RSS - Stiri Prahova, Stiri Ploiesti, Tu alegi

Şefa magistraţilor din România a fost vizată de o posibilă tentativă de asasinare. Preşedintele Asociaţiei Magistraţilor din România, judecătoarea Gabriela Baltag, de la Secţia civilă a Tribunalului Neamţ, s-a trezit cu cablurile sistemului ABS rupte, prima ipoteză fiind o tentativă de asasinare a acesteia sau a a soţului său, judecătorul Vasile Baltag, şeful Secţiei penale a Tribunalului Iaşi.


 

 

O primă ipoteză a fost aceea că o mână criminală a tăiat furtunurile de la sistemul ABS al autoturismului celor doi magistraţi, cu scopul ca aceştia să fie victimele unui accident rutier, care s-ar fi putut solda chiar şi cu decesul soţilor Baltag, potrivit luju.ro.

 

Gabriela şi Vasile Baltag au mers la un service auto, după care au sunat de urgenţă la 112, la faţa locului deplasându-se echipaje de Poliţie, care au declanşat cercetările. Poliţiştii au confirmat avariile existente la maşină, stabilind că au fost tăiate furtunul de presiune de la roata dreapta-faţă şi furtunul de presiune de la roata stânga-faţă. Anchetatorii au cerut imaginile de la camerele video existente la magazinele din apropiere pentru a-i identifica pe cei care au "umblat" la maşina judecătorilor.

 

"Imediat după ce au apărut avariile în bord am mers cu ea într-un service. Acolo s-a constatat că au fost tăiate cablurile sistemului ABS. La una dintre roţi lipsea o bucată de cablu cât o palmă de mare. Organele de anchetă au găsit această bucată tăiată în alte cinci bucăţi, în parcare. Cei de la service au spus că cei care au tăiat cablurile au avut o activitate de durată şi migăloasă", a declarat judecătorul Gabriela Baltag.

 

Preşedinta AMR a precizat că nu ştie dacă "acţiunea criminală" a vizat-o pe ea sau pe soţul acesteia.

 

Gabriela Baltag este judecător de 21 de ani, iar din 2013 conduce Asociaţia Magistraţilor din România.

 

Potrivit unor surse din cadrul anchetei, cablul de la maşină nu ar fost tăiat intenţionat, ci a fost ros. Oamenii legii iau în calcul posibilitatea ca de vină să fie un câine sau un şobolan.



 

În noaptea de 29/30.03.2014, între orele 23.45 – 02.30, s-a desfăşurat o acţiune într-o discotecă din stațiunea Breaza.

 

 

 

În aceste activităţi au fost angrenați polițiști din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale, Serviciului de Investigare a Fraudelor, Serviciului de Ordine Publică, Serviciului Rutier, Serviciului pentru Acţiuni Speciale, Poliției Breaza, precum şi poliţişti din cadrul B.C.C.O. Ploieşti - Serviciul Antidrog şi reprezentanți din cadrul Comisariatului Judeţean de Protecţie a Consumatorului Prahova.

 

Pentru neregulile constatate au fost aplicate sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de 12.340 lei şi ridicată în vederea confiscării suma de 148 lei.

 

Astfel, administratorul discotecii a fost sancționat contravențional şi a fost confiscată suma de 148 lei, pentru că nu au fost eliberate bilete de intrare, deşi se se încasase contravaloarea accesului și nu au fost emise bonuri fiscale pentru produsele consumate prin barul unităţii, administratorul urmând să se prezinte la Biroul 3, din cadrul Serviciului de Investigare a Fraudelor, cu facturile şi documentele justificative ale produselor comercializate în disco-bar.

 

Totodată, acesta a fost sancționat și pentru neavizarea planului de pază.

 

Reprezentanți din cadrul Comisariatului Judeţean de Protecţie a Consumatorului Prahova au amendat administratorul discotecii și au suspendat activitatea punctului de lucru al societății pentru lipsa măsurii de capacitate, verificare metrologică în bar și neorganizarea spaţiului pentru nefumători.

În România s-au înregistrat, anul trecut, cele mai multe decese rutiere la un milion de locuitori - 92 - din Uniunea Europeană, chiar dacă numărul este în scădere faţă de 2012, când au fost 101 decese la un milion de locuitori, potrivit unei statistici preliminare publicate, luni, de CE.


 

 

 

NOUL COD RUTIER a fost respins, deşi România are o problemă majoră în ceea ce priveşte circulaţia pe drumurile publice.  Comisia Europeană informează că 2013 este al doilea an consecutiv în care s-a înregistrat "o scădere impresionantă" a numărului de persoane ucise pe şoselele Europei. Astfel, conform cifrelor preliminare, numărul deceselor rutiere a scăzut cu 8% în comparaţie cu 2012, după o scădere de 9% între 2011 şi 2012.

 

În România, numărul deceselor la un milion de locuitori a scăzut cu 9% în 2013 faţă de de 2012, de la 101 la 92, dar rămâne ţara cu cele mai multe decese. România este urmată în această statistică de Luxemburg şi Polonia, unde s-au înregistrat 87 de decese la un milion de locuitori şi de Letonia - 86. La polul opus, se află Suedia cu 28 de decese la un milion de locuitori, Marea Britanie, cu 29, şi Spania, cu 37.

 

Malta este singurul stat în care numărul deceselor a crescut, de la 27 la un milion de locuitori în 2012 la 54, anul trecut.

 

"Siguranţa transporturilor reprezintă o caracteristică a Europei. De aceea este extrem de important ca rezultatele bune din 2012 să nu reprezinte un caz izolat. (...) Trebuie să depunem în continuare eforturi comune la toate nivelurile pentru a îmbunătăţi siguranţa pe drumurile europene", a declarat comisarul Siim Kallas, vicepreşedinte al Comisiei Europene responsabil cu mobilitatea şi transporturile.

 

CODUL RUTIER. Senatorii au adoptat, cu 119 voturi "pentru, două "împotrivă" şi o "abţinere" raportul de respingere a Proiectului de lege pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă 195/2002 privind circulaţia pe crumurile publice.

 

Raportul de respingere a fost propus plenului Senatului de Comisia pentru administraţie publică, cea juridică şi cea de apărare.

 

NOUL COD RUTIER. Proiectul privind modificarea OUG 195/2002 prevedea înăsprirea sancţiunilor pentru fapte cu pericol social deosebit şi care influenţează direct siguranţa traficului, precum nerespectarea normelor privind trecerea la nivel cu calea ferată, conduerea unui autovehicul sub influenţa băuturilor alcoolice, conducerea pe autostradă pe contrasens sau a unui autovehicul a cărui înmatriculare este suspendată, dar şi pentru depăşirea limitei legale de viteză cu peste 60 km/h.

 

Senatul este prima cameră a Parlamentului sesizată cu privire la noul Cod Rutier.

 

CODUL RUTIER în vigoare este valabil din data de 19 ianuarie 2013, cînd au intrat în vigoare noile reguli de eliberare a permiselor, care presupun, între altele, şi efectuarea unor examene medicale. De altfel, în ultima lună numai în Bucureşti au fost eliberate 40.000 de permise noi de conducere, cele mai multe solicitări venind din partea persoanelor de vârsta a treia şi a şoferilor profesionişti.

 

Nu doar şoferii români vor fi afectaţi de schimbări, începând cu 19 ianuarie 2013 toate noile permisele de conducere eliberate în Uniunea Europeană urmând aibă un format standard, asemănător unui "card de credit" din plastic.

 

COD RUTIER. Principalele modificări care au intrat în vigoare din 19 ianuarie 2013 sunt următoarele:

 

Introducerea unei noi categorii de permis de conducere, pentru motorete

 

Pentru a conduce motorete, în Uniunea Europeană nu era necesar un permis. Cu toate acestea, statisticile privind accidentele demonstrează un risc ridicat de accidente în care sunt implicaţi participanţi la trafic foarte tineri. În unele state membre se permite folosirea motoretelor de către persoane foarte tinere, de exemplu de la 14 ani. Prin urmare, s-a introdus o nouă categorie de permis armonizată, AM, care poate fi obţinută după trecerea unui test teoretic obligatoriu.

 

Aceasta ar trebui să permită un control mai bun al acestui grup vulnerabil de participanţi la trafic, precum şi sensibilizarea acestora cu privire la normele rutiere. De asemenea, va clarifica situaţia traversării frontierei de către conducătorii de motorete sau a închirierii unei motorete în vacanţă. Mai mult, statele membre pot impune ca solicitanţii să treacă un test de verificare a aptitudinilor şi comportamentului pentru această categorie.

 

COD RUTIER. Introducerea unui criteriu de putere/greutate pentru motocicletele uşoare (categoria de permis A1)

 

Motocicletele uşoare erau limitate la 125 cc şi 11 kW. Nu se impunea niciun raport putere/greutate. Acest lucru putea duce la apariţia unor vehicule din ce în ce mai uşoare, obţinându-se astfel o creştere constantă a posibilităţilor de acceleraţie şi de viteză maximă. Prin urmare, titularii de permise pentru categoria A1 pot conduce numai motociclete uşoare cu o capacitate cilindrică de maximum 125 centimetri cubi, cu o putere de maximum 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg. Toate statele membre trebuie să introducă această categorie de permis, care nu exista până acum în toate.

 

Accesul treptat la cele mai puternice motociclete

 

Legislaţia anterioară a permis multor tineri fără experienţă practică să conducă motociclete din cea mai mare categorie de putere. Statisticile privind accidentele demonstrează că riscul de accident al conducătorilor de motociclete grele începători este deosebit de ridicat la vârste de sub 24 de ani. Mai mult, este imposibil să se verifice dacă s-a dobândit efectiv vreo experienţă pe o motocicletă limitată. În interesul siguranţei rutiere, s-au introdus noi criterii privind vehiculul, vârsta minimă şi accesul.

 

COD RUTIER. O nouă categorie A2 cu noi caracteristici tehnice

 

Precedenta categorie A, care era împărţită într-o parte limitată şi o parte nelimitată, este acum împărţită în două categorii distincte, "A2" şi "A". Pentru categoria A2 s-a introdus o cerinţă tehnică suplimentară pentru a se evita reducerea capacităţii motocicletelor ("downtuning").

 

COD RUTIER. Noi norme privind vârsta minimă şi accesul

 

Pentru categoria A2, vârsta minimă este stabilită la 18 ani. Dacă un stat membru stabileşte vârsta minimă pentru categoria A1 la 17 sau 18 ani, vârsta minimă pentru categoria A2 va fi de 19 şi 20 de ani, deoarece între vârsta minimă pentru categoria A1 şi vârsta minimă pentru categoria A2 trebuie să fie doi ani.

 

Dacă solicitantul a dobândit o experienţă de doi ani pe o motocicletă din categoria A1, el trebuie să treacă doar un test de verificare a aptitudinilor şi comportamentului sau să absolve un curs de formare.Pentru categoria A:

 

- pentru accesul treptat, solicitantul trebuie să fi obţinut o experienţă de doi ani pe o motocicletă din categoria A2 şi să treacă doar un test de verificare a aptitudinilor şi comportamentului sau să absolve un curs de formare. Dacă aceste două condiţii sunt îndeplinite, el va avea dreptul să conducă vehicule din categoria A de la vârsta de 20 de ani (sau eventual 21 sau 22, în funcţie de vârsta minimă pentru A2).

 

- pentru accesul direct, limita privind vârsta minimă a fost ridicată de la 21 de ani (cum era anterior) la 24 de ani.

 

Victor Ponta a declarat că nu a urmărit declaraţiile preşedintelui Băsescu legate de introducerea accizei la carburanţi, dar a precizat că banii proveniţi din noua taxă vor fi direcţionaţi către construirea de autostrăzi, cu impact pozitiv asupra activităţii transportatorilor şi a mediului de afaceri în genere. Un alt efect va fi creşterea nivelului de siguranţă al circulaţiei şi, implicit, reducerea numărului de accidente.

 

 

 

Iată principalele declaraţii ale prim-ministrului Victor Ponta:

 

-Am avut o întâlnire cu vicepreşedintele Băncii Mondiale. Vroiam să dăm câteva veşti bune. Am mulţumit BM pentru realizarea reformelor structurale. În boardul din 27 mai se va aproba noua strategie de parteneriat ce presupune acordarea unei linii de creditare de 1 miliard de euro anual, timp de 4 ani. Cu o dobândă de 3,5% şi termen de achitare de 18 ani. Banii vor fi folosiţi pe 3 domenii: sănătate, educaţie, incluziune socială.

 

-Vinerea trecută s-a semnat deja un acord de finanţare de 250 milioane de euro pentru infrastructura de sănătate. Am discutat despre programul finanţat de BM pentru îmbunătăţirea activităţii ANAF.

 

-Am examinat punerea în aplicare a unui proiect, a unui delivery unit la cabinetul primului-ministru ce are ca obiective fundamnetale identificarea măsurilor de îmbunătăţire a administraţiei publice centrale.

 

-România a intrat oficial în Asociaţia Internaţională pentru Dezvoltare.

 

-(acciza) Până acum România avea cel mai mic preţ la benzină din UE şi locul 23 la motorină. Prin măsura luată asigurăm finanţarea pe termen lung a cofinanţării proeictelor de autostrăzi construite cu fonduri europene sau în concesiune. Prin îmbunătăţirea infrastructurii va scădea şi numărul de accidente produse. Măsura a fost inclusă în bugetul votat de Parlament. Părerea preşedintelui o cunosc, dar pot suporta cu el o mică bătălie electorală şi populistă.

 

-N-am urmărit declaraţiile preşedintelui.

 

-Va intra în vigoare după 1 iulie restituirea accizei percepute de la 1 aprilie.

 

Preşedintele Traian Băsescu i-a solicitat luni, premierului Ponta să renunţe la accizarea suplimentară a carburanţilor şi că accizarea poate fi evitată prin reducerea cheltuielilor acolo unde nu sunt necesare. Premierul Victor Ponta a comentat solicitarea preşedintelui Traian Băsescu, recomandându-i şefului statului să îşi termine mandatul fără a mai oferi lecţii Guvernului.

 

Preşedintele Traian Băsescu i-a trimis primului-ministru Victor Ponta o scrisoare prin care îi cere acestuia să renunţe la creşterea accizei la carburanţi, începând cu 1 aprilie 2014, "având în vedere efectele negative majore pe care o astfel de măsură le poate avea asupra mediului economic, dar și asupra românilor".

 

Băsescu a declarat luni, la Palatul Cotroceni, că adăugarea a 42 de bani la fiecare litru de benzină şi motorină poate fi evitată prin reducerea cheltuielilor acolo unde nu sunt necesare. Şeful statului a mai spus că nu i-a trimis scrisori lui Emil Boc pentru că introducerea accizei era prevăzută în tratat de aderare la UE.

 

În acest context, Victor Ponta a reamintit faptul că în perioada guvernării Boc s-a înregistrat o creştere a preţurilor, fapt care a determinat o "catastrofă economică".

 

"După ce pe mandatul domnului Boc şi al domnului Băsescu preţurile au crescut şi ne-au adus în catastrofă bugetară şi economică, cred că preşedintele trebuie să îşi termine mandatul fără a ne mai da de fiecare dată lecţii despre cum să facem cum a făcut el", a spus Ponta, luni, la Palatul Parlamentului

 

Totodată, premierul a explicat că numai transportatorii rutieri licenţiaţi care dispun de autovehicule cu masa de 7,5 tone vor beneficia de măsura de returnare a patru eurocenţi din acciza pe carburant.

 

Proiectul de hotărâre privind aprobarea prelungirii contractului de delegare de gestiune prin concesiune a serviciului public de întreţinere, administrare şi exploatare a pieţelor agroalimentare, a bazarelor, târgurilor şi oboarelor din Municipiul Ploieşti şi a Halelor Centrale a fost respins, astazi, in sedinta Consiliului Local Ploiesti.

 
 
 
 
Noua PDL-isti s-au opus aprobarii proiectului care ar fi avut nevoie de 18 voturi pozitive pentru a fi realizata o piata noua si moderna in centrul Ploiestiului.
 
 
Prelungirea contractului de concesiune era necesara pentru obtinerea unui credit in valoare de 21 milioane de lei in conditii avantajoase, bani folositi pentru reconstruirea pietei centrale, depasita din punct de vedere al igienei, sigurantei si capacitatii.
 
 
Prin votul lor, consilierii PDL nu au facut altceva decat sa blocheze investiile noi din municipiul Ploiesti, mentinand orasul la nivelul anilor '80.
 
 
„Această prelungire era necesară pentru accesarea unui credit în scopul realizării piesei centrale. Se dovedeşte astfel că grupul consilierilor democrat-liberali sunt împotriva creării unor condiţii optime pentru cetăţenii acestui oraş, votând împotrivă. Noi acum încercăm să restabilim situaţia financiară a societăţii. Am preluat o gaură de 6 miliarde de lei (lei vechi n.r.), la această societate, în momentul preluării mandatului. A mai fost o sentinţă judecătorească care a fost câştigată de societatea care a administrat Oborul în trecut, care ne-a obligat la plata a 11 miliarde de lei. Societatea a reuşit ca în 2013 să plătească aceste sume şi să iasă pe profit de minim de 3 miliarde de lei“, a declarat Emanuel Ilie, directorul Sc Hale şi Pieţe, citat de Jurnalul Prahovean.

Poliția Locală Ploiești a acționat în perioada 28-30 martie 2014 pentru menținerea unui climat de ordine și liniște publică, precum și pentru depistarea conducătorilor de autovehicule care nu respectă o bună conduită în traficul rutier de pe raza municipiului.

 

 

 

Ca urmare a activităților de monitorizare, polițiștii locali au aplicat 86 de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 11.750 lei.

 

În consecință, au fost depistate fapte precum tulburarea ordinii și liniștii publice, deținerea de acte de identitate expirate ori nesolicitarea eliberării acestora la împlinirea vârstei de 14 ani, comerț stradal neautorizat, consum de alcool pe domeniului public, abandonarea deșeurilor menajere în spații neamenajate, apelarea la mila publică și circulația cu atelajele hipo pe alte trasee decât cele stabilite de municipalitate.

 

Totodată, un număr de trei persoane au fost surprinse, pe Bulevardul Republicii și strada Nicolae Bălcescu, în timp ce deteriorau materialul dendrofloricol prin rupere sau tăiere, fiind sancționate cu amendă în valoare de 500 lei fiecare, conform H.C.L. nr. 228/2006 privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea municipiului.

 

De asemenea, au fost identificați și sancționați conducătorii auto care nu au respectat prevederile art. 111 și 142 din O.U.G. nr. 195/2002 referitoare la circulația pe drumurile publice, ce reglementează oprirea și staționarea interzisă, dar și accesul pe interzis.

 

Acțiunile de combatere a fenomenelor antisociale s-au concretizat și în legitimarea a 127 de persoane, în multe situații acestea primind și avertismente.

1 aprilie va aduce o realitatea tristă pentru mulţi români, întrucât ne vom confrunta cu un nou val de scumpiri. Se scumpesc carburanţii, ţigările, gazele, dar şi alte produse sezoniere. Pe de altă parte, vom asista la o mică ieftinire în cazul apelurilor telefonice. Şi nu sunt singurele schimbări. Începând cu 1 aprilie 2014, românii vor putea opta pentru noile cărţi electronice de identitate.

 

 

 

Benzina şi motorina vor consemna o scumpire întrucât guvernul Ponta a introdus acciza suplimentară de 7 eurocenti/litru la combustibil. De la aceasta data, astfel, accizele la combustibili valabile vor fi urmatoarele: benzina cu plumb: 491,19 euro/1.000 litri; benzina fara plumb: 429,59 euro/1.000 litri; motorina: 400,395 euro/1.000 litri; petrol lampant (kerosen) utilizat drept combustibil pentru motor: 445,91 euro/1.000 litri. Scumpirea estimată la carburantii auto va fi de aproximativ 40 de bani/litru. Circa 7-8%.

 

Totuşi, companiile din transporturi vor fi mai puţin afectate de această scumpire întrucât Guvernul va înapoia transportatorilor 4 cenţi din cei 7 cenţi, cât reprezintă acciza. Această sumă va fi achitată trimestrial şi pe baza facturii de achiziţionare a carburantului.

 

ŢIGĂRILE se scumpesc de la 1 aprilie

 

Şi ţigările se vor scumpi. Astfel, acciza specifică la țigarete va crește de la 1 aprilie la 59,77 euro/1.000 de țigarete, față de 56,71 euro/1.000 de țigarete în prezent (plus 5,4%), fapt care va genera o majorare a accizei totale cu 3,16%, la 84,37 euro/1.000 de țigarete (plus 3,16%). Noua valoare va fi valabila timp de un an de zile, respectiv intre 1 aprilie 2014 si 31 martie 2015, dupa cum se precizeaza in Codul Fiscal. Piața neagră a țigaretelor a înregistrat în ianuarie 2014 cel mai ridicat nivel din ultimii doi ani și jumătate, ajungând la 15,7%, conform unui studiu al companiei de cercetare Novel.

 

Tarifele la gaze, majorate cu 2%

 

De asemenea, scumpiri vom avea şi la gaze. Preţul gazelor va creşte atât pentru populaţie, cât şi pentru companii, pentru populaţie avansul va fi de 2%, iar pentru consumatorii non-casnici de 5%. Aceste majorari fac parte din calendarul de liberalizare a pretului gazelor, agreat de Guvernul Romaniei, Fondul Monetar International si Comisia Europeana. Conform Autoritatii Nationale de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE), calendarul de liberalizare a tarifelor la gaze pentru acest an mai prevede alte doua scumpiri. Presedintele institutiei, Niculae Havrilet, a declarat că la 1 iulie va intra in vigoare o crestere pentru consumatorii non-casnici de 5% si pentru cei casnici de 3%. Iar de la 1 octombrie se va aplica o majorare de 4% pentru non-casnici si de 3% pentru casnici.

 

Dincolo de aceste scumpiri deja anunţate, este posibil să asistăm şi la alte scumpiri, cauzate, în special, de creşterea preţurilor la carburanţi. Acestea pot antrena o scumpire în lanţ în întreaga economie. În plus, alte produse sezoniere, cum ar fi carnea de miel, ouăle pot înregistra un avans uşor.

 

Apelurile telefonice în alte reţele se ieftinesc

 

Avem parte, totuşi, şi de o ieftinire: la apelurile telefonice efectuate în alte reţele. Acestea vor costa mai puţin începând de la 1 aprilie. Comisia Europeană a aprobat decizia Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) privind ieftinirea convorbirilor telefonice. Astfel, incepand din 1 aprilie 2014, noile tarife maxime pentru apelurile efectuate in reţelele fixe din România vor scadea de la 0,67 eurocenti/minut la 0,14 eurocenţi/minut, iar cele pentru apelurile efecutate in reţelele mobile se vor reduce de la 3,07 eurocenti/minut la 0,96 eurocenti/minut.

 

O altă modificare de la 1 aprilie are loc la nivelul actelor de identitate. Începând cu 1 aprilie 2014, românii vor putea opta pentru noile cărţi electronice de identitate, care vor conţine mai multe elemente particularizante.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: În modelele de subiecte pentru evaluarea natională a elevilor de clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, apar întrebări despre urşi, sistemul respirator al piţigoiului şi mamiferele din parcul Cozia.


 

 

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: Ministerul Educatiei a făcut vineri publice modelele de subiecte pentru evaluarea natională a elevilor de clasele a II-a, a IV-a si a VI-a.

 

Într-un model de test pentru clasa a II-a, elevii trebuie să răspundă la 11 întrebări după ce citesc  un text despre urşi. Întrebările sunt dificile şi pot da mari bătăi de cap copiilor. Spre exemplu, elevii trebuie să spună de ce pielea urşilor polari este neagră? Pentru a răspunde la întrebarea capcană, copiii au şi patru variante de răspuns

 

a) ca să fie mai vizibili;
b) ca să fie puternici;
c) ca să se ascundă;
d) ca să atragă razele soarelui.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: VEZI TESTUL AICI!!!!

 

De asemenea, într-un alt test apare un desen cu o maşină în care se văd patru copii.

 

"Unul dintre copiii din masina desenată esti tu. Vă întoarceţi dintr-o excursie. Scrie, pe pagina următoare, un text format din cinci propoziţii în care să răspunzi la următoarele întrebări:

a. Unde ai fost în excursie?
b. Cu cine ai călătorit?
c. Ce ai vizitat?
d. Ce ţi-a plăcut mai mult?
e. Cum te-ai simţit?"

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014: VEZI TESTUL AICI!!!!

 

Nici subiectele la matematică nu sunt mai uşoare. Anunţul unei probleme sună aşa: "Mircea, Adrian, Vera și Ana citesc aceeași carte, care are 250 de pagini. Până acum, fiecare copil a citit din carte câte un număr de pagini, astfel: Mircea- 158 pagini / Adrian- 95 pagini/ Vera- 236 pagini/ Ana- 97 pagini".

 

Întrebarea 6. Verei i-au rămas de citit 14 pagini. Ea va citi câte 7 pagini în fiecare zi. În câte zile va
termina de citit cartea?

 

Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect.

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014:VEZI TEST 3 AICI şi TEST 4 AICI !!!

 

Pentru clasa a IV-a, un model de subiect prezintă copiilor în primul rând o poveste de două pagini. După ce citesc bine povestioara, elevii trebuie să răspundă la 18 întrebări.

 

VEZI:

MODEL 1 SUBIECT EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A IV-a

MODEL 2 SUBIECT EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A IV-A

 

De asemenea, la clasa a IV-a, modelul de subiect pentru matematică include 21 de exercitii si probleme, ultima cerintă fiind legată de traseul unei piese pe tabla de sah.

 

VEZI: MODEL SUBIECT MATEMATICĂ EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A IV-A

 

Elevii de clasa a VI-a trebuie să scrie despre sistemul respirator al pitigoiului si relatia dintre organele de simt, sistemul nervos si aparatul locomotor în cazul unui mamifer din parcul Cozia, pentru depăsirea unui pericol care l-ar putea ameninta.

 

VEZI: MODEL SUBIECT EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A VI-A - Matematică si Stiinţe ale naturii

VEZI: MODEL SUBIECT EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A VI-A - Limbă si comunicare - Limba engleză

VEZI: MODEL SUBIECT EVALUARE NAŢIONALĂ CLASA A VI-A - Limbă si comunicare - Limba franceză

 

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014. Ministerul Educaţiei a publicat cinci teste suplimentare de pregătire la Matematică pentru elevi, dupa ce doar 30,4% dintre elevii de clasa a VIII-a, care au susţinut simularea Evaluării Naţionale 2014, au luat note peste 5 la Matematică.

 

TEST 1 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014

TEST 1 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014 - BAREM DE CORECTARE

TEST 2 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014

TEST 2 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014 - BAREM DE CORECTARE

TEST 3 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014

TEST 3 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014 - BAREM DE CORECTARE

TEST 4 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014

TEST 4 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014 - BAREM DE CORECTARE

TEST 5 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014

TEST 5 de pregatire la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014 - BAREM DE CORECTARE



 

Mai multe descinderi au avut loc, luni, la traficanţi de medicamente de cancer. Printre cei implicaţi în reţea se află şi medici şi farmacişti. Traficanţii au adus un prejudiciu Casei de Asigurări de Sănătate de milioane de euro.

 
 

Luni, poliţiştii de combatere a criminalităţii organizate din Maramureş, Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Oradea şi Ilfov şi procurorii D.I.I.C.O.T- Biroul Teritorial Maramureş au efectuat 29 de percheziţii, la locuinţele membrilor unei grupări infracţionale, specializate în infracţiuni de înşelăciune, fraudă informatică, fals în înscrisuri sub semnătură privată, fals informatic, evaziune fiscală spălare de bani, se arată într-un comunicat al IGPR. La activităţi au participat şi poliţişti de la I.P.J. Maramureş şi jandarmi.

 

În urma percheziţiilor, au fost depistate medicamente fără documente legale de provenienţă (fiind vorba despre produse cu preţuri ridicate, din domeniul oncologic ori hematologic), precum şi importante sume de bani.

 

"După toate lipsurile, este condamnabil să ne lovim şi de asemenea practici, este condamnabil că cei care ar trebui să ne îngrijească au asemenea comportamente. Rog autorităţile să condamne ferm asemenea practici şi cei vinovaţi să plătească scump. Din păcate disperarea pacienţilor este exploatată de cei care ar trebui să ne protejeze", a declarat, la România TV, Cezar Irimia, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer.

 

Cei 14 membri ai grupării, în calitate de administratori ai unor societăţi comerciale cu obiect de activitate în domeniul farmaceutic, precum şi cadre medicale, s-ar fi constituit într-un grup infracţional organizat având drept scop efectuarea de tranzacţii comerciale ilicite, în vederea prejudicierii bugetului de stat al Casei Naţionale a Asigurărilor de Sănătate, folosind firme interpuse care în realitate nu există şi nu desfăşoară activitate comercială.

 

Din cercetări a reieşit că, în perioada 2012 – 2013, membrii grupării ar fi decontat mai multe tranzacţii fictive, iar, în vederea disimulării provenienţei reale a sumelor, ar fi creat circuite comerciale fictive, prin interpunerea unor firme fantomă, cu sediul în Bucureşti şi în judeţul Bihor.

 

Tranzacţiile comerciale efectuate ar fi constat atât în achiziţii, cât şi în livrări reciproce de produse farmaceutice, acestea având rolul de a crea mecanismul de spălare a banilor proveniţi din prejudicierea bugetului de stat, care erau împărţiţi între membrii grupării.

 

Astfel, importante cantităţi de medicamente ar fi fost achiziţionate, fără documente legale de provenienţă, după care ar fi fost introduse în firmele bănuite, pe baza unor acte false, pentru a asigura aparenţa unei evidenţe contabile legale, după care s–ar fi obţinut sume mari de bani, prin decontarea lor la C.N.A.S., folosindu-se în acest sens reţetele fictive.

 

Stocul medicamentelor respective ar fi fost apoi scos din farmaciile în cauză, fără niciun act justificativ, şi transportat la alţi membri ai grupului infracţional din ţară, pentru a fi reintroduse în circuitul comercial, urmărindu-se decontarea lor, prin aceleaşi metode.

 

14 persoane vor fi conduse, în baza mandatelor de aducere, la sediul D.I.I.C.O.T.- Biroul Teritorial Maramureş, pentru audieri şi dispunerea măsurilor legale. Cercetările continuă, sub coordonarea D.I.I.C.O.T. –B.T. Maramureş, pentru probarea întregii activităţi infracţionale.

 

Acţiunea a beneficiat de suportul de specialitate al DIPI.



În urma centralizării ultimelor plăţi efectuate pentru activitatea de deszăpezire s-a tras linie şi au fost contabilizate sumele. Economia realizată la bugetul judeţului Prahova este fantastică, informeaza Prahova Business.

 
 
 
 

Firmele care s-au ocupat în acest an de deszăpezirea drumurilor judeţene n-au încasat în totalitate sumele alocate prin buget. Lipsa ninsorilor, dar şi vremea cu temperaturi pozitive a făcut ca economia la bugetul judeţului să fie de peste 8.650.000 de lei.
 

În iarna 2013 - 2014, cinci firme au câştigat contracte cu Consiliul Judeţean pentru deszăpezirea drumurilor, Prahova fiind împărţită în opt sectoare. Pentru toate sectoarele suma aprobată în şedinţa CJ Prahova a fost de 11.778.478,73 lei, din care numai 3.110.564,34 lei cu TVA a fost facturată.
 
 

„Economia este importantă. Este de 8..667.914,39 lei şi rezidă din nivelul redus de precipitaţii, sub formă de zăpadă din iarna 2013 - 2014”, a declarat Sebastian Danielescu, vicepreşedintele CJ Prahova.

Lanţul de magazine de bricolaj bauMax, prezent şi pe piaţa din România, ia în discuţie retragerea din Europa de Est, a anunţat publicaţia austriacă 'Die Presse', transmite Agerpres.

 

In 2012, pierderile grupului bauMax s-au dublat pana la 126 milioane de euro, de la 47,2 milioane euro in 2011, in principal din cauza rezultatelor slabe inregistrate in Romania (pierderi de 26 milioane de euro) si Turcia (pierderi de 14 milioane de euro).

 

Citeste si: Ploiesti: Se inchide magazinul de bricolaj OBI

 

Karlheinz Essl, fondatorul bauMax, a anuntat saptamana trecuta ca vrea sa vanda renumita sa colectie de obiecte de arta statului austriac pentru 86 de milioane de euro. Colectia este compusa din peste 7.000 de obiecte de arta, inclusiv lucrari de Oskar Kokoschka, Franz West, Hermann Nitsch si Cindy Sherman.

 

Karlheinz Essl a precizat ca banii rezultati de pe urma vanzarii colectiei vor fi alocati pentru salvarea locurilor de munca din Austria, unde sunt 4.000 din cei 9.000 de angajati ai bauMax. In schimb, care va fi soarta diviziilor bauMax din strainatate nu este clar.

 

'Operatiunile din fiecare tara vor fi revizuite. Am putea sa inchidem una sau doua divizii', a spus Karlheinz Essl pentru postul de televiziune ORF.

 

Reprezentantii bauMax au sugerat ca veniturile obtinute in urma vanzarii colectiei de arta ar putea acoperi costurile salvarii afacerii din Austria, dar ar putea sa nu fie suficiente pentru mentinerea diviziilor din Europa de Est.

 

Citeste si: Ploiestiul va ramane fara magazinul Praktiker

 

In interviul citat de 'Die Presse', Karlheinz Essl a afirmat ca expansiunea bauMax in Europa de Est nu a fost realizata 'intr-un mod admisibil'.

 

In Austria, bauMax are 66 de magazine unde lucreaza 4.000 din cei 9.000 de angajati ai companiei. In prezent, exista 66 de locatii bauMax in Austria, 24 in Cehia, 14 in Slovacia, 15 in Ungaria, patru in Slovenia, sapte in Croatia, 15 in Romania, opt in Bulgaria si sapte in Turcia.

 

Proiectul “Telefonul pacientului” (0 800 800 242) a înregistrat, în primul an de la lansare, peste 1.000 de apeluri de la pacienţi din toată ţara, care au solicitat diverse informaţii sau au semnalat problemele întâmpinate în sistemul sanitar.

 

 

 

“Statistica «Telefonului pacientului» indică faptul că, din totalul apelurilor primite de la pacienţi, 60% au fost făcute din Bucureşti, câte 3% dintre apeluri s-au făcut din Constanţa, Iaşi, Oradea, Sibiu, câte 2% dintre apeluri au fost primite din Buzău, Dolj, Giurgiu, Mureş, Prahova, 1% au venit din Slobozia, Rădăuţi, Petroşani, Arad, Baia Mare, Bihor, Călăraşi, Cernavodă, Cluj şi Craiova, Slatina.

 

 

60% dintre pacienţii care au apelat acest număr de telefon sunt persoane cu vârsta cuprinsă între 50 şi 85 de ani, iar restul de 40% cu vârsta cuprinsă între 18 şi 50 de ani”, a declarat recent preşedintele Coaliţiei Organizaţiilor de Pacienţi cu Afecţiuni Cronice (COPAC), Radu Gănescu, prezent la o conferinţă de presă organizată în cadrul celei de-a II-a ediţii a ,,Săptămânii pacienţilor’’.

 

Potrivit acestuia, 45% dintre apeluri s-au referit la informaţii privind asigurările de sănătate, drepturile pacientului, decontarea tratamentelor medicale în ţară şi străinătate, reţete compensate, programări la medicii de specialitate şi alte date referitoare la procedurile de decontare ale anumitor tratamente de către casele de asigurări de sănătate.

 

În alte 30% dintre situaţii au fost solicitate diferite informaţii şi date de contact ale anumitor clinici, cabinete medicale şi tehnico-medicale, filiale ale colegiului medicilor, ale caselor judeţene de asigurări de sănătate şi ale altor instituţii de stat şi private. Iar 25% dintre cei care au apelat au reclamat abuzuri sau rele tratamente din partea medicilor de familie, a personalului medical din spitale şi farmacii, precum şi acuzaţii de malpraxis din clinici de stat şi private ce se adresează Colegiilor Judeţene ale medicilor din România.

 

De notat ar mai fi că 45% dintre pacienţii care au apelat acest număr de telefon sunt femei şi 55% sunt bărbaţi. Nu au lipsit însă, cum era de aşteptat, nici apelurile din partea unor pacienţi abonaţi ai spitalelor de psihiatrie, chiar dacă în proporţie mult mai mică.

 

Reamintim că „Telefonul Pacientului“, lansat de către COPAC în luna martie 2013, în cadrul primei ediţii a ,,Săptămânii Pacientului’’, este un proiect ce a fost demarat din nevoia de informare a pacienţilor şi de semnalare a problemelor cu care aceştia se confruntă. 

 

sursa: Ziarul Prahova

Sezonul de schi e pe final, astfel că turiştii care vor să ajungă la munte beneficiază în această perioadă de tot felul de oferte la cazare, în staţiunile de pe Valea Prahovei.

 


Preţurile sunt cu 30% mai mici decât în lunile de iarnă. De exemplu, la Casa Magică din Buşteni, tarifele au coborât la 65-70 de lei camera, pe noapte, fără masă inclusă. Preţurile sunt valabile până pe 20 iunie, cu excepţia vacanţelor, sărbătorilor şi zilelor libere legale. Cazare mai ieftină găsim şi în staţiunea Sinaia.

 

La Pensiunea Alina, cotată la trei margarete, pentru o cameră dublă plătiţi, în extresezon, aproximativ 70 de lei. “Nu vrem să rămânem cu unităţile de cazare goale, acum, în perioada de până în Paşte. Aşa că am redus preţurile la cazare, astfel încât să-i atragem pe cei care iubesc muntele.

 

Tarifele sunt negociabile şi în funcţie de numărul de zile pentru care se doreşte cazare. În mod normal, în extrasezon, camera dublă costă 70-80 de lei, însă putem scădea şi la 50 de lei pe noapte, de la trei zile în sus”, a precizat Simona Muşat, administrator la o pensiune din Sinaia.

 

“La noi camera costă 80 de lei pe noapte, de la 130, cât era în sezon, dar în acest tarif avem inclus şi micul dejun pentru turiştii noştri. Avem deja rezervări pentru perioada dinaintea Paştelui”, a spus Teodora Sandu, proprietara unei vile din staţiunea Buşteni.

 

Detalii despre programul "Vacanta la tara", pe www.republicanul.ro

În cursul acestei săptămâni vor fi demarate lucrările de reabilitare a liniilor de tramvai pe un nou tronson, respectiv pe cel cuprins între BCR şi intersecţia dintre străzile Democraţiei şi Lupeni.

 

 


Unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură ale Ploieştiului, cel privind reabilitarea, cu fonduri europene, a liniilor de tramvai şi a străzilor aferente lor, a fost demarat, recent, lucrările începând pe tronsonul cuprins între Spitalul Judeţean de Urgenţă şi zona Depou Tramvai. Potrivit Primăriei Ploieşti, în cursul acestei săptămâni vor demara lucrările pe un al doilea tronson, respectiv pe cel dintre BCR şi intersecţia străzilor Democraţiei şi Lupeni.

 


În acest context, începând de luni circulaţia tramvaielor va fi oprită complet, iar acestea vor fi înlocuite cu autobuze. De asemenea, circulaţia autoturismelor va fi deviată pe străzile laterale liniilor de tramvai.

 


Reamintim faptul că aceste lucrări de modernizare a liniilor de tramvai sunt realizate în cadrul unor proiecte finanţate din fonduri europene. Practic, în următoarea perioadă vor fi refăcute infrastructura şi suprastructura căii de rulare a tramvaiului, liniile aeriene de contact, stâlpii de susţinere a reţelei de contact, vor fi realizate amenajări ale amprizei de tramvai, inclusiv ale staţiilor de tramvai, dar şi amenajări legate de colectarea şi evacuarea apelor din precipitaţii sau de infiltraţie.

 

Foarte important de menţionat este faptul că proiectele presupun şi reabilitarea infrastructurii rutiere aferentă liniilor de tramvai.

 

Citeste mai multe pe www.republicanul.ro

Page 12 of 917