedintele României".

 

După o săptămână de tăcere a preşedintelui, se aşteaptă ca acesta să convoace CSAT pe tema reacţiei STS în cazul aterizării forţate a avionului pilotat de Adrian Iovan în Apuseni, în condiţiile în care localizarea epavei şi, implicit, acordarea de ajutor medical supravieţuitorilor au fost întârziate şase ore, din cauza dificultăţilor întâmpinate în localizarea aeronavei.

 

Pilotul Adrian Iovan şi tânăra Aura Ion, care era studentă în anul V la medicină şi voluntar în cadrul programului naţional de transplant, au murit la câteva ore după aterizarea forţată, din cauza traumatismelor suferite şi a hipotermiei. Aura Ion a fost înmormântată joi, la Cimitirul Militar Ghencea 3, iar Adrian Iovan a fost condus pe ultimul drum vineri, el dormindu-şi somnul de veci la Cimitirul Bellu Catolic, din Capitală.

 

Un act oficial arată că studenta Aurelia Ion, victima accidentului aviatic din Munţii Apuseni, a murit din cauza îngheţului, potrivit România TV. Declaraţia îi aparţine chiar fratelui tinerei.

 

Alexandru Ion, a explicat că, potrivit certificatului de înbălsămare, Aurelia a murit de frig. "Pe certificatul de îmbălsămare scrie că îngheţul a fost cauza decesului", a declarat la România TV Alexandru Ion.



Crescătorii de animale trebuie să le asigure acestora adăpost corespunzător, apă şi hrană suficiente, potrivit recomandărilor transmise de ANSVSA pentru perioadele cu temperaturi foarte scăzute, vânt puternic şi căderi masive de zăpadă prin intermediul unui comunicat de presă. În plus, proprietarii trebuie să verifice buna funcţionare a echipamentelor de adăpare şi de furajare, dar şi disponibilitatea echipamentelor de rezervă, în principal a generatoarelor de energie electrică.

 

 

 

”La orice modificare a stării de sănătate sau de bunăstare a animalelor precum şi la apariţia unor modificări comportamentale, deţinătorul are obligaţia ca, pe lângă măsurile enumerate mai sus, să anunţe urgent medicul veterinar responsabil de supravegherea statusului de sănătate a animalelor din localitatea respectivă”, se precizează în comunicatul ANSVSA.

 

Se recomandă sistarea temporară a livrărilor de animale vii

 

Instituţia recomandă şi deţinătorilor de animale de companie, care sunt ţinute afară, să le asigure o sursă de apă potabilă, precum şi un adăpost corespunzător.

 

Pentru transportatorii de animale vii, ANSVSA recomandă sistarea livrărilor în condiţii meteo cu temperaturi foarte scăzute, vânt puternic şi căderi masive de zăpadă, exceptând cazurile în care este neapărat necesar. ‘Transportatorii sunt obligaţi prin lege să nu transporte animalele într-un mod care le-ar putea provoca răni sau suferinţe inutile. Înainte de a pleca la drum, se verifică dacă există condiţii adecvate de microclimat în mijlocul de transport şi dacă acestea sunt asigurate pe întreaga durată a transportului’, se mai arată în comunicat.

 

În plus, la temperaturi scăzute, densitatea de încărcare a animalelor în mijlocul de transport trebuie redusă cu cel puţin 25% din capacitatea maximă de încărcare autorizată, iar pentru călătorii de peste 8 ore, sistemele de ventilaţie din vehicul trebuie să fie capabile să menţină temperatura de comfort termic în compartimentul animalelor.

 

Porcinele, foarte sensibile la frig

 

”Precizăm că porcinele sunt foarte sensibile la temperaturile scăzute. În cazul în care, în timpul călătoriei, temperatura ambientală coboară sub 0° C, este obligatoriu ca mijlocul de transport să fie dotat cu un mecanism de reglare a temperaturii. Bovinele sunt rezistente la temperaturi scăzute cu condiţia ca în mijlocul de transport să nu existe curenţi de aer rece.

 

Ovinele şi caprinele tunse recent nu trebuie expuse la temperaturi scăzute. Ecvinele pot fi transportate şi în situaţia în care temperatura ambientală coboară sub -20° C cu condiţia ca mijloacele de transport să fie dotate cu un mecanism de reglare a temperaturii. O atenţie deosebită se acordă şi vitezei de transport, numărului de opriri precum şi vârstei animalelor transportate‘, se subliniază în comunicatul ANSVSA.

 

Mai mult, instituţia susţine că sistemul de ventilaţie trebuie să asigure distribuţia uniformă a aerului, iar autonomia lui trebuie să fie de cel puţin 4 ore, independent de funcţionarea motorului autovehiculului.

 

La târguri, padocurile trebuie să pemită mișcarea animalelor

 

Pentru organizatorii târgurilor în care se comercializează animale vii, ANSVSA recomandă ca ”padocurile unde sunt ţinute animalele în vederea comercializării să fie suficient de spaţioase pentru a asigura libertatea de mişcare minimă necesară animalelor cazate şi trebuie să fi prevăzute cu zone de adăpostire umbrite”.

 

În scopul protejării animalelor, conducerea Autorităţii a dispus DSVSA judeţene să întreprindă demersurile necesare pentru informarea fermierilor, unităţilor administrative locale, transportatorilor şi altor deţinători de animale, cu privire la măsurile specifice pentru asigurarea bunăstării animalelor în perioadele de iarnă în care se înregistrează condiţii meteorologice severe şi la responsabilităţile legale care le revin.

 

În plus, la recomandarea ANSVSA, consiliile locale trebuie să se asigure că există posibilităţi de colectare şi neutralizare a deşeurilor animaliere. ”Conform prevederilor legale, consiliile locale au obligaţia ca, în adăposturile animalelor fără adăpost, să asigure respectarea normelor de protecţie a acestora, respectiv: cazare, transportul şi îngrijirea corespunzătoare a acestora”, se mai arată în comunicatul ANSVSA.

Care sunt primele 5 lucruri pe care să le luăm în calcul la achiziţia unei centrale termice. Iată explicaţiile celor de la Ariston Thermo România:

 

 

Centrala termica trebuie aleasa in functie de mai multe criterii tehnice care sa aiba in vedere in primul rand necesarul de energie al locuintei: suprafata si volumul spatiului ce trebuie incalzit, numarul de consumatori de apa calda menajera, numarul de bai si de bucatarii si gradul de izolare al locuintei. Astfel cele mai importante 5 criterii de alegere a unei centrale termice sunt:

 

Capacitatea centralei termice de furnizare a apei calde  

 

Producerea de ACM depinde in principal de puterea termica a centralei si se masoara prin debitul obtinut in litri/minut la o diferenta de temperatura (DT) intre apa rece din retea si apa calda de la robinet de  30 – 35  grd.C . Cu cat puterea centralei este mai mare cu atat debitul de acm va fi mai mare , si astfel nr de consumatori simultani , mai mare . Este bine de stiut ca debitul maxim al unui robinet este de 10 – 11 l/min , iar la o para de dus de 7 – 8 l/min . De aceea, pe timp de iarna , pentru 2 consumatori simultani ( 1 dus si 1 robinet ) puterea centralei trebuie sa fie cel putin 28 – 30 KW . Pentru un confort sporit d.p.d.v. al producerii de apa calda menajera, exista posibilitatea ca pe langa centralele mixte ( care produc apa calda in regim instant ) , sa alegem centrale cu boiler incorporat (rezervor de acumulare acm incorporat in centrala ) sau centrale care produc doar incalzire iar producerea de apa calda se face prin cuplarea acestora la un boiler indirect ( cu schimbator de caldura tip serpentina) .Cu cat volumul de apa calda stocat este mai mare cu atat confortul si utilizarea mai multor consumatori simultani creste .

 

Randamentul si eficienta energetica a centralei termice – pentru un randament si o eficienta ridicata se poate opta pentru o centrala termica in condensare

 

Principala diferenta intre cele 2 tipuri de centrale (centrale clasice si centrale in condensare ) o constituie eficienta energetica : centralele clasice au o eficienta (randament) de pana la 92-94 % (in functie de model ) iar cele in condensare ajung la o eficienta de 107-109 % datorita componentelor speciale ce permit recuperarea caldurii din condens .    Aceasta se traduce printr-un consum mai mic de combustibil (cu pana la 35 % ) pentru producerea aceleasi cantitati de caldura .

 

Centralele in condensare pot functiona pe orice tip de instalatie de incalzire : prin radiatoare sau prin pardoseala (cu agent termic la temperatura ridicata sau la temperatura joasa ) . Practic, diferenta de pret dintre centrala clasica si cea in condensare (din aceeasi gama si de aceeasi putere ) se amortizeaza in aprox. 3 ani , si daca tinem cont ca durata medie de viata a unei centrale este de 10 ani ,  in toata aceasta perioada putem economisii mai mult de jumatate din pretul unei centrale noi .

 

Sistemul de informare si diagnoza – in acest fel poate fi consultata permanent starea de functionare a echipamentului

 

Datorita noii tehnologii, centralele moderne dispun de sisteme de informare si de autodiagnoza care ajuta la verificarea in permanenta a starii de functionare a centralei .  Informarea si autodiagnoza se pot face fie cu text in clar , fie prin coduri sau combinatie de leduri  . Acest lucru este folositor atat utilizatorului echipamentului cat si instalatorului care monteaza centrala sau tehnicianului de service care  executa lucrarile de revizie si intretinere ale centralei , micsorand in acest fel substantial timpul de interventie .

 

 Siguranta in exploatare (protectie la inghet, evacuarea gazelor arse, etc)

 

Siguranta in exploatare este cea mai importanta masura luata de catre producatorii de centrale termice , si de aceea centralele moderne ofera siguranta in exploatare din toate punctele de vedere : siguranta la lipsa gaz (protectie asigurata prin electrodul de ionizare), protectie la lipsa apa in instalatie (prin senzor de presiune,presostat de minim sau sonde de temperatura) , siguranta la evacuarea gazelor arse ( protectie realizata cu ajutorul ventilatorului si presostatului de aer ) , protectie dubla anti-inghet . De aceea este imperios necesar ca echipamentul sa poarte marcajul CE , ceea ce dovedeste ca acesta a fost testat si verificat in conformitate cu normele Comunitatii Europene .

 

 Garantie si servicii post garantie

 

Serviciile de garantie si post garantie constituie un criteriu foarte important pentru alegerea centralei termice . Ciclul de viata al unui astfel de echipament incepe din momentul vanzarii si cuprinde : Punerea in Functiune, Autorizarea Functionarii conform prescriptiilor tehnice ISCIR,  si Verificarea Tehnica Periodica conform acelorasi prescriptii , la fiecare 2 ani .Cum durata medie de viata a unei centrale termice depaseste 10 ani de zile, este foarte important ca aceste servicii (atat in perioada de garantie cat si in perioada post garantie ) sa fie asigurate de catre firme specializate , autorizate ISCIR si agreate de producator  prin asigurarea prompta de asistenta tehnica si piese de schimb originale . In acest sens , ARISTON THERMO ROMANIA a dezvoltat o retea de peste 200 de Centre de Asistenta Tehnica competenta, la nivelul intregii tari , asigurand si livrand in cel mai scurt timp posibil piese de schimb (24 de ore in zilele lucratoare ) .

 

Conform unui protocol, ANM publică din oră în oră harta indicelui de răcire, un indicator care ia în calcul şi alţi factori în afara temperaturii propriu zise.

 
 

Indicele de răcire reprezintă o măsură a temperaturii resimţite şi depinde de temperatura aerului, dar şi de viteza vântului.

 

Astfel, în situaţii de temperaturi scăzute şi vânt intens, stratul termic protector existent în jurul corpului uman este distrus şi temperatura corpului devine mai apropiată de cea a aerului înconjurător.

 

Daca ai surprins imagini spectaculoase din trafic sau daca vrei sa ne arati cat de mult a nins la tine in oras, ne poti trimite imagini pe adresa de mail // This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. " data-mce-href="http:// This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. "> This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Potrivit romaniatv.net, senzaţia de frig va fi mai puternică, iar în situaţiile în care temperatura aerului are valori extrem de scăzute (sub -20 de grade) sau când indicele de răcire coboară sub pragul valoric de -32, se aplică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 99/2000, privind măsurile ce pot fi luate în sprijinul populaţiei.

 

În zona vârfului Toaca, din masivul Ceahlău, s-au resimţit temperaturi sub -50 de grade Celsius.



 
 

Daca ai surprins imagini spectaculoase din trafic sau daca vrei sa ne arati cat de mult a nins la tine in oras, ne poti trimite imagini pe adresa de mail // This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. " data-mce-href="http:// This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. "> This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania informeaza ca  pe site-ul CNADNR S.A. (www.cnadnr.ro) se regasesc datele de contact ale persoanelor responsabile cu deszapezirea drumurilor nationale si autostrazilor din Romania.

 

 

Daca ai surprins imagini spectaculoase din trafic sau daca vrei sa ne arati cat de mult a nins la tine in oras, ne poti trimite imagini pe adresa de mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Astfel, pe prima pagina a website-ului companiei pot fi identificate persoanele direct implicate in procesul de deszapezire aferent iernii 2013 – 2014.
Pe cine trebuie sa suni daca intampini probleme din cauza ninsorii, pe drumurile nationale din Prahova:

 

 

A3 12+780 - 68+570 BUCURESTI-PLOIESTI
 
VASILE CHIUARU, Telefon: 021-318.66.95, 0726-363.327
SC REBELIS CONSTRUCTII SRL, BUCUR CARMEN MIHAELA , Telefon: 0244-376385
 
 
DN1 9+300 - 138+000
 
CIOBANU IONEL, Telefon: 0244-522.961, 0747-072.417
SC REBELIS CONSTRUCTII SRL, BUCUR MARIUS AURELIAN , Telefon: 0745-003.455, 0722-583.614
 
 
DN1 A 49+950 - 160+600
CIOBANU IONEL , Telefon: 0244-522.961, 0747-072.417   
SC REBELIS CONSTRUCTII SRLBUCUR MARIUS AURELIAN , Telefon: 0745-003.455, 0722-583.614   

 
DN1 B 0+000 - 47+245
CIOBANU IONEL , Telefon: 0244-522.961, 0747-072.417   
SC REBELIS CONSTRUCTII SRLBUCUR MARIUS AURELIAN, Telefon: 0745-003.455, 0722-583.614    

 

DN1 D 0+000 - 27+000
CIOBANU IONEL , Telefon: 0244-522.961, 0747-072.417   
SC REBELIS CONSTRUCTII SRLBUCUR MARIUS AURELIAN, Telefon: 0745-003.455, 0722-583.614    

 

DN 71 Ploiesti-Targoviste-Sinaia

CIOBANU IONEL , Telefon: 0244-522.961, 0747-072.417   
SC REBELIS CONSTRUCTII SRLBUCUR MARIUS AURELIAN, Telefon: 0745-003.455, 0722-583.614 


DN72 64+600 - 76+180
CIOBANU IONEL , Telefon: 0244-522.961, 0747-072.417   
SC REBELIS CONSTRUCTII SRLBUCUR MARIUS AURELIAN, Telefon: 0745-003.455, 0722-583.614   

 

Daca ai surprins imagini spectaculoase din trafic sau daca vrei sa ne arati cat de mult a nins la tine in oras, ne poti trimite imagini pe adresa de mail // This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. " data-mce-href="http:// This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. "> This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

CODUL PORTOCALIU de ninsori si viscol din Romania a facut victime in mai multe zone ale tarii.

 

 

 Daca ai surprins imagini spectaculoase din trafic sau daca vrei sa ne arati cat de mult a nins la tine in oras, ne poti trimite imagini pe adresa de mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

UN ANGAJAT CNADNR A MURIT IN TIMPUL DESZAPEZIRILOR

 

Un angajat al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a murit, sambata, in timpul interventiei pentru deszapezire, in judetul Olt.

 

Anuntul a fost facut de Florin Dascalu, consilier in cadrul CNADNR, la Ministerul Afacerilor Interne, unde a fost convocat comandamentul de iarna.

Angajatul companiei, in varsta de 52 de ani, din Slatina, participa la operatiunile de deszapezire de pe DN 64, in localitatea Ganeasa.

El se afla la volanul unui utilaj, ceilalti colegi vazand ca masina pe care o conducea s-a oprit brusc si constantand ca barbatul a murit.

Decesul ar fi survenit din cauza unor probleme cardiace.

 

FEMEIE DIN VASLUI, GASITA MOARTA PE UN CAMP

 

 Daca ai surprins imagini spectaculoase din trafic sau daca vrei sa ne arati cat de mult a nins la tine in oras, ne poti trimite imagini pe adresa de mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

O femeie de 56 de ani, din localitatea vasluiana Frasinu, a fost gasita inghetata, sambata, pe un camp din apropierea satului, dupa ce a plecat spre casa, in cursul dupa-amiezii de vineri, de la locuinta concubinului sau, insa nu a mai ajuns la locuinta din cauza vremii nefavorabile.


Potrivit primelor informatii oferite de politistii vasluieni, cadavrul femeii a fost gasit de catre rude aproape acoperit complet de zapada, pe un camp din apropierea localitatii Frasinu, la aproximativ cateva sute de metri de locuinta, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Vasluianca a plecat de la domiciliul concubinului spre casa, in cursul dupa-amiezii de vineri, avand de strabatut pe jos aproximativ 1,5 kilometri. Intrucat femeia nu a mai ajuns acasa nici in cursul diminetii de sambata, rudele au inceput sa o caute pe traseul dintre locuinta concubinului si domiciliu, ea fiind gasita inghetata pe camp.

"Deocamdata, nu se cunosc cauzele exacte ale decesului. Cadavrul victimei a fost preluat de Serviciul de Medicina Legala, in vederea efectuarii necropsiei si stabilirii cauzelor care au condus la moartea femeii", a declarat, sambata, pentru corespondentul MEDIAFAX purtatorul de cuvant al Politiei Judetene Vaslui, Mihaela Straub.


In judetul Vaslui, acesta este al doilea deces inregistrat de politisti in mai putin de o saptamana din cauza gerului, dupa ce, joi, un barbat de 71 de ani, din comuna Arsura, a fost gasit in conditii similare, inghetat pe un camp din apropierea localitatii de domiciliu. 

 

UN BARBAT A FOST SCOS DE SUB ZAPADA IN MEHEDINTI

 

Ambulanta Mehedinti a fost sezizata ca intr-o gospodarie din localitatea Mehedinteana Stangaceaua un barbat este cazut in curtea casei, victima fiind gasita decedata de catre medici sub un strat consistent de zapada, transmite corespondentul MEDIAFAX.



Apelul la 112 a venit la Serviciul Judetean de Ambulanta Mehedinti, in jurul orei 10.47, un barbat anuntand ca un batran este cazut in curtea casei sale din localitatea Stangaceaua, judetul Mehedinti.



Potrivit unui comunicat de presa remis, sambata, de Centrul Operational Judetean Mehedinti, la fata locului s-a deplasat un echipaj din cadrul Serviciului Judetean de Ambulanta Mehedinti, care a constatat ca cetateanul in varsta de 82 ani nu avea semne vitale, era acoperit cu un strat consistent de zapada, iar pamantul de sub el era uscat.

 

Daca ai surprins imagini spectaculoase din trafic sau daca vrei sa ne arati cat de mult a nins la tine in oras, ne poti trimite imagini pe adresa de mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.



„Se ia in calcul ipoteza ca decesul sa se fi produs inainte de caderile de zapada. Din informatiile pe care le avem, cetateanul se afla in evidenta Serviciului Judetean de Ambulanta cu boli cronice (hipertensiune arteriala).”, se mai arata in comunicatul Centrului Operational Judetean Mehedinti.



Politistii din cadrul Inspectoratului Judetean de Politie au deschis o ancheta in acest caz, pentru a stabili cauzele decesului barbatului.



In judetul Mehedinti se circula in conditii de iarna, dar nu exista localitati blocate in urma ninsorilor.



Potrivit autoritatilor, pentru interventia in cazul indepartarii stratului de zapada de pe carosabil si a altor incidente care ar putea aparea, in Mehedinti sunt pregatie 225 efective ale Ministerului Afacerilor Interne si 165 reprezentanti ai altor structuri. Acestia vor interveni cu 21 de autovehicule ale MAI SI 103 ale Sectiilor Drumurilor Nationale.

 

Daca ai surprins imagini spectaculoase din trafic sau daca vrei sa ne arati cat de mult a nins la tine in oras, ne poti trimite imagini pe adresa de mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

 

Avertizarea de cod portocaliu de viscol a fost extinsa la 18 judete din sudul si sud-estul tarii, pana duminica la ora 22.00, potrivit Administratiei Nationale de Meteorologie (ANM).

 

 

Romania a intrat sub cod portocaliu de ninsori si viscol. Anuntul a fost facut oficial de ANM.Exista si posibilitatea sa se emita codul rosu in unele zone, a anunta conducerea ANM citata de Mediafax, dar oficialii spun ca situatia "nu este inspaimantatoare".



Daca ai surprins imagini spectaculoase din trafic sau daca vrei sa ne arati cat de mult a nins la tine in oras, ne poti trimite imagini pe adresa de mail
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

INFORMATII ACTUALIZATE IN TIMP REAL

 

25 IANUARIE

 

17:15 Armata va interveni cu 40 de militari, 3 transportoare amfibii blindate si 2 camioane pe A1. Alti 10 militari vor interveni cu autospeciale in Valcea.

 

"Militari din structurile Ministerului Apararii Nationale actioneaza sambata, 25 ianuarie, la doua interventii in judetele Arges si Valcea pentru a debloca caile de circulatie si a sprijini populatia afectata de ninsori si viscol. Cele doua misiuni sunt realizate la solicitarea autoritatilor locale.



Aproximativ 40 de militari, cu trei transportoare amfibii blindate si doua autocamioane cu tractiune integrala actioneaza pentru deblocarea autostrazii A1, iar alti 10 militari, cu mai multe autospeciale, actioneaza pentru deszapezirea cailor de comunicatii din localitatile Madulari si Susani din judetul Valcea"
, se arata in comunicatul MApN.



Prognoza ANM, pentru intervalul 17:00-20:00

 


Oltenia - va ninge pe arii extinse, depunandu-se strat nou de zapada, iar vantul va prezenta intensificari izolate viscolind si troienind zapada.

 

Transilvania - Stratul de zapada va continua sa creasca in medie cu 5 cm in zona de munte si cu 1-2 cm in zonele joase. Vantul va sufla in general moderat, cu intensificari locale, mai ales in zona montana unde vor atinge sau depasi la rafala 60-70 km/h, viscolind zapada. La munte local se va semnala ceata asociata si cu depunere de chiciura.



In zona montana inalta si local in judetul Covasna, temperaturile scazute asociate cu vantul intens, vor conduce local la valori ale indicelui de racire sub -20 grade

 

Muntenia - , va continua sa ninga in cea mai mare parte a regiunii depunandu-se strat nou de zapada, iar vantul va slabi treptat in intensitate in vestul regiunii dar va continua sa prezinte intensificari sustinute, in restul regiunii atingand si depasind la rafala, viteze de 70...80 km/h viscolind si troienind zapada.

 

Dobrogea - vor cadea precipitatii pe arii relativ extinse, sub forma de ninsoare, exceptand sud-estul zonei, unde vor fi mixte. Vor fi conditii de polei. Vantul va prezenta intensificari sustinute, ce pot depasi 70 – 80 km/h la rafala, viscolind ninsoarea.

 

Moldova - va ninge pe arii extinse, depunandu-se strat consistent de zapada. Vantul va prezenta intensificari locale de pana la 60 km/h, in judetele Vrancea si Galati, viscolind si troienind zapada.
 

16:00 Pana la ora 17, va continua sa ninga, pe arii extinse. Stratul de zăpadă va continua să crească în medie cu 5 cm în zona de munte şi cu 1-2 cm în zonele joase.

 

Vântul va sufla moderat, cu intensificări locale, mai ales în zona montana unde vor atinge sau depasi la rafala 60-70 km/h, viscolind zăpada. La munte, local, se va semnala ceata asociata si cu depunere de chiciura.

 

În zona montana inalta si local in judetul Covasna, temperaturile scăzute asociate cu vântul intens, vor conduce local la valori ale indicelui de răcire sub -20 grade.

Ca urmare a articolelor apărute în presa locală în ultima vreme, Dalkia Termo Prahova a remis, vineri, un comunicat de presa prina care a facut cateva precizări.
 
 
 
 
 
„Baza legală conform căreia societatea operează serviciul de termoficare este reprezentată de: Contractul de Concesiune, semnat în 2004, care este urmărit în permanență de autoritățile de reglementare naționale și locale (ANRE-ANRSC și RASP). Tariful energiei termice este calculat cu precizie conform unei formule contratuale, bazată pe evoluția prețului gazului natural (combustibilul de bază pentru Centrala de la Brazi). În ultima perioadă, prețul gazului natural a crescut cu 15%, conform deciziei Guvernului României de aplicare a calenderului de liberalizare a acestuia din 2012. În aceeași perioadă, tariful total de furnizare pentru energia termică a crescut cu 13%, de la 197,04 lei/ Gcal la 222,10 lei/Gcal.
Reamintim că în acest calendar de liberalizare este prevăzut ca până în 2018, prețul gazului pentru consumatorii casnici să atingă nivelul european, ce ceea ce va presupune o creștere cu 68% raportat la prețul existent în 2012. Prețul local de referință este apanajul Consiliul Local al Municipiului Ploiești (diferența între prețul total al energiei termice și prețul local pentru populație corespunde subvențiilor pe care Municipalitatea decide sau nu să le acorde cetățenilor). Această decizie nu are legatură cu Contractul de Concesiune.
 
Dalkia și-a respectat și va continua să respecte întotdeauna clauzele sale contractuale, lucrând in strânsă legătura cu autoritățile, pentru a asigura cel mai bun tarif de furnizare al energiei termice pentru populație. Astfel, prețul total de furnizare pentru energia termică din Ploiești este în continuare cel mai scazut din țară, mulțumită eforturilor de gestiune și investițiilor realizate de operator”.
 


În ceea ce privește subiectul valorilor facturilor pentru energie termică pentru luna decembrie, Dalkia Termo Prahova menționează următoarele:
 
 
„Deși, conform impresiei generale, luna decembrie 2013 a fost mai calduroasă decât cea a lui 2012, potrivit datelor oficiale INHM, lucrurile stau invers. Media ultimei luni a lui 2013 a fost de -1°C, față de +1°C în decembrie 2012. Reamintim că fiecare grad sub 0 presupune o creștere a consumului de energie termică pentru a menține același nivel de confort în apartamente. Astfel, evoluția consumurilor între cele două perioade este normală și corespunde unei variații de 15 %. Conform înregistrărilor contorilor de la baza blocului, consumurile lunii decembrie 2013 s-au înscris în limitele normale pentru o lună mai racoroasă decât cea din 2012.


Operatorul nu are competența de a se implica în repartizarea consumurilor din interiorul blocurilor de locuințe, conform Ordinului 91/2007 al ANRSC, sarcina revenind în exclusivitate Asociațiilor de Proprietari. Cu toate acestea, suntem la dispoziția clienților noștri, ca experți în domeniu, pentru a analiza orice anomalie înregistrată pe factura de energie termică, până la reglarea situației. Îi incurajăm pe toți cei care se găsesc în astfel de situații să ni le semnaleze la imediat la numerele de Call Center: 0 800 800 255 și 0244 408 888”, se mai spune in comunicatul Dalkia Termo Prahova.

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că la această oră (16.00), traficul rutier este întrerupt pe următoarele artere rutiere:

 

 

 

A1 București – Pitești

A2 București – Fetești

A3 București – Ploiești

 

DN1B Mizil (Prahova) – Buzău;

DN1D Albești (Prahova) – Urziceni (Ialomița);

DN2 Afumați (Ilfov) – Focșani (Vrancea);

DN21 Călărași – Slobozia (Ialomița);

DN22 Râmnicu Sărat (Buzău) – Brăila;

DN23B Măicănești – Ciorăști (Vrancea);

DN24D Vârlezi (Galați) – Galați;

DN2B Buzău – Vizireni (Buzău);

DN2C Costești – Padina (Buzău);

DN2N Bogza – Dumbrăveni (Vrancea);

DN3 Fundulea (Călărași) – Călărași;

DN31 Călărași – Oltenița (Călărași);

DN4 București – Oltenița (Călărași);

DN5 București – Giurgiu;

DN67C Novaci – Rânca (Gorj);

DN7 Pitești (Argeș) – Râmnicu Vâlcea (Vâlcea).

DN71 București – Târgoviște, tronsonul Moara Nouă – Bâldana (județul Dâmbovița)

DN23 Brăila – limită cu județul Vrancea (localitatea Salcia Tudor).

 

De asemenea, pe trei drumuri naționale importante sunt instituite restricții de tonaj. Este vorba despre DN1A Brașov – Ploiești (7, 5 tone), DN7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu (7,5 tone) și DN71 Târgoviște – Sinaia (3,5 tone).

 

Rămân în continuare închise, atât pentru traficul maritim, cât și pentru cel fluvial, porturile din județul Constanţa.

 

Recomandăm ca, în cazul în care călătoriile cu automobilul în zonele aflate sub incidența avertizărilor de vreme rea emise de Administrația Națională de Meteorologie nu sunt absolut necesare, să nu se pornească la drum.

 

Dacă însă deplasările nu pot fi amânate, o condiţie obligatorie pentru a le efectua este echiparea corespunzătoare a autovehiculelor pentru circulaţia în condiţii de iarnă (anvelope specifice sezonului, lanţuri antiderapante, lopată, săculeţ cu nisip, rezervă de combustibil, sistem de climatizare - dezaburire funcţional etc.).

 

De asemenea, sfătuim conducătorii auto ca înaintea începerii deplasării să se intereseze cu privire la starea traseului pe care urmează să îl parcurgă şi situaţia meteorologică prognozată. Pentru prevenirea unor situaţii nedorite (accidente grave sau blocaje în trafic), este absolut necesar ca toţi conducătorii auto să respecte strict indicaţiile şi recomandările poliţiştilor rutieri, care acţionează permanent pe toate arterele rutiere din ţară pe care se circulă îngreunat din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile.

CUPDATE ORA 17.00 Conform ultimelor comunicari primite de Institutia Prefectului Judetul Prahova, din cauza fenomenelor meteorologice cod portocaliu in vigare au fost inregistrate urmatoarele disfunctionalitati:

 

 

  • Deranjamente colective si individuale in alimentarea cu energie electrica – 1.943 consumatori afectati in localitatile Cheia, Blejoi, Calugareni, Tataru, Silistea, Cioranii de Jos, Telega, Urlati, Gornet Cricov, Tariceni, Baraitaru, Meri, Miroslavesti, Cerasu, Brazi. Pe teren au fost deplasate 15 echipe de interventie.
  • A fost inchisa temporar circulatia pe DN1D km 0 – 27; lucreaza la deszapezire 5 utilaje.
  • A fost inchisa temporar circulatia pe DN1B km 47 – limita cu judetul Buzau; lucreaza la deszapezire 6 utilaje.
  • A fost inchisa temporar circulatia pe autostrada A3 km 13 – 69; lucreaza la deszapezire 22 utilaje.
  • A fost restrictionata circulatia la autovehiculele cu masa mai mica de 3,5 to pe DN71 Sinaia – Moroieni.
  • A fost restrictionata circulatia la autovehiculele cu masa mai mica de 3,5 to pe DN1A.
  • A fost inchisa temporar circulatia pe urmatoarele drumuri judetene: DJ100C Mizil – Fulga – Salciile; DJ102D Mizil – Baba Ana – Gradistea – Salciile; DJ101S Secaria – Valea Doftanei; DJ102N Fantanele – DN1B; DJ100H Gura Vadului – Mizil – DN1B; DJ149 Fantanele – DN1B.

Institutia Prefectului ii atentioneaza pe cetateni in vederea respectarii regulilor de siguranta pe timp de iarna:

 

 

ASIGURAŢI - VĂ URMĂTOARELE MATERIALE:

Sare şi nisip pentru topirea gheţii şi îmbunătăţirea aderenţei pe căile circulabile;

Unelte de îndepărtare a zăpezii;

Combustibil de încălzire în cantitate suficientă, în cazul în care vă asiguraţi încălzirea în sistem propriu.

 

            MIJLOACELE DE ÎNCĂLZIRE:

 

Înainte de folosire, sobele şi coşurile de fum trebuie verificate amănunţit, reparate şi curăţate pentru a fi utilizate în perfectă stare de funcţionare;

Nu se vor utiliza sobele fără uşiţe la focare şi cenuşare, defecte sau izolate necorespunzător faţă de elementele combustibile ale clădirilor;

Depozitarea materialelor combustibile se face la o distanţă mai mare de 1,00 m faţă de sobele fără acumulare de căldură şi de 0,50 m faţă de sobele cu acumulare de căldură;

Nu se lasă sobele în funcţiune fără supraveghere sau în grija copiilor. Copiii vor fi educaţi să nu se joace cu focul.

 

PREGĂTIŢI-VĂ AUTOTURISMUL

 

  Acumulatorul şi sistemul de aprindere trebuie să fie în stare foarte bună, iar bornele bateriei curăţate;

  Asiguraţi-vă antigel corespunzător pentru a evita îngheţarea;

  Asiguraţi -vă că sistemul de încălzire şi dezgheţare funcţionează eficient;

  Verificaţi sistemul de acţionare a ştergătoarelor de parbriz; asiguraţi lichid de curăţare pentru temperaturi scăzute;

  Verificaţi funcţionarea farurilor şi a luminilor de avarie;

  Dotaţi-vă cu lanţuri antiderapante.

 

 

  Urmăriţi la radio şi tv buletinele meteo şi recomandările autorităţilor;

  Evitaţi pornirea la drum pe timp de viscol şi ninsoare puternică;

  Dacă deplasarea este necesară, informaţi-vă dacă pe traseu nu sunt drumuri blocate;

  Echipaţi maşina pentru condiţii de iarnă (anvelope, lanţuri, lopată, săculeţ cu nisip etc.);

  Asiguraţi-vă că sistemul de încălzire al autoturismului funcţionează eficient;

  Porniţi la drum cu rezervorul de combustibil plin;

  Păstraţi în autoturism pături, o lanternă, apă şi alimente.

 

Dacă viscolul vă blochează în vehicul în afara localităţii:

  Staţionaţi cât mai pe dreapta drumului şi porniţi luminile de avarie;

  Sunaţi la 112 şi indicaţi locul în care aţi rămas blocat;

  Porniţi motorul şi sistemul de încălzire câte 10 minute la fiecare oră, pentru menţinerea căldurii în interior (când motorul este pornit deschideţi uşor un geam pentru ventilaţie, evitând inhalarea de monoxid de carbon);

  Curăţaţi zăpada de pe ţeava de eşapament;

  Mişcaţi-vă periodic, pentru a menţine organismul cald, evitând extenuarea;

  Consumaţi lichide pentru evitarea deshidratării;

 Pe timp de noapte porniţi lumina din autoturism, pentru ca echipajele de salvare să vă poată localiza;

  Rămâneţi în autoturism până ajung echipele de intervenţie;

  Nu părăsiţi autovehiculul dacă nu vedeţi în apropiere o clădire în care vă puteţi adăposti.

Guvernul vrea sa interzica plata in numerar pentru cumpararile de terenuri, case si masini, indiferent de valoarea acestora, atat cumparatorul, cat si vanzatorul riscand o amenda de 20% din valoarea tranzactiei, potrivit unui proiect de ordonanta obtinut de Mediafax.

 

 

 

Această prevedere este valabilă atât pentru firme, cât şi pentru populaţie şi cuprinde toate tipurile de imobil, precum şi orice fel de autovehicul, indiferent dacă este la prima vânzare sau second-hand. De asemenea, Guvernul introduce noi plafoane privind plăţile maxime pe care firmele le pot efectua zilnic în numerar, precum şi plăţile în numerar pe care poate să le facă populaţia către firme.

 

Plăţile în numerar pe care le pot efectua firmele între ele şi către persoane fizice vor fi limitate la 2.000 de lei pe zi, de la 10.000 de lei pe zi, respectiv 5.000 de lei pentru un singur furnizor, şi va fi introdus un plafon de 10.000 de lei pentru astfel de plăţi între persoanele fizice.

 

În prezent, plafoanele zilnice pentru plăţile în numerar între firme sunt de 10.000 de lei pe zi, respectiv de 5.000 de lei către acelaşi furnizor şi de 10.000 de lei în cazul plăţilor către reţelele de magazine de tipul Cash&Carry, nivel care va fi păstrat.

 

Totodată, nu există limitări legale pentru operaţiunile cu numerar efectuate de alţi operatori economici decât persoanele juridice, respectiv liber profesionişti, persoane fizice autorizate, întreprinderi familiale, întreprinderi individuale şi alte entităţi fără personalitate juridică sau între operatorii economici şi persoanele fizice pentru contravaloarea livrării de bunuri şi prestării de servicii, dividende, cesiuni de creanţe, împrumuturi şi alte forme de finanţare. Încasările şi plăţile dintre persoanele fizice nu sunt, de asemenea, limitate în ceea ce priveşte contravaloarea vânzării de bunuri sau drepturi, împrumuturi etc.

 

Astfel, vor fi limitate la maxim 2.000 de lei plăţile în numerar efectuate de persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, liber profesionişti, persoane fizice care desfăşoară activităţi în mod independent, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică.

 

Sambata, 25 Ianuarie 2014 14:14

Locuitorii din Cerasu, atraşi de domeniul IT

Scris de

Locuitorii din comuna Ceraşu, mici sau viitori întreprinzători (meşteşugari, salariaţi, şomeri, persoane ocupate în agricultura de subzistenţă), s-au arătat foarte interesaţi să participe la cursuri de dezvoltare a aptitudinilor în domeniul IT.

 

 

Cursurile au făcut parte din proiectul „Formare în regiunea Sud Muntenia” (POSDRU/110/5.2/G/89669) şi au fost cofinanțate din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

 

Participanţii, în majoritate de sex feminin, au considerat aceste cursuri binevenite, ele putându-i ajuta să realizeze un plan pentru dezvoltarea unor viitoare afaceri. Dealtfel peste 95% dintre cursanţi şi-au exprimat satisfacţia atât asupra utilității cunostințelor asimilate cât şi a egalității de şanse.

 

„În condițiile existenței unui șomaj cronic la sate, a lipsei oportunităților de angajare şi de formare profesională, antreprenoriatul poate fi una dintre soluțiile dezvoltării economice a zonelor rurale”, a declarat managerul proiectului, dna Andreea-Clara Munteanu. „Am dorit să atragem persoane care credeau în forțele proprii şi doreau să înceapă o mică afacere, suficientă la început pentru a le asigura un trai decent iar apoi, cu timpul, să poată oferi şi locuri de muncă în zonele rurale”, a încheiat d-na Munteanu.

 

Interesul manifestat pentru domeniul IT a fost atât de mare, încât a fost necesară suplimentarea numărului inițial de cursanţi. Aceasta şi pentru faptul că cei din Ceraşu doresc să dezvolte afaceri în domeniul turismului rural şi promovarea acestuia pe internet.

Inspectoratul Județean de Poliție Prahova recomandă ca în cazul în care călătoriile cu autovehiculele nu sunt urgente și absolut necesare, să nu se pornească la drum.

 

 

 

Dacă însă deplasările nu pot fi amânate, conducătorii auto să nu pornească la drum fără să verifice starea traseului pe care urmează să îl parcurgă, să-şi echipeze autovehiculul pentru circulaţia în condiţii de iarnă şi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi îndrumările agenţilor de circulaţie.

 

Administrația Națională de Meteorologie a emis o informare meteorologică de ninsori viscolite și răcire accentuată, pentru intervalul 24 ianuarie, ora 18.00 – 26 ianuarie, ora 12.00, astăzi, și pentru județul Prahova, fiind emis cod portocaliu.

 

Polițiștii prahoveni sunt pregătiți să acționeze zilnic în această perioadă pentru asigurarea unui trafic rutier în siguranță și acordarea sprijinului necesar autorităților și persoanelor aflate în dificultate, în contextul avertizărilor meteorologice de ninsori și viscol.

 

De asemenea, pentru o călătorie sigură şi pentru prevenirea producerii accidentelor de circulaţie pe fondul condiţiilor meteorologice nefavorabile, se recomandă conducătorilor auto să se intereseze cu privire la condiţiile de deplasare existente pe traseul pe care urmează să îl parcurgă.

 

Totodată, Poliţia Rutieră atenţionează că utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când se circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

 

În cazul autovehiculelor de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculelor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, acestea trebuie să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau să aibă montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate.

 

"Stimaţi conducători auto,

 

Dacă este necesar să conduceţi pe vreme de iarnă, plănuiţi deplasarea din timp. Asiguraţi-vă că aveţi suficient combustibil în rezervor, pentru ca în cazul unor blocaje să nu suferiţi din cauza frigului şi, totodată, să puteţi continua drumul după deblocare.

 

Manifestaţi prudenţă sporită şi adaptaţi permanent viteza de rulare la condiţiile de drum şi trafic. Astfel, chiar dacă vă aflaţi în localităţi sau în afara lor, iar partea carosabilă este umedă ori acoperită de polei, gheaţă, zăpadă sau mâzgă, trebuie să circulaţi cu o viteză care să permită oprirea în siguranţă, având în vedere că distanţa de frânare în astfel de condiţii este mult mai mare.

 

Întrucât vântul puternic afectează întotdeauna buna desfăşurare a circulaţiei rutiere, recomandăm conducătorilor auto să-şi sporească atenţia pe toată durata deplasării, dar mai ales la ieşirile din tronsoanele împădurite şi sate, la intrările şi ieşirile de pe poduri sau la încrucişările cu autovehiculele cu gabarit mare. Rafalele de vânt laterale modifică ţinuta de drum a maşinilor, cu atât mai mult cu cât viteza cu care se circulă este mai mare.

 

Trebuie evitate oprirea sau staţionarea în dreptul copacilor de pe marginea drumurilor, pe care vântul puternic îi poate rupe.

 

În condiţiile unui trafic aglomerat, precipitaţiile sau ceaţa pot determina apariţia unor blocaje rutiere temporare. Păstraţi-vă calmul, nu uitaţi de politeţea rutieră şi nu blocaţi intersecţiile. De asemenea, nu vă angajaţi în depăşirea unei coloane de autovehicule fără a avea o bună vizibilitate.

 

În situaţia în care vizibilitatea în oglinzile autovehiculului este redusă din cauza ploi / lapoviţei / ninsorii, folosirea luminilor de către ceilalţi conducători auto reduce riscul producerii unor accidente pe fondul neasigurării la schimbarea direcţiei de mers. De aceea, poliţiştii rutieri recomandă ca luminile de întâlnire să fie folosite pe timpul zilei permanent, mai ales în condiţii de vreme nefavorabilă.

 

Curăţaţi în permanenţă farurile şi blocurile de semnalizare şi folosiţi corespunzător instalaţia de ventilaţie – climatizare!

 

Nu consumaţi alcool şi nu conduceţi dacă simţiţi că sunteţi obosiţi!

 

Recomandăm conducătorilor auto să respecte indicaţiile polițiștilor rutieri şi ale lucrătorilor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în cazul interzicerii sau restricţionării temporare a circulaţiei pe unele sectoare de drum, pentru facilitarea intervenţiei echipajelor de deszăpezire şi a autosalvărilor.

 

CONDUCEREA INSPECTORATULUI JUDEȚEAN DE POLIȚIE PRAHOVA vă urează DRUM BUN, fără evenimente rutiere!"

Comandamentul de deszăpezire al municipiului Ploiesti, coordonat de primarul Iulian Badescu s-a intrunit astazi la ora 11.00 la sediul Primariei.

 

 

 

Au fost prezenţi la comandament viceprimarul Iulian Teodorescu, seful comandamentului de deszăpezire, directorii instituţiilor subordinate Consiliului Local – RASP, SGU, SC TCE SA, Politia Locala si reprezentantii Inspectoratului Judetean de Politie Prahova.

 

Atentionarea cod galben de ninsori si viscol pentru municipiul Ploiesti s-a schimbat in cod portocaliu. Sunt asteptate depuneri de zăpadă de 40-50 cm, iar vântul va atinge viteze de 70-75km/h. Municipiul Ploiesti este sub atentionare cod portocaliu pana duminică seara la ora 22.00.

 

Avand in vedere acest lucru conducerea municipiului a solicitat comandamentului judetean de deszapezire si Inspectoratului Scolar Prahova suspendarea cursurilor pentru luni, 27 ianuarie 2014.

 

La aceasta ora se intervine conform procedurii legale si a programului aprobat pe Urgenta I – arterele principale, poduri, pante, intersectii, spitale, scoli, dar si pe legaturile cu strazile secundare din Urgenta II.

 

Azi noapte pana la opra 00.30 s-a actionat cu material antiderapant pe toate urgentele I,II si III, iar la aceasta ora, avand in vedere ca ninge , se actioneaza numai cu utilaje cu lama pentru degajarea zăpezii.

 

Municipalitatea face apel la ploiestenii sa fie atenti unde îşi parcheaza masinile, pentru a nu impiedica accesul utilajelor de deszapezire. In cadrul comandamentului reprezentantii SGU au fost abilitaţi să ridice maşinile care obstrucţionează operatiunile de deszăpezăre.

 

Totodată, facem apel la persoanele fizice si la agenţii economici ce îşi desfăşoară activitatea în zone aglomerate, cu un trafic pietonal intens, sa cureţe zăpada din faţa sediilor, a magazinelor şi a locuinţelor. Pentru a veni în sprijinul asociaţiilor de proprietari operatorul de salubritate a pus la dispoziţia acestora saci cu material antiderapant. Până în momentul de faţă societatea Rosal a distribuit 1000 de saci cu material antiderapant. Obligaţia de a indeparta zăpada este prevăzută în HCL nr. 228/2006 pentru aprobarea regulamentului privind stabilirea unor masuri pentru gospodarirea Municipiului Ploiesti. Astfel,  sanctiunile aplicate de Politia Locala Ploiesti sunt cuprinse intre 500 si 1500 de lei pentru persoanele fizice si intre 1000 si 2500 de lei pentru persoanele juridice.

                       

Sambata, 25 Ianuarie 2014 13:59

Prahova a intrat sub Cod PORTOCALIU de ninsori si viscol! Featured

Scris de

Atentionarea cod galben de ninsori si viscol pentru municipiul Ploiesti s-a schimbat in cod portocaliu. Sunt asteptate depuneri de zăpadă de 40-50 cm, iar vântul va atinge viteze de 70-75km/h. Municipiul Ploiesti este sub atentionare cod portocaliu pana duminică seara la ora 22.00.

 

 

 

La aceasta ora se intervine conform procedurii legale si a programului aprobat pe Urgenta I – arterele principale, poduri, pante, intersectii, spitale, scoli, dar si pe legaturile cu strazile secundare din Urgenta II.

 

Azi noapte pana la opra 00.30 s-a actionat cu material antiderapant pe toate urgentele I,II si III, iar la aceasta ora, avand in vedere ca ninge , se actioneaza numai cu utilaje cu lama pentru degajarea zăpezii.

 

Municipalitatea face apel la ploiestenii sa fie atenti unde îşi parcheaza masinile, pentru a nu impiedica accesul utilajelor de deszapezire. In cadrul comandamentului reprezentantii SGU au fost abilitaţi să ridice maşinile care obstrucţionează operatiunile de deszăpezăre.

 

Totodată, facem apel la persoanele fizice si la agenţii economici ce îşi desfăşoară activitatea în zone aglomerate, cu un trafic pietonal intens, sa cureţe zăpada din faţa sediilor, a magazinelor şi a locuinţelor. Pentru a veni în sprijinul asociaţiilor de proprietari operatorul de salubritate a pus la dispoziţia acestora saci cu material antiderapant. Până în momentul de faţă societatea Rosal a distribuit 1000 de saci cu material antiderapant. Obligaţia de a indeparta zăpada este prevăzută în HCL nr. 228/2006 pentru aprobarea regulamentului privind stabilirea unor masuri pentru gospodarirea Municipiului Ploiesti. Astfel,  sanctiunile aplicate de Politia Locala Ploiesti sunt cuprinse intre 500 si 1500 de lei pentru persoanele fizice si intre 1000 si 2500 de lei pentru persoanele juridice.

                       

Page 134 of 991