Gigantul francez Peugeot analizeaza o posibila preluare a celor de la Opel, de la grupul american GM
Auto & Moto

Gigantul francez Peugeot analizeaza o posibila preluare a celor de la Opel, de la grupul american GM

Grupul auto francez PSA (proprietarul marcilor Peugeot, Citroën si DS) analizeaza posibilitatea preluarii Opel, divizia europeana a grupului american General Motors, informeaza AFP si Reuters citand surse din interior.

 


GM si PSA Group produc deja in comun SUV-uri si minivan-uri, dupa tentativa de constituire a unei aliante care a esuat in 2013, in urma deciziei GM de a-si vinde participatia pe care o detinea la constructorul auto francez.
"PSA exploreaza posibilitatea preluarii Opel", a declarat marti pentru AFP un purtator de cuvant de la constructorul auto francez.
"Suntem in discutii cu Opel despre extinderea proiectelor noastre actuale", a declarat la randul sau pentru Reuters purtatorul de cuvant de la PSA, Bertrand Blaise.
Sursele citate de Reuters sustin ca daca discutiile vor fi incheiate cu succes ar putea duce la o fuziune a Opel cu PSA iar un eventual acord ar putea fi anuntat in zilele urmatoare.
PSA Peugeot Citroen anunta, anul trecut, un plan de crestere pentru urmatorii cinci ani, ce prevede triplarea tintei de profit prin lansarea a 26 de automobile noi, opt vehicule comerciale si camionete.
Marja profitului operational ar urma sa urce la 6% pana in 2021, fata de tinta anterioara de 2% in strategia prezentata in 2012 de al doilea producator auto european. Anul trecut, marja de profit s-a situat la 5%.
De asemenea, Peugeot vrea sa-si extinda productia in sudul Asiei si cauta un partener in India pentru fabricarea vehiculelor.
Veniturile companiei franceze ar urma sa urce cu 10% pana in 2018 si cu inca 5% pana in 2021. Pentru indeplinirea acestui obiectiv, PSA va lansa in fiecare an un model nou pentru fiecare dintre cele trei branduri ale sale, Peugeot, Citroen si DS. De asemenea, vor fi dezvoltate sapte modele hibride si patru vehicule electrice.
Statul francez detine o participatie de 14% in Peugeot si are doua locuri in Consiliul de Administratie, in urma pachetului de asistenta financiara de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng detine 14% din producatorul auto francez.
In 2014, Carlos Tavares, fost director general adjunct la Renault, a fost numit in fruntea PSA cu misiunea de a readuce cel mai mare constructor auto francez pe profit pana in 2018.

15 Februarie 2017
Salvarea Uzinei Roman Brasov vine din Taiwan. Asiaticii cumpara 100 de camioane romanesti cu 12 milioane de euro
Business

Salvarea Uzinei Roman Brasov vine din Taiwan. Asiaticii cumpara 100 de camioane romanesti cu 12 milioane de euro

Uzina Roman din Brasov, care mai are 300 de angajati si este supusa unui plan de reorganizare dupa ce initial s-a aflat in insolventa, a incheiat un contract de 12 milioane de euro pentru livrarea a o suta de camioane in Taiwan.

 


De asemenea, fabrica mai are in derulare un contract cu Armata Romana si este in negocieri si cu o companie din Pakistan.
”Avem acest contract de o suta de autobasculante ce vor fi livrate in Taiwan. Suntem in discutii si cu o companie din Pakistan, iar camioanele sunt deja in probe acolo. Mai avem in derulare un contract cu Ministerul Apararii dupa ce am castigat licitatia. Este vorba despre 23 de camioane militare in valoare de doua milioane de lei“, a declarat Carol Rugacs, directorul de productie si administratorul Roman SA.
El a precizat ca doua dintre camioanele care vor fi livrate in Taiwan, in baza contractului de 12 milioane de euro, au fost deja finalizate.
Administratorul uzinei a criticat prevederile fiscale, sustinand ca din cauza ca fabrica este supusa in prezent unui plan de reorganizare nu poate participa la licitatii, desi are bani in conturi, decat daca primeste o scrisoare de garantie de la banca.
”Noi suntem o societate in reoganizare si potrivit instructiunilor Bancii Nationale nu putem primi scrisoare de garantie atunci cand ne inscriem la o licitatie, desi avem bani in cont. Asta ne afecteaza foarte mult. Vrem sa facem ceva, sa supravietuim, dar legile din Romania ne pun probleme. De exemplu, cand am participat la licitatia cu Ministerul Apararii, aveam in cont de 100 de ori mai mult decat suma necesara pentru inscrierea la licitatie, dar nu am primit scrisoare de garantie de la banca. Pana la urma, cei din Armata au inteles situatia si am putut sa viram banii in contul de la trezorie si sa participam la licitatie. Degeaba ai produse bune si competitive, daca te lovesti de astfel de prevederi“, a mai declarat Carol Rugacs.
Uzina Roman din Brasov a fost initial fabrica de armament, fiind infiintata in 1938, iar din anul 1953, dupa nationalizare, a fost numita Steagu Rosu si a inceput sa fabrice autocamioane. Problemele uzinei au inceput in anul 2006, cand mii de oameni au fost concediati, 80% din actiuni fiind preluate de Asociatia Pro Roman Brasov, iar presedinte al Consiliului de Administratie a fost numit Ioan Neculaie.
In urmatorii opt ani, fabrica a fost disputata in instanta, iar in 2015 uzina a revenit Asociatiei Pro Roman, al carei presedinte este omul de afaceri Ioan Olaru. In prezent, fabrica are datorii de 90 de milioane de lei, se afla intr-un plan de reorganizare, dupa ce initial a fost in insolventa timp de mai multi ani, si mai are 300 de angajati.

15 Februarie 2017
Ce se intampla cu corpul tau dupa ce nu mai mananci carne. Chiar slabesti?
Sanatate & Frumusete

Ce se intampla cu corpul tau dupa ce nu mai mananci carne. Chiar slabesti?

Sa incluzi cat mai multe fructe si legume in alimentatie este sfatul pe care il primesti deseori de la nutritionisti ca sa ai un stil de viata sanatos. Dar cum ramane cu consumul de carne? Monica Auslander, un nutritionist celebru, a explicat pentru Insider ce se intampla in corpul tau dupa ce nu mai mananci carne.

 

Potrivit acestui specialist, vegetarienii au unele beneficii pentru ca au renuntat la carne, cum ar fi faptul ca aspectul pielii este imbunatatit si au mai multa energie. Cu toate acestea, in ultimul timp au parut si informatii eronate legate de ce se intampla in corp dupa ce nu mai mananci carne, care exagereaza eliminarea acestui aliment din meniu. Multi sustin ca preparatele fara carne te ajuta sa slabesti, insa acest lucru nu este neaparat adevarat. Mai exact, daca vrei sa scapi de kilogramele in plus si sa ai un meniu vegetarian, trebuie sa ai grija cu ce inlocuiesti carnea. Spre exemplu, mancarea procesata care nu contine carne poate fi la fel de periculoasa pentru silueta ca preparatele ce abunda in carne rosie.

Imbunatatesti aspectul pielii dupa ce nu mai mananci carne

O dieta bogata in fructe proaspete si legume care contin multa vitamina C reda elasticitatea pielii si astfel o sa previi aparitia ridurilor. Monica Auslander puncteaza ca eliminarea preparatelor cu multa carne poate sa reduca si inflamatia din corp.

Poti sa slabesti sau nu, depinde ce mananci

Ai auzit ca dupa ce nu mai mananci carne o sa slabesti? Nu vei avea arderi mai intense daca in loc de carne o sa continui sa consumi produse care inhiba functia metabolica, cum sunt carbohidratii rafinati si mancarea procesata.

Vei avea mai multa energie

Fructele si legumele din regimul vegetarian, prin continutul mare de apa, dar si vitamine si minerale, te hidrateaza si astfel o sa simti ca ai mai multa energie.
Parul capata mai multa stralucire

Vegetarienii care consuma multe fructe, vegetale, nuci si fasole au firul de par mai rezistent. In plus, parul nu mai are un aspect tern, ci este mai matasos si capata un plus de volum si stralucire. Si unghiile sunt mai sanatoase dupa ce nu mai mananci carne.

15 Februarie 2017
Un autocar romanesc a fost implicat intr-un accident grav in Ungaria. 4 morti si mai multi raniti
Ştiri Naţionale

Un autocar romanesc a fost implicat intr-un accident grav in Ungaria. 4 morti si mai multi raniti

Patru persoane au murit in urma accidentului in lant produs pe Autostrada Paneuropeana, in Ungaria, la aproximativ doi kilometri de granita cu Romania, si in care a fost implicat si un autocar romanesc.

 


Ministerul Afacerilor Externe precizeaza ca pana in acest moment Politia ungara nu a furnizat informatii privind cetatenia victimelor accidentului in lant produs pe pe Autostrada Paneuropeana, in Ungaria, in apropiere de intrarea in Romania.
Consulul general al Romaniei la Szeged se deplaseaza de urgenta la fata locului in vederea acordarii de asistenta consulara, precizeaza MAE.
Potrivit directorului medical al Serviciului Judetean de Ambulanta Arad, Mircea Merea, una dintre persoanele care au murit in accident era pasager in autocarul care mergea spre Bucuresti, iar celelalte trei victime decedate au fost gasite in autovehiculele care au fost implicate in accidentul in lant.
Conform sursei citate, cel putin 15 persoane au fost ranite si au fost preluate de la fata locului pentru a fi transportate la un spital din Szeged.
Accidentul s-a produs la aproximativ doi kilometri de granita cu Romania, mai multe echipaje de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU) Arad intervenind la fata locului.
In accidentul carambol au fost inregistrate 15 victime, intre care patru persoane decedate si trei incarcerate, a declarat Mircea Merea, directorul Ambulantei Arad, conform Agerpres.
Potrivit reprezentantului Ambulantei Arad, la fata locului au fost trimise patru salvari ale institutiei si 3 echipaje SMURD.
Monica Puticiu, seful UPU Arad, a precizat ca in autocarul romanesc implicat in accidentul produs la aproximativ 3 kilometri de Vama Nadlac, pe autostrada, se aflau 25 de persoane.
Potrivit reprezentantului UPU Arad, autocarul implicat in accident a intrat in coliziune cu un tir, in accident fiind implicate alte 15 autovehicule.
DSU a informat ca la locul accidentului intervin forte ale ISU Arad si ISU Timis.
Secretarul de stat Raed Arafat a declarat pentru Stirile ProTv ca autoritatile romane au trimis ajutoare in Ungaria.
In baza unui acord de colaborare transfrontaliera, autoritatile ungare au solicitat sprijin la Arad, iar ISU a trimis un echipaj SMURD de terapie intensiva, doua echipaje SMURD de prim-ajutor, in timp ce Serviciul Judetean de Ambulanta a trimis patru ambulante.
"Interventia este in curs, noi cum am aflat am trimis echipe de interventie de la Arad si de la Timisoara. Este in drum si poate ca au ajuns deja inspectorul sef de la ISU Arad impreuna cu medicul sef de la UPU Arad, care o sa ne dea mai multe informatii dupa ce ajung acolo. Decizia, unde vor fi duse victimele sau pacientii raniti o sa fie luata de comun acord cu colegii din Ungaria, decizia este a lor, accidentul fiind pe teritoriul lor. Nu suntem inca siguri daca cetatenia celor care au fost in autocarul romanesc este cetatenie romana sau sunt cetateni din alte tari, asta este o informatie la care o sa revenim dupa ce o sa primim informatii complete de la partea maghiara." - a declarat Raed Arafat la Pro TV.
Presa maghiara scrie ca o posibila cauza a acestui accident in lant ar putea fi vizibilitatea extrem de redusa de pe autostrada, provocata de ceata.
Conform News.ro, purtatorul de cuvant la ISU Arad, George Plesca, a declarat ca un autocar inmatriculat in Romania, care circula pe ruta Hamburg - Bucuresti, a fost implicat intr-un accident in lant pe Autostrada Paneuropeana, in Ungaria, la aproximativ doi kilometri de Vama Nadlac II.
In accident au fost implicate mai multe autovehicule, precum camioane, microbuze si autoturisme.

15 Februarie 2017 204 ori
Augustin Zegrean: Abuzul în serviciu, parțial DEZINCRIMINAT
Politica

Augustin Zegrean: Abuzul în serviciu, parțial DEZINCRIMINAT

Augustin Zegrean, fost președinte al CCR, susține că abuzul în serviciu este parțial dezincriminat, pentru că nici Guvernul, nici Parlamentul nu au pus în acord legislația cu decizia CCR.

 

”Mi-e greu să înţeleg de unde provine această mirare că uite ce s-a întâmplat la Alba Iulia. Dacă oamenii ar citi legile şi hotărârile Curţii Constituţionale, nu ar fi fost nicio surpriză că un judecător de la Alba Iulia a admis o contestaţie la executare pentru că, din câte am înţeles, omul acela a fost condamnat pentru abuz în serviciu şi ce s-a reţinut la el a fost că nu a respectat o Hotărâre de Guvern sau nişte norme de aplicare a unei Hotărâri de Guvern. Ori, Curtea Constituţională, prin decizia aceea din 15 iunie 2016 – nu mai eram preşedinte în ziua aceea – a spus că infracţiunea aceasta de abuz în serviciu se comite doar dacă prin fapta funcţionarului se încalcă o îndatorire prevăzută într-o ordonanţă, o ordonanţă de urgenţă sau într-o lege”, a explicat fostul preşedinte al Curţii Constituţionale, pentru Timp Online.

Fostul președinte al CCR a afirmat că ”după ce au trecut cele 45 de zile este evident că restul din definiţia textului legal nu mai este în fiinţă pentru că textul este lipsit de efecte juridice, textul acela nu mai există. Este evident că, după ce s-au împlinit cele 45 de zile, partea aceea din textul care incriminează abuzul în serviciu nu mai există”.

Augustin Zegrean spune: ”Dacă Guvernul credea că textul trebuia pus în acord cu decizia Curţii putea să o facă în cele 45 de zile. Şi aici mai trebuie înţeles un lucru: punerea asta de acord se face tot prin lege. Actul de punere de acord este o altă lege prin care se spune eventual că se modifică sau se abrogă sau textul respectiv va avea o altă formulare, dar este o lege. Asta se poate face oricând.”

Cum poate fi modificată definiția abuzului în serviciu

Fostul preşedinte al CCR, există o singură soluţie: ”Dacă vor să modifice definiţia abuzului în serviciu, o pot face, dar ţinând cont de decizia Curţii Constituţionale pentru că o soluţie legislativă declarată neconstituţională nu mai poate fi adusă în discuţie. Poate să existe o altă iniţiativă legislativă sau să rămână ceea ce este în text”.

15 Februarie 2017 113 ori
Un om moare la fiecare trei zile în închisorile României. Imaginea unui sistem nereformat de peste 25 de ani
Politica

Un om moare la fiecare trei zile în închisorile României. Imaginea unui sistem nereformat de peste 25 de ani

Aproape 900 de oameni au murit în închisorile din România în ultimii 9 ani, ceea ce înseamnă că în medie câte un om a decedat la mai puţin de 3 zile, conform statisticilor Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, publicate într-o analiză a jurnaliștilor ziarului "Gandul".

Rata anuală a mortalităţii în închisori este însă de patru ori mai mică decât cea la nivelul întregii Românii. Cei mai mulţi oameni mor în închisoare din cauza bolilor – cele mai frecvente fiind bolile cardiovasculare, cancerul, bolile digestive, iar 13% dintre cei morţi s-au sinucis.

Sistemul penitenciar românesc, nereformat de peste 25 de ani, suferă de aceeaşi boală pe care alte 10 ţări din Europa o au: supraaglomerarea închisorilor, la care se adaugă condiţiile precare de detenţie. Penitenciarele româneşti erau la începutul anului 2017 supraîncărcate în proporţie de 98%, respectiv 144%, în funcţie de indicii folosiţi la calcul. Tendinţa naturală este însă de scădere a populaţiei din penitenciare, în ciuda prezentărilor alarmiste făcute de fostul ministru al Justiţiei, Florin Iordache, în sprijinul graţierii unor pedepse – astfel doar în ultimele 7 luni, numărul deţinuţilor a scăzut cu 1.000 de persoane.

La 3 zile, un deţinut moare într-o închisoare din România, reiese dintr-o medie a statisticilor oficiale oferite de Administraţia Naţională a Penitenciarelor (ANP), conform cărora 876 de persoane au murit din 2008 până la finalul anului 2016, la o medie anuală a numărului de deţinuţi de peste 29.000 de persoane, pentru perioada respectivă. Statistica nu include persoanele deţinute în aresturile unităţilor de Poliţie.

Vârful populaţiei de deţinuţi din România, în perioada 2008-2016, s-a înregistrat în 2013, când au existat în medie peste 33.000 de deţinuţi în penitenciare, iar cea mai mică populaţie a fost în 2008, cu puţin peste 26.000 de deţinuţi. Acum, la sfârşitul lunii ianuarie 2017, numărul deţinuţilor era de 27.308 persoane.

15 Februarie 2017 118 ori
Pagina 26 din 2913
loading...

loading...