A fost descoperit al doilea METEORIT cel mai mare din lume

Publicat in Cunoastere 13 Septembrie 2016 654 ori
A fost descoperit al doilea METEORIT cel mai mare din lume

O echipă de cercetători de la Asociația de Astronomie din provincia Chaco, Argentina, a descoperit un meteorit, care potrivit primelor măsurători cântărește 30 de tone, astfel încât ar putea fi al doilea cel mai mare din lume.

Descoperirea a avut loc în apropiere de localitatea Gancedo, înt-o zonă denumită Campo de Cielo, unde în urmă cu circa 4.000 de ani a avut loc o ploaie de asteroizi metalici. Mario Vesconi, președintele asociației, a declarat că este surprins de dimensiunea fragmentului descoperit ce depășește așteptările investigațiilor care au fost realizate în zonă în ultimele luni.

Provincia Chaco este locul în care au fost găsiți doi dintre cei trei meteoriți cei mai mari din lume, totuși cele două fragmente sunt mult mai mici decât meteoritul Hoba, descoperit în Namibia, care depășește 66 de tone.

Potrivit Asociației de Astronomie din Chaco, până în prezent au fost recuperați doar 35% dintre meteoriții căzuți în această zonă acum 4.000 de ani, dintre care o mare parte se găsesc în provincia învecinată, Santiago del Estero.

C