Ceva frumos din nou, cu dedicatie pentru tinerii frumoși și liberi, care au votat oamenii noi in politica

Publicat in Politica 06 Martie 2021 1419 ori
Google+ WhatsApp
Ceva frumos din nou, cu dedicatie pentru tinerii frumoși și liberi, care au votat oamenii noi in politica
Ceva frumos din nou, cu dedicatie pentru tinerii frumoși și liberi, care au votat oamenii noi in politica

Ministerul Sănătăţii a publicat joi, în premieră, informaţii referitoare la pandemie, defalcat, pe judeţe, într-o încercare de transparentizare a datelor. Doar că unele erau complet greşite.

Erorile de comunicare de la Ministerul Sănătăţii se ţin lanţ. Joi-seară, instituţia a publicat în premieră, pe data.gov.ro/dataset/transparenta-covid, noi raportări referitoare la pandemie, date care – spun autorităţile – se vor actualiza în fiecare zi. Astfel, pentru fiecare judeţ este specificat numărul de teste rapide, data de pozitivare pe fiecare laborator, numărul de persoane spitalizate, numărul persoanelor externate, precum şi numărul celor reinfectaţi cu SARS-CoV-2. 20 de teste.

Ba peste 300

Potrivit informaţiilor iniţiale din pagina mai sus citată, în judeţul Vrancea s-ar fi făcut în ulltimele trei zile doar 20 de teste pentru depistarea noului coronavirus, cele mai puţine din ţară. Reprezentanţii DSP Vrancea s-au sesizat şi, în dimineaţa zilei de vineri, au trimis un comunicat în care spun că în ultima săptămână ei au făcut peste 1.100 de teste, din care peste 300, în ultimele trei zile. „Nu ştiu de unde e acea diferenţă de teste. O să încercăm să identificăm dacă eroarea de furnizare a datelor e plecată din DSP şi să o reglăm să nu mai apară astfel de neconcordonanţe. Însă e clar că noi nu am lucrat atât de putine teste. Numărul de teste efectuate e mult mai mare decât cele ce apar pe acel comunicat„, a declarat, vineri, directorul adjunct al DSP Vrancea, Janina Lazăr.

În ultima săptămână, spun reprezentanţii DSP, s-au făcut peste 1.100 de teste, un număr comparabil oricare altă perioadă anterioară, deşi au existat şi săptămâni în care numărul testelor a fost mai mare de 1.500. Potrivit directorului adjunct al DSP Vrancea, Janina Lazăr, în ultimele trei zile s-au făcut 328 de teste, nu 20. De altfel, după cum a explicat directorul adjunct al DSP, aparatul PCR pe care îl are instituţia nu este pornit decât atunci când se adună suficiente probe pentru a fi analizate, niciodată mai puţin de 40 odată. „Aparatul de testare are o anumită capacitate, e clar că niciodată nu lucrăm pe zi mai puţin de 40 de teste. Încercăm să identificăm de unde a plecat eroarea să o reparăm dacă e plecată de la noi, din DSP. Nu ştiu de unde sunt luate datele. Cert e că noi am furnizat nişte informaţii referitor la numărul de probe lucrate, informaţia apărută nu ştiu de unde e", a afirmat Lazăr.

Ministerul Sănătăţii: „Există încă provocări tehnice"

Reprezentanţii Ministerullui Sănătăţii explică vineri într-un comunicat că datele publicate pe pagina mai sus citată nu au fost extrase integral din aplicaţia Corona Forms. "Acest proces de transparentizare a datelor pe pagina data.gov.ro este automat şi, deoarece a fost lansat ieri, există încă provocări tehnice care sunt în curs de soluţionare. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) lucrează în acest moment la modificarea modalităţii de exportare a datelor, care vor fi actualizate în cursul zilei de astăzi", se precizează în comunicat. Nu este prima dată când Ministerul Sănătăţii gafează. La sfârşitul lunii ianuarie, MS anunţa decesul unei femei în urma incendiului de la "Matei Balş", însă era vorba despre un bărbat, pentru ca, în prima decadă a lui ianuarie, ministrul Voiculescu să solicite DSP-urilor printr-o adresă oficială să încheie prima etapă a vaccinării medicilor. În fapt, era vorba doar de programarea acestora. Nici luna februarie nu a trecut fără surprize, ministerul cumonicând informaţii contradictorii referitoare la pacienţii decedaţi în urma incendiului de la "Matei Balş". Ministrul a considerat că vinovat pentru această dezinformare este managerul spitalului, motiv pentru care aceste a fost demis.

Admin.A

www.PH-online.ro a fost înfiintat în 2008, ca prim cotidian online al Prahovei. De atunci, publicatia Ph-online.ro se pozitioneaza pe primul  loc in topul celor mai citite ziare online ale Prahovei, conform Trafic.ro, inregistrand peste 1.000.000 de afisari ale stirilor, in fiecare luna.
Daca ai surprins ceva interesant in localitatea ta, trimite-ne povestea insotita de imagini pe adresa de
Contact:
 mail-office 

Acest site foloseste cookie. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.